پارک علم وفناوری آذربایجانشرقی ۱۰۸ قرارداد با صنایع امضا کرد

ایرنا نوشت: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: این پارک ۱۰۸ قرار داد با صنایع استان منعقد کرده و همچنین با حمایت های انجام شده از شرکت های فناور استان برای سه هزار و ۷۱۶ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.

پارک علم وفناوری آذربایجانشرقی 108 قرارداد با صنایع امضا کرد

عبدالرضا واعظی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان در سال 81 افتتاح شده، افزود: تا به امروز 450 شرکت فناور تحت حمایت این پارک قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه از این تعداد 18 شرکت دانش بنیان هستند، افزود: 42 شرکت در مرحله عقد قرار داد، 269 شرکت نیز از پارک خارج شده و در زمان حاضر 135 شرکت فناور در پارک علم و فناوری مستقر است.
واعظی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان تا کنون به میزان 51 میلیارد ریال از شرکت های مستقر در پارک حمایت کرده است، اظهار داشت: 167 اختراع در این مدت ثبت شده و سی هزار و 216 میلیارد ریال شرکت ها فروش داشته اند.
وی افزود: هفت مرکز رشد اقماری نیز در شهرستان های مرند، مراغه، میانه، بناب و در منطقه آزاد ارس، مرکز تحقیقات کشاورزی و دانشگاه شهید مدنی و همچنین سه مرکز نوآوری در هشترود، ملکان و عجب شیر فعال است و همچنین سه مرکز رشد جدید در سراب، اهر و بستان آباد در حال تاسیس است. 
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: در فضای تحریمی کنونی که صنایع با مشکلات بسیاری در تامین قطعات مورد نیاز مواجه هستند، شرکت های دانش بنیان می توانند مشکلات صنایع را احصا کنند.
وی ادامه داد: به منظور شناسایی مشکلات صنایع در اواخر بهمن ماه نمایشگاه نیازها و چالش های صنایع در پارک علم و فناوری استان برگزار می شود .
واعظی با اعلام درصدد ایجاد شهرک فناوری در منطقه آزاد ارس هستیم، گفت: تمامی هفت هزار شرکت فناور و سه هزار و 700 شرکت دانش بنیان که در کشور فعالیت می کنند می توانند وقتی به محصول دست یافتند برای تولید و صادرات محصولات خود در این شهرک مستقر شوند.
وی ادامه داد: برای این منظور 50 هکتار زمین در منطقه آزاد ارس در نظر گرفته ایم تا بتوانیم از مزایای تعاملات بین المللی این منطقه که بدون بروکراسی های اداری در داخل سرزمین انجام می شود بهره مند شویم.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: به دنبال گسترش تعاملات بین المللی با پارک های علم و فناوری اسلوونی، استانبول و اسپانیا تفاهم نامه های همکاری امضا کرده ایم.
وی اضافه کرد: با آکادمی علوم آذربایجان و کشور آلمان نیز در حال عقد قرار داد همکاری هستیم و همچنین به دنبال ایجاد پارک علم و فناوری تخصصی مشترک با کشور گرجستان در حوزه گردشگری هستیم .

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان