قیمت نفت کاهش یافت

با انتشار گزارش‌هایی از رشد ذخایر و پیش‌بینی رکورد جدید نفت شیل، قیمت نفت بیش از یک دلار در معاملات امروز کاهش یافت و به ۵۸.۵۵ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، با انتشار گزارش‌هایی از رشد ذخایر و پیش‌بینی رسیدن تولید نفت شیل به رکورد جدید که سبب بروز نگرانی‌های در مورد فزونی عرضه شد، قیمت نفت بیش از یک دلار در معاملات امروز کاهش یافت و برای سومین جلسه افت قیمتی را ثبت کرد.

به گفته تاجران، نگرانی‌ها در مورد تقاضای آتی برای نفت به همراه تضعیف شدن رشد اقتصادی جهانی و همچنین تردیدها در مورد تاثیرگذاری توافق کاهش تولید اوپک، بر قیمت‌ها فشار آورده است.

هر بشکه نفت برنت که طی 3 جلسه گذشته بیش از 4 درصد کاهش قیمت داشته، با یک دلار و 6 سنت کاهش 58.55 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 81 سنت کاهش 49.07 دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی از اوایل ماه اکتبر تاکنون به علت افزایش ذخایر جهانی نفت، بیش از 30 درصد از ارزش خود را از دست دادند. به طوریکه نفت خام امریکا در سطح قیمتی در نوسان است که از اکتبر 2017 تاکنون دیده نشده است.

بنجامین لو، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «افزایش تولید نفت شیل به همراه اعلام رشد اقتصاد جهانی، تهدید برای خنثی کردن تلاش‌های اوپک و غیراوپکی است.»

وی افزود: «از آنجایی‌که سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند که تقاضا برای سوخت پس از سال 2018 کم خواهد شد، اعتماد بازار در میان بلاتکلیفی‌های اقتصادی به شدت کم شده است.»

اداره اطلاعات انرژی آمریکا دیروز اعلام کرد تولید نفت در 7 حوزه تولید نفت شیل در آمریکا، برای نخستین بار، تا پایان سال به بیش از 8 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

آمریکا با تولید رقم بی سابقه 11.7 میلیون بشکه در روز، از روسیه و عربستان به عنوان بزرگ ترین تولیدکنندگان نفت در جهان پیشی گرفته است.

به گفته تحلیلگران، در عین حال، به شدت انتظار می‌رود فدرال رزرو، نرخ بهره را در پایان نشست دو روزه در روز چهارشنبه افزایش دهد که بر ارزش دلار تاثیر خواهد گذاشت و این امر ممکن است بر قیمت نفت نیز تاثیر بگذارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان