رضایی:فشار زیادی علیه مجمع است، تا امروز سکوت کرده‌ایم/ همه مشکلات زیر سر آمریکاست

فارس نوشت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره بررسی لوایح مربوط به FATF گفت: درباره این بحث که گفته شده این لوایح برای ارجاع به مجمع تشخیص در مجلس رأی گیری نشده، مورد بحث قرار خواهد گرفت و مجمع در این زمینه تصمیم می گیرد.

رضایی:فشار زیادی علیه مجمع است، تا امروز سکوت کرده‌ایم/ همه مشکلات زیر سر آمریکاست

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نظرات مختلف حقوقدانان در خصوص روند ارسال این لوایح به مجمع گفت: ما باید ببینیم مصلحت جامعه و نظام چیست. در ارتباط با لایحه مقابله با پولشویی، کار راحت‌تر است چون قانون داخلی خود ماست. مرحله دوم پالرمو و بعد CFT خواهد بود که یک مقدار سخت‌تر است. من الان پرهیز دارم نظر خودم را بدهم، چون ممکن است در بررسی‌ها تأثیر بگذارد. ما سعی داریم آنچه را منافع نظام و مردم است، در بحث بررسی لوایح دنبال کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان با بیان اینکه نیروهای انقلابی در کشور مظلومند، گفت: مطمئن باشید کوچکترین تخلفی از مصالح نظام و مردم نخواهیم داشت و حداکثر تلاش‌مان را به کار خواهیم بست تا آنچه مصلحت جامعه و نظام است اتفاق بیفتد.

رضایی اضافه کرد: ما می‌گوییم همه مشکلات زیر سر آمریکا و هواداران و اندیشه‌های آنهاست. البته ناکارآمدی برخی مدیران هم مانعی جدی به حساب می آید .

وی گفت: امسال نسبت به سال‌های گذشته، مجمع فعال‌تر شده و علت هجمه‌های هم که وجود داشت، این بود که ما داریم به وظایف‌مان عمل می کنیم. سیاست‌گذاری و نظارت بر اجرای سیاست‌ ها، دو وظیفه مهمی است که به عهده مجمع گذاشته شده است. بنا بر دستور مقام معظم رهبری مجمع فعال‌تر شده است و در آینده نظارت بر دستگاه‌های اجرایی هم افزایش خواهد یافت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: یک نگرانی هم که برخی دستگاه‌ها پیدا کرده‌اند، این است که ما برای نظارت به سراغ آنها برویم. ما به رغم این موضوع به وظیفه خودمان عمل می‌کنیم و نمی‌گذاریم سیاست‌های کلی ابلاغ شود، ولی مثل گذشته به آن عمل نشود.

رضایی گفت: مقام معظم رهبری از ما خواسته اند تحولی ساختاری و محتوایی در مجمع صورت دهیم و بنا بر همین اصل، مجمع در سال‌های آینده با نگاهی تحول گرا و در ابعادی گسترده تر به وظایف خود عمل خواهد کرد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص وضعیت جسمانی آیت‌الله شاهرودی گفت:‌آقای شاهرودی تحت مداوا هستند و دعا می‌کنیم ان شاالله خدای متعال زودتر به ایشان شفا بدهد.

رضایی یادآور شد: تقریبا 6 ماه است فشار زیادی علیه مجمع وجود دارد و ما هم تا امروز سکوت کرده‌ایم ولی چون فکر می‌کنیم این حاشیه سازی‌ها برای تحت الشعاع قرار دادن مسائل اصلی است، معتقدیم باید توجهمان را به اولویت ها معطوف کنیم و ببینیم دولتمردان چگونه می‌خواهند مشکلات را حل و کشور را اداره کنند.

214214

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان