خبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون؛ دورهمی بزرگ رادیویی‌ها فردا در صداوسیما

فردا زمان دورهمی رادیویی‌ها و تجلیل از برترین‌هایشان در جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی اعلام شده است.

خبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون؛ دورهمی بزرگ رادیویی‌ها فردا در صداوسیما

به گزارش خبرنگار فرهنگیباشگاه خبرنگاران پویا،امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

«دورهمی رادیویی‌ها» در روزهای آخر پاییز

در دورهمی رادیویی‌ها از برترین های رادیو در جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی تجلیل می‌شود. مدیر روابط عمومی معاونت صدا با اعلام این خبر گفت:  با تدبیر معاون صدای رسانه ملی، دکتر شاه‌آبادی در مراسم دورهمی رادیویی ها که با حضور همکاران پر تلاش این رسانه گرم برگزار می‌شود از 32 نفر از برترین‌های رادیو که در جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی حائز رتبه شده‌اند تجلیل بعمل خواهد آمد.

فاتحی تصریح کرد: تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های کارگروه‌های تهیه‌کنندگان، گویندگان، گزارشگران و نویسندگان توسط مسئولین هر کارگروه، مصاحبه صمیمانه با همکاران در حاشیه استودیوهای رادیویی و پخش اولین آنونس معرفی برنامه‌های منتخب شبکه‌های رادیویی در فصل زمستان، بخش طنز (استندآپ) توسط حسن ریوندی و اجرای مجید اخشابی خواننده محبوب کشورمان  از جمله بخش‌های متنوع تدارک دیده شده در  این دورهمی است.

اجرای دورهمی رادیویی‌ها با حضور حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه‌ملی، پیشکسوتان و مدیران شبکه‌های رادیویی همراه خواهد بود.

این نشست صمیمی روز چهارشنبه از ساعت 9:30 صبح در استودیوهای 1 و 8 ساختمان شهدای رادیو برگزار می‌شود وگزیده این مراسم با شکوه از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی پخش خواهد شد.

تولید فصل یک مجموعه پویانمایی "ببعی" در شبکه کودک سیما آغاز شد

محمد سرشار مدیر شبکه کودک زنگ آغاز مرحله تولید اولین فصل مجموعه پویانمایی ببعی در 26 قسمت 7 دقیقه‌ای را به صدا درآورد.

رئیس شبکه کودک در این باره گفت: این نخستین بار است که علی‌عسکری رئیس سازمان صداوسیما، اجازه انیمیشن‌سازی را به شبکه کودک داده است و امیدواریم شبکه از این آزمون نیز، سربلند بیرون بیاید.

مدیر شبکه کودک اضافه کرد: از امروز، کانال پویا وارد یک چالش دشوار برای تولید 182 دقیقه پویانمایی کات‌اوت در 60 روز می‌شود تا از بیست و پنجم بهمن ماه سال جاری، پخش آن آغاز شود.

محمد سرشار گفت: تجربه تهیه‌کننده و کارگردان جوان این مجموعه در تولید  پویانمایی بسیار محبوب «اتل متل یه جنگل» سرمایه‌ای گرانبها برای تولید مجموعه ببعی است و با تحقیق و توسعه صورت گرفته در تکنیک کات‌اوت، فرزندان خردسالمان بیننده شگفتی دیگری در صنعت انیمیشن ایران باشند.

وی در پایان گفت: تولید پویانمایی با سرعت بالا همزمان با حفظ استانداردهای هنری، به کاهش دوره سرمایه‌گذاری و کاهش هزینه‌های تولید می‌انجامد و لازمه این کار، تولید صنعتی انیمیشن با کنترل پروژه دقیق است.

گفتنی است مجموعه پویانمایی «ببعی» ویژه بینندگان خردسال کانال پویا است که توسط شیوا حاجیانی و مهدی مداحی گیوی نوشته شده و حسین صفارزادگان کارگردانی و محمدمهدی مشکوری تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارند.

چله‌نشینی شبکه چهار در شب یلدا

شبکه چهار سیما  سیما همگام با سنت دیرینه ایرانیان در بلندترین شب سال با دعوت از اساتید موسیقی و فلسفه یک شب‌نشینی با طعم فرهنگ و هنر  را برای مخاطبان خودتدارک دیده است.

ویژه برنامه شب یلدای شبکه چهار سیما با عنوان «چله نشین» از ساعت 20:30 روز جمعه سی‌ام آذرماه با دو بخش موسیقی و فلسفه به روی آنتن می‌رود.

در بخش فلسفه «چله نشین» رضا منصوری لاریجانی و استاد دینانی چهره‌های نام آشنای برنامه با سابقه «معرفت» به حافظ خوانی می‌پردازند و امسال مخاطبان شبکه چهار سیما از زبان استاد دینانی در شب یلدا به دیوان حافظ تفال می‌زنند.

در بخش «موسیقی » ویژه برنامه شب یلدا گروه‌های موسیقی محلی با حضور در استودیو برنامه به اجرای موسیقی می‌پردازند. رضا مهدوی و رشیدکاکاوند به صورت مشترک اجرای بخش موسیقی را برعهده دارند و با آهنگ‌سازان و خوانندگان در این بخش گفتگو می‌کنند.

شاهنامه‌خوانی یکی از بخش‌های جذاب ویژه برنامه یلدای شبکه چهار است که به همراهی یک گروه موسیقی و نوازنده به صورت زنده در استودیو برنامه  اجرا می‌شود.

«چله نشین» به تهیه‌کنندگی سید محسن مناجاتی در شب یلدا از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

آغاز پخش مجموعه 10 قسمتی «ملت قهرمان» از امشب

مجموعه 10 قسمتی «ملت قهرمان» از امشب روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مجموعه 10 قسمتی «ملت قهرمان» از امشب (سه شنبه بیست و هفتم آذرماه) بعد از بخش خبری ساعت 19 روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. این مجموعه در 10 قسمت 30 دقیقه‌ای در واحد مستند عمار تهیه شده است و هر هفته، سه‌شنبه‌ها از تلویزیون پخش می‌شود. در هر قسمت خود یک مستند با موضوع انقلاب اسلامی را برای مخاطبان و علاقمندان پخش می‌کند.

نخستین قسمت «ملت قهرمان» به پخش مستند «بیشتر از مادرم» به کارگردانی علیرضا باغشنی و تهیه‌کنندگی رسول احمدی اختصاص دارد. مخاطبان در این مستند با مادر شهید علی قوچانی آشنا می‌شوند که بنا به وصیت فرزند شهیدش عمر خود را صرف رسیدگی به جانبازان اعصاب و روان اصفهان کرده است.

 

«چهل تیکه» شبکه نسیم در شب یلدا

برنامه تلویزیونی «چهل تیکه» شب یلدا با ویژه برنامه‌ای متفاوت به مدت یک از شبکه نسیم مهمان خانه‌ها می‌شود. این برنامه با اجرای الهه پرسون و به تهیه‌کنندگی الهام حاتمی، در جمعه شب از ساعت 20 با پخش آیتم‌های مختلف به آداب و رسوم اقوام مختلف ایرانی می‌پردازد و نگاه ویژه‌ای به همنشینی و دورهمی‌های خانوادگی دارد. همچنین در این شب یک شگفتانه برای مخاطبان به نمایش در خواهد آمد.

همچنین سری جدید برنامه تلویزیونی «کودک‌شو» همزمان با شب یلدا از ساعت 21 به روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

«کودک شو» با اجرای پژمان بازغی با آیتم‌های جدیدی مهمان خانه‌های بینندگان می‌شود.

روایت اسارت از دریچه شب روایت شبکه چهار

یازدهمین برنامه «شب روایت»، امشب بیست و هفتم آذرماه با موضوع «روایت اسارت» روی آنتن می‌رود. در این برنامه که شامگاه سه شنبه بیست و هفتم آذرماه روی آنتن می‌رود، مسعود دیانی میزبان مهدی طحانیان، آزاده و راوی کتاب «سرباز کوچک امام» و ابوالقاسم طالبی، کارگردان و نویسنده فیلمنامه «بازگشت پرستوها» خواهد بود.

«شب روایت» به تهیه‌کنندگی حسین شاه ‌مرادی کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیماست. این برنامه ادبی در قالب گفتگو با اهالی قلم، نقد کتاب، روایت کتب داستانی و نیز دیگر آیتم‌های مرتبط با حوزه ادبیات و تاریخ ادب کشورمان هر هفته سه‌شنبه‌ها ساعت 23 روی آنتن می‌رود.

برنده جایزه قیصر امین‌پور مهمان «کتاب‌باز» می‌شود

امشب (سه‌شنبه بیست و هفتم آذر ماه)، سروش صحت در برنامه «کتاب‌باز»، میزبان، میلاد عرفان‌پور شاعر و ترانه‌سراست. عرفان‌پور در برنامه امشب از دغدغه‌هایش به عنوان یک شاعر، مضمون ترانه‌هایش، دلایل انتخاب قالب کلاسیک رباعی برای سرودن شعر و شاعران محبوبش با صحت گفت‌وگو می‌کند.

این شاعر جوان در ادامه برنامه همراه با سروش صحت ابیاتی از اشعارش را بازخوانی خواهد کرد. عرفان‌پور در سال 1394، مجموعه شعر تازه‌ای منتشر کرد که «آخر مجلس» نام داشت. این دفتر شعر در قالب‌های رباعی، نیمایی و غزل است و مضمون‌های غالب آن شامل مناجات، عرفان، شهادت و وقایع روز انقلاب اسلامی و جهان اسلام است.

او کتاب «بی‌خبری‌ها» را در سال 1394 منتشر کرد. این اثر در یازدهمین دوره جشنواره قلم زرین نامزد شد و بدین ترتیب جوان‌ترین نامزد این جایزه از ابتدای تأسیس بود او همچنین دبیر و داور در برخی جشنواره‌های شعر بوده ‌است.

میلاد عرفان‌پور برگزیده جایزه کتاب سال شعرجوان (جایزه قیصرامین پور) در (1397) نیز بوده است. «کتاب‌باز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضاییان و اجرای سروش صحت، شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 از شبکه نسیم پخش می‌شود و تکرار آن ساعت یک بامداد، 8 صبح و 13 بعدازظهر روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.

 

سند تحول 1404 روی میز "شهربرگ" شبکه پنج

سند تحول چشم‌انداز علمی و رشد کشور تا سال 1404 موضوع امشب این برنامه است که با حضور کارشناسان و مهمانان از جمله علی احمدی (جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام )، حجت الاسلام مصباحی مقدم ( عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام )، امیرعلی حمیدیه ( استاد دانشگاه )، سهیل رادیوم ( مدیر پروژه اینترنت اشیا )، ماندانا محی الدین ( مسئول فنی تولید سلول‌های بنیادی ) و....مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد.   

"شهر برگ " به تهیه‌کنندگی احسان میرزا ابوالحسنی و کارگردانی غلامرضا حیدری تولید شده است. محمد رضا محمدی گزارشگر این برنامه است.  برنامه" شهر برگ "، ورق زدن موضوعات مطرح جامعه همراه بامردم است. این مجله تصویری در اختیار مردم هست تا درآن از مسائل و مشکلات، سلایق و علایق، انتقادات و پیشنهادهایشان با مسئولان مختلف( فرهنگی، سیاسی، قضایی، شهری و....) بگویند.

برنامه شهر برگ کاری از گروه سیاسی شبکه پنج سیما سه شنبه هر هفته ساعت 20:50 روی آنتن می‌رود.

«هنرپیشه» تلویزیون را بیشتر بشناسیم

مجموعه هنرپیشه با هدف استعدادیابی و معرفی چهره های جدید به عرصه بازیگری، زمستان امسال از شبکه نسیم پخش می‌شود.  این مجموعه به تهیه‌کنندگی محمدمهدی عسگرپور و کارگردانی بیژن میرباقری، با حضور کارشناسان سینما، اساتید بازیگری شما را در کشف استعدادتهایتان یاری می‌کند.

متقاضیان برای حضور و شرکت در این مجموعه تا سی‌ام آذرماه می‌توانید به سایت www.honarpishehshow.ir مراجعه و با دانلود اپلیکیشن put (پات) ثبت نام کرده و یکبار فرصت خود بدون هر گونه هزینه ای برای بازیگر شدن امتحان کنید.

"رودروی" شبکه چهار از بحران یمن تا بی‌ثباتی در سیاست خارجی آمریکا

برنامه زنده تلویزیونی «رو در رو» با اجرا و کارشناسی عنادی امروز ساعت 19 میزبان ابوالفضل حسن‌بیگی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و حسین اکبری کارشناس مسائل غرب آسیا می‌شود.

سنای آمریکا پنجشنبه هفته گذشته با تصویب دو قطعنامه به پایان حمایت نظامی این کشور از جنگ سعودی‌ها علیه یمن و مسئول شناختن ولیعهد عربستان در قتل یک روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود رأی داد. قطعنامه دوم سنا مستند به داده‌های آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سیاست که در گزارشی به نتیجه رسیده، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی مسئول مستقیم قتل خاشقچی بوده است، اما دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نتیجه‌گیری گزارش سنا را نپذیرفته و از بن‌سلمان حمایت کرده است. او فواید حاصل از فروش به عربستان را یکی از دلایل حفظ روابط با ریاض عنوان کرده است.

«رو در رو»ی این هفته با حضور دو کارشناس، بحران یمن و بی ثباتی در سیاست خارجی آمریکا را  از جنبه‌های مختلف مورد  واکاوی قرار می‌دهد. این برنامه به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیماست و سه‌شنبه‌ها ساعت 19 به صورت زنده روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

ایران سربلند را هر صبح از رادیو انقلاب بشنوید

شبکه رادیویی انقلاب برنامه صبحگاهی خود به نام ایران سربلند را هر روز به روی آنتن می‌برد. برنامه ایران سربلند شبکه رادیویی انقلاب  که به تهیه‌کنندگی حسین معصومی و گویندگی طهماسبی و نجم الهدی هر روز از ساعت 6 صبح از این شبکه پخش می شود، با رویکرد تقویت باور و اعتقاد انقلابی در فضایی کاملاً شاد مخاطبان را همراه می‌کند و به معرفی دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می‌پردازد.

حسین معصومی تهیه کننده این برنامه گفت: برنامه ایران سربلند در حوزه های متعددی اقدام به اطلاع‌رسانی و تولید برنامه می‌کند. در همین راستا توجه ویژه به قومیت‌ها و نقش آنها در پیشبرد اهداف انقلاب یکی دیگر از بخش‌های مهم این برنامه است.

وی افزود: در برنامه ایران سربلند هر روز با دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفتگو انجام می‌شود و آنها ضمن معرفی کامل از حوزه‌های انتخابیه خود در رابطه با برنامه‌های آتی توضیحاتی را ارائه می‌کنند. همچنین در برنامه ایران سربلند مناسبت‌های ملی و مذهبی نیز پرداخته می‌شود. به عنوان  نمونه در روز قانون اساسی با پژوهشگاه شورای نگهبان و در روز نیروی دریایی ارتش با امیر خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و همچنین سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفتگو انجام شد.

خاطرنشان می‌شود شبکه رادیویی انقلاب از طریق طول موج 5/95 مگاهرترز ردیف FM ، گیرنده‌های دیجیتال و همچنین اپلیکیشن تلفن همراه رادیو به نشانی WWW.IRANSEDA.IR قابل دریافت است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان