فتاوای آیت الله العظمی امام خمینی (قدس سره) د رمورد ازدواج با مشرک و مرتد

فتاوای آیت الله العظمی امام خمینی (قدس سره) د رمورد ازدواج با مشرک و مرتد

فتاوای آیت الله العظمی امام خمینی (قدس سره)


ازدواج با مشرک و مرتدّ
سؤال132:آیا یک دختر مسلمان می تواند با مردی که منکر خداست ولی پدر و مادر این مرد، مسلمان می باشد ازدواج نماید؟

جواب:ازدواج زن مسلمان با مرد کافر جائز نیست و کافر کفو مسلمان نمی باشد.

سؤال133:یک جوان مسلمان با دختری بهائی ازدواج کرده البته هم به طریق اسلامی عقد کرده اند و هم به روش بهائیت این ازدواج چگونه است؟ و اولادهای آنان چه حکمی دارند؟اگر دختر مسلمان باشد و پسر بهائی چه صورتی دارد؟

جواب:عقد مزبور باطل است و بچه ها در صورت جهل حکم بچهٔ حلال را دارند و ملحق به مسلمان هستند.

سؤال134:نزدیک دو سال پیش به عقد فردی درآمدم مدتی بعد از عقد قبل از شروع زندگی مشترک ایشن دستگیر شدند واکنون پانزده ماه است که در زندان هستند اکنون که پرونده شان به جریان افتاده به گفتهٔ بازپرس،ایشان با منافقین همکاری داشته است. حال با توجه به مسألهٔ نفاق او ای عقد مزبور باطل می شود یا خیر؟

جواب:در فرض مرقوم عقد باطل نیست مگر یقین به ارتداد او باشد.

سؤال135:اینجانب مدتی است با مردی ازدواج نموده ام . او هنگام ازدواج به ظاهر مسلمان بود چون نماز می خواند و از باطن او اطلاعی نداشتم اکنون چندی است که کلاً نماز را ترک نموده وقتی علت را سوال نمودم گفت من نماز را قبول ندارم! و بهشت وجهنم نیز در همین دنیاست .لطفاًبفرمایید تکلیف من چیست؟آیا او مرتدّ است؟

جواب:اگر خدا یا رسول خدا یا یکی از ضروریات دین را جداً انکار می کند.مرتدّ است و شما باید از او جدا شوید و با او نامحرم هستید و نیازی به طلاق هم نیست.

سؤال136:حدود یک سال پیش با شخصی ازدواج نمودم بعد زا مدتی هنگام نماز شوهرم سجادهٔ نماز را از زیر پایم کشید و گفت این چه حرکتی است که انجام می دهی نماز و دین چه فایده ای دارد!و نیز پدر و مادر او هم به طرفداری از او برخاستند و درگیر شدیم من از خانهٔ آن مرد خارج شدم(البته با اجازهٔ شوهر) و به خانهٔ پدرم مراجعت کردم. بعد زا گذشتن مدتی با کمال تاسف شوهرم نامه ای از دادگاه آورده و مرا به دادگاه احضار نمود باوجود شرح جزئیات خود به مسؤول دادگاه متأسفانه رأی به نفع او صادر شد آیا می توانم با آ مرد که از راه راست منحرف شده و اصول اسلام را منکر گردیده است زندگی کنم؟

و آیا شوهری کهه یک سال تما به دیدن زن وفرزندش نیامده تکلیف شرعی من چیست؟

و اسلام در مورد کسی که به قران کریم ناسزا بگوید و آن را به گوشه ای پرت کند چه می گوید؟

جواب:چنانچه منکر خدا یا رسول خدایا یکی از ضروریات دین باشد محکوم به ارتداد است و باید از او جدا شوند.

سؤال137:شوهر خدا را انکار می کند و می گوید قیامت و عدل و امامت وجود ندارد و به هیچیک از قوانین الهی و اسلامی عقیده ندارد و قران و پیامبر را انکار کرده و ناسزا می گوید آیا زن می تواند طلاق بگیرد یا نه؟ زن هم راضی به طلاق است؟

جواب: در فرض مذکور طلاق لازم نیست،و زن باید فوراً از چنین شوهری جدا شود و بر او حرا م است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان