سرمست اعلام کرد؛

برگزاری بیش از ١١٠٠ برنامه در روز دانشجو

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور گفت: بیش از ١١٠٠ برنامه در روز دانشجو مشتمل بر ٥٠٠ سخنرانی، ٣٤ مناظره، ٩١ پرسش و پاسخ، ٤٢ تریبون آزاد، ٧١ همایش و ٣٦٦ برنامه بزرگداشت برگزار شد.

برگزاری بیش از ١١٠٠ برنامه در روز دانشجو

به گزارش خبرنگار مهر بهرام سرمست دبیرکمیسیون ماده 10 احزاب عصر امروز(دوشنبه) در نشست خبری ضمن گرامیداشت روز دانشجو، اظهار داشت: در مراسم روز دانشجو تاکید کردیم که دخالتی در امور اجرایی دانشگاه‌ها از خارج دانشگاه نشود و فضای آزادانه و باز برای بیان عقاید افراد فراهم شود.

سرمست تصریح کرد: دشمنان نظام به دنبال ایجاد تنش و درگیری در مراسم‌های روز دانشجو امسال بودند اما به هدف خودشان نرسیدند و مراسم ها برخلاف اهداف آنان به خوبی برگزار شد.

وی ادامه داد: بیش از ١١٠٠ برنامه مشتمل بر ٥٠٠ سخنرانی، ٣٤ مناظره، ٩١ پرسش و پاسخ، ٤٢ تریبون آزاد، ٧١ همایش و ٣٦٦ برنامه بزرگداشت در روز 16 آذر برگزار شد.

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: نسبت به سال گذشته برنامه‌های روز دانشجو حدود ١٠ درصد افزایش یافته است.

سرمست درباره لغو سخنرانی حسن عباسی در دانشگاه آزاد شهید مدنی تبریز گفت: این سخنرانی لغو نشد بلکه از ابتدا هیئت نظارت دانشگاه مجوز این سخنرانی را نداده بود و بحث لغو مطرح نبود.

وی  درباره حواشی پیش آمده در سخنرانی مسعود پزشکیان در تبریز، اظهار داشت: این سخنرانی مجوز داشت اما به دلیل مشاجره ای که بین دانشجویان و نائب رئیس مجلس پیش آمد، پزشکیان جلسه را ترک کرد. در این برنامه لغو برنامه مطرح نبود زیرا احمد مازنی نماینده تهران هم در آن برنامه سخنرانی کرد.

وی درباره لغو سخنرانی زیباکلام در یکی از دانشگاه های کرمانشاه، تصریح کرد: برای این سخنرانی مجوز صادر شده بود اما محتوای پوسترهایی که تشکل های دانشجویی آن دانشگاه منتشر کرده بودند، برخلاف چارچوب های هیئت نظارت دانشگاه بود و به همین دلیل لغو شد.

سرمست ادامه داد: البته زیباکلام در دانشگاه رازی کرمانشاه توانست سخنرانی خود را انجام دهد.

بر عدم دخالت عوامل خارج از دانشگاه در مراسم روز دانشجو تاکید کردیم

سرمست بیان کرد: تاکید وزیر کشور برای برگزاری مراسم های روز دانشجو آن بود که سیاستهای کلی به وزارتخانه های علوم و بهداشت جهت رعایت در این مراسم ها ابلاغ شود تا این وزارتخانه ها سیاست های کلی را جهت رعایت به دانشگاه ها ابلاغ کنند.

مدیرکل سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه از محورهای اصلی این سیاست ها برگزاری باشکوه، پرمحتوا، گسترده و بانشاط مراسم روز دانشجو بود، ادامه داد: همچنین به وزارتخانه های علوم و بهداشت تاکید شد که مشکلات رفاهی، صنفی و دانشجویی را به موقع شناسایی و مرتفع کنند و کیفیت خدماتشان به دانشجویان را ارائه دهند که البته این تاکید وزارت کشور برای حل مشکلات دانشجویان، مختص روز دانشجو نبود و ما همواره بر این مسئله مهم تاکید می کنیم.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، تاکید ما بر این بود که مسئولان و روسای دانشگاه ها با تشکل های دانشجویی جلسات هم اندیشی و پرسش و پاسخ داشته باشند و مشکلات آنان را حل کنند.

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: از سوی دیگر، به استانداران و فرمانداران ابلاغ کردیم که نشست هایی را با روسا و مسئولان دانشگاه ها جهت تبادل نظر در راستای ارتقای ارائه خدمات و همچنین بسط فضای نشاط سیاسی در دانشگاه ها و رفع مشکلات دانشجویی داشته باشند.

سرمست متذکر شد: ضمن آنکه ما سیاست های کلی را برای مسئولان اجرایی دانشگاه ها جهت برگزاری مراسم های روز دانشجو ابلاغ کردیم، اما بر استقلال مسئولان دانشگاهی برای برگزاری مراسم روز دانشجو تاکید شد و بر ضرورت عدم دخالت عوامل خارج از دانشگاه در مراسم روز دانشجو تاکید شد.

مدیرکل سیاسی وزیر کشور افزود: در واقع مراسم روز دانشجو با اخذ مجوز از مراجع قانونی قابل اجرا است و زمانی که دانشگاهی این مجوز را دریافت کرد، دیگر مسئولیت ها بر عهده هیئت نظارت دانشگاه ها است و تاکید ما بر آن بود که این مراسم ترجیحاً لغو نشود و در فضایی باز و آزادانه مسائل مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه در مراسم های روز دانشجوی امسال صرفاً یازده برنامه لغو شد، خاطرنشان کرد: ما سازوکار نظارت دانشگاه ها بر مراسم روز دانشجو را اصل قرار دادیم و در ابلاغیه های خود تاکید کردیم صرفاً اگر بحث و تجمعات دانشگاه ها به خارج از فضای دانشگاه کشیده شد، شوراهای تامین استان و شهرستان ها وارد موضوع شوند اما در غیر این صورت وارد مسئله نشوند که خوشبختانه امسال چنین مسائلی را در مراسم های روز دانشجو نداشتیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان