سرنوشت مبهم چندین سینمای اصفهان/ تعطیلی عجیب ایستگاه مترو در جوار سینما

مدیرعامل موسسه بهمن سبز حوزه هنری در ارتباط با سرنوشت سینما ایران، همایون و اندیشه از همراهی برخی مسئولان کشوری در ارتباط با بازسازی سینماها گلایه کرد و گفت: ما همچنان پیگیر سرنوشت حقوقی این سینماها به ویژه «ایران» هستیم اما مسئولان باید در این راستا به ما کمک کنند.

سرنوشت مبهم چندین سینمای اصفهان/ تعطیلی عجیب ایستگاه مترو در جوار سینما

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، محمود کاظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت افتتاحیه رسمی پردیس سینمایی ساحل با بیان اینکه هزینه بازسازی پردیس سینمایی ساحل  22 میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: البته هزینه بازسازی این سینما 9 میلیارد تومان برآورد شده بود که در نهایت به دلیل افزایش قیمت دلار به این هزینه رسیدیم.

وی در ارتباط با تاخیر در زمان افتتاح پردیس سینمایی ساحل ابراز داشت: این موضوع نیز تا حدودی به هزینه‌ها بستگی داشت، در ابتدا قرار بود سینما در انتهای اسفندماه 96 یا ابتدای فروردین 97 افتتاح شود که تا امروز به تاخیر افتاد.

مدیرعامل موسسه بهمن سبز حوزه هنری با تاکید بر اینکه ظرفیت سینما ساحل در ابتدا 630 صندلی بوده است که با بازسازی امروز به ظرفیت یک هزار و 200  صندلی در این سینما رسیدیم، ابراز داشت: بدین ترتیب  سالن حافظ در این پردیس دارای ظرفیت 42 نفر، نصف جهان 530 نفر، زنده رود 116 نفر، عالی قاپو 38، خواجو 21 و رنگین کمان 15، بهمن 145، هشت بهشت 20 نفر و کافه 150 نفر است.

کاظمی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین مبنی بر اینکه صندلی های سالن کودک مناسب کودکان نیست، ابراز داشت: ویژگی‌های خاص کودکان برای سالن کودک برای ما نیز مهم است به نوعی که ما به مدت یک ماه در این سینما صندلی نداشتیم چراکه رنگ خاصی برای صندلی های کودک را مدنظر داشتیم.

وی ادامه داد: در برنامه‌های آینده، این سالن با تغییرات شاخصی همراه خواهد بود و صندلی های مناسب کودکان تعبیه می شود.

مدیرعامل موسسه بهمن سبز حوزه هنری در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه از سال 94 تاکنون 11 هزار صندلی سینما بازسازی شده است و چهار و 500 صندلی به ظرفیت سالن‌های سینمایی اضافه شده است، تاکید کرد: از این آمار سهم استان اصفهان سه هزار و 637 صندلی است که دو هزار و 697 صندلی به ظرفیت قبلی سینماهای ایران اضافه کرده است.

سهم 33 درصدی اصفهان در آمار بازسازی سینماهای کشور

کاظمی با تاکید بر اینکه 33 درصد سهم بازسازی سینماهای کشور اصفهان بوده است، ابراز داشت: این سهم زیاد از بازسازی ناشی از  خواسته های مردم استان و به ویژه  همیاری و همت مسئولان این استان به ویژه پیگیری های مجدانه و دلسوزانه مدیر امور سینمایی حوزه هنری در اصفهان است.

وی در ارتباط  با سرنوشت سینماهایی مانند همایون و اندیشه به ویژه  سینما ایران ابراز داشت: ما همچنان پیگیر سرنوشت حقوقی این سینماها به ویژه «ایران» هستیم اما مسئولان باید در این راستا به ما کمک کنند تا این مشکلات رفع شود چراکه به تنهایی از پس برخی مشکلات در این ارتباط برنخواهیم آمد.

مدیرعامل موسسه بهمن سبز حوزه هنری اضافه کرد: ما بارها درباره وضعیت این سینماها و دغدغه‌های مهم در این ارتباط سخن گفتیم، رسانه ها منعکس کردند و به گوش مسئولان نیز رسیده است اما این وضعیت را در نهایت برای سینما ایران شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان و دولتمردان مجلس به ویژه کمیسیون فرهنگی باید به کمک سینما بیایند، اظهار داشت: سینماشهر آنچنان بودجه ای ندارد که کل سینماهای کشور را بازسازی کند.

گلایه عجیب و غریب اداره ارشاد اصفهان 2 ماه پس از تخریب سینما ایران 

به گزارش خبرآنلاین، سینما ایران از سال گذشته در معرض خطر  تخریب قرار گرفت که با اطلاع رسانی به موقع رسانه ها جلوی خطر گرفته شد، اما در ادامه این سینما به شکل شبانه به شکل عمدی آسیب دید، در ادامه نیز شبانه و به شکل کامل تخریب شد.

با توجه به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر واگذاری سینما به حوزه هنری پیگیریهای حقوقی درباره این سینما ادامه دارد اما نکته عجیب سکوت مسئولان  استانی به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این راستا بود و عجیب تر اینکه دو ماه بعد از تخریب کامل سینما، مسئولان اداره ارشاد در نامه به رسانه ها از اینکه هیچ کس اطلاعی از تخریب این سینما ارائه نکرده بود تا آنها جلوی این امر را بگیرند گلایه کردند!!

هنوز سرنوشت این سینمای مهم اصفهان که اتفاقا در یکی از مهم ترین بخش های چهارباغ عباسی قرار دارد مشخص نیست اما تعطیل شدن ایستگاه مترو میدان انقلاب (ع) در جوار این سینما و درخواست از مردم برای تردد از ایستگاه سمت دیگر خیابان، شائبه های زیادی درباره سرنوشت این سینما را به ذهن متبادر می سازد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان