متولد آذر در حوزه هنری رونمایی می‌شود/ پرتره‌ای از آقای نویسنده

مستند پرتره «متولد آذر» یک‌شنبه ۲ دی‌ماه با حضور جمعی از شخصیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کشور در حوزه هنری رونمایی می‌شود.

متولد آذر در حوزه هنری رونمایی می‌شود/ پرتره‌ای از آقای نویسنده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حوزه هنری، مراسم رونمایی از مستند پرتره مرتضی سرهنگی با عنوان «متولد آذر» ساعت 15 یکشنبه 2 دی‌ماه در تالار سوره حوزه هنری با حضور شخصیت‌های فرهنگی، ادبی و سینمایی کشور برگزار می‌شود.

مستند «متولد آذر» به کارگردانی و تهیه کنندگی سید رضا حسینی به زندگی و زمانه مرتضی سرهنگی، چهره برگزیده هنر انقلاب و پژوهشگر پیشکسوت دفاع مقدس می‌پردازد.

این اثر از سوی مرکز مستند سوره حوزه هنری به بخش جایزه شهید آوینی شانزدهمین جشنواره فیلم‌های مستند «سینماحقیقت» راه یافت و در این جشنواره به نمایش درآمد.

«متولد آذر»، پرتره مرتضی سرهنگی است و به شخصیت ادبی، فرهنگی و اجتماعی این هنرمند برجسته انقلاب اسلامی می‌پردازد.

مرتضی سرهنگی در سال 1332 در تهران متولد و تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی علوم اجتماعی نیمه‌تمام رها کرد. او از سال 58 تا 67 با روزنامه‌های جمهوری اسلامی همکاری کرده و از سال 67 تاکنون در دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری مشغول فعالیت است. در سال 75 نیز عضو شورای سردبیری روزنامه ایران و سردبیر دوهفته‌نامه کمان بوده است. از میان آثار او «اسرار جنگ تحمیلی به روایت اسرای عراقی» مقام اول انتخاب کتاب سال دفاع مقدس را کسب کرد و کتاب «پابه‌پای باران» مقام اول گزارش را به‌دست آورد.

سرهنگی در سال 93 به عنوان چهره برگزیده هنر انقلاب انتخاب شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان