دادخواهی یک کارآگاه بازنشسته علیه نت‌فلیکس

یک کارآگاه بازنشسته به جرم تهمت زدن و تخریب شهرتش در مجموعه «ساختن یک قاتل» از محصولات «نت‌فلیکس»، از این کمپانی شکایت کرد.

دادخواهی یک کارآگاه بازنشسته علیه نت‌فلیکس

به گزارش سینماپرس به نقل از وِرایِتی، یک کارآگاه بازنشسته کلانتری ویسکانسین از «نت‌فلیکس» بابت تهمت زدن و بدنام کردن وی در سریال «ساختن یک قاتل» شکایت کرد.

«اندرو کالبورن» شکایتی در دادگاه منطقه مانیتووک کاونتی ویسکانسین نوشته که در آن بخاطر پخش سریال مستند «ساختن یک قاتل» به بدنام شدنش و اینکه در سطح جهانی مورد تمسخر واقع شده از نت‌فلیکس سازنده این سریال که براساس واقعیت ساخته شده، شکایت کرده است.

«مایکل گریزبچ» وکیل کالبورن در این مورد گفت: «شهرت این کارآگاه در شهر مانیتووک کاونتی به شدت تخریب شده و او برای اعاده حیثیت و آبروی خود این شکایت را تنظیم کرده است.»

نت‌فلیکس هنوز در این مورد واکنشی نشان نداده و پاسخی منتشر نکرده است. «لورا ریچیاردی» و «مویرا دموس» کارگردانان «ساختن یک قاتل» هستند و «لیزا نیشیمورا» و «آدام دل دئو» مدیران تولید و «مری من‌هارد» نیز تدوین‌گر این سریال است.

در این شکایت آمده که فیلمساز رویدادها را تحریف کرده و حقایق کلیدی را حذف کرده به این منظور که کالبورن و دیگران، «استیون اَوِری» و «برندان دَسی» را قاتل تصور کنند.

«گریزبچ» وکیل کالبورن، یکی از دادستان‌های باسابقه در مانیتووک کاونتی است که در سال 2016 کتابی با عنوان «غیر قابل دفاع» تالیف و منتشر کرد که به عنوان منبع نوشتن فیلم‌نامه این سریال نت‌فلیکس استفاده شد. گریزبچ با این پرونده و مورد آشنا بود زیرا او قبلا کتابی دیگر با عنوان «قاتل بی‌گناه» در مورد اتهام اشتباه «اَوِری» در مورد تجاوز جنسی، نوشته بود.

در این شکایت فیلمساز به ساختن فیلم به شیوه و روندی که بیننده و مخاطب را به نتیجه‌گیری اشتباه هدایت می‌کند، متهم شده است.

معمولا در چنین پرونده‌هایی چنانچه شاکی موفق شود، می‌تواند رقم‌های میلیون دلاری برای حق آبرو از این غول رسانه‌ای مطالبه کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان