۴۱۰۰ میلیارد دیگر خرج یارانه شد

نود و چهارمین مرحله از یارانه‌های نقدی نیز با هزینه‌ای حدود 4100 میلیارد تومان بین ده‌ها میلیون ایرانی از نیازمند و غیر نیازمند توزیع شد.

به گزارش ایسنا، یارانه آذرماه، شب گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و پرداختی به هر یارانه‌بگیر از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تاکنون به حدود چهار میلیون و 277 هزار تومان رسید؛ 45 هزار و 500 تومانی که بدون تغییر در مبلغ پرداخت شده و تاکنون مجموع پرداختی آن تا مرز 350 هزار میلیارد تومان رسیده است.

در سال جاری حدود 30 هزار میلیارد تومان برای پرداخت‌های نقدی در بودجه سالانه مصوب شد که به همراه 7000 میلیارد تومانی که برای افزایش حداقل مستمری خانوارهای هدف در نظر گرفته شده است، در مجموع به 37 هزار میلیارد تومان می‌رسد؛ از این رو دولت باید سه دهک بالای درآمدی را طبق قانون بودجه حذف و به حدود 56 میلیون نفر یارانه پرداخت می‌کرد، اما گزارش اخیر منتشره از سوی مجلس در مورد عملکرد هدفمندی از این حکایت داشت که حدود 17 هزار و 800 میلیارد تومان برای پنج ماه اول امسال یارانه هزینه شده است که نشان از پرداخت به حدود 78 میلیون نفر دارد.

دولت در سال جاری هزینه‌ای تا 50 هزار میلیارد تومان برای یارانه 45 هزار و 500 تومانی و همچنین کمک به خانوارهای هدف را باید پرداخت کند و در این حالت از 37 هزار میلیارد تومان مورد مصوب تا 13 هزار میلیارد تومان کسری دارد که باید از محل جابجایی اعتبارات تبصره هدفمندی تامین کند. این در حالی است که در هر ماه حدود 4100 میلیارد تومان پرداختی دارد که تا 3600 میلیارد تومان آن مربوط به یارانه نقدی است.

این در حالی است که تکلیف چندساله بودجه برای حذف افراد پردرآمد نیز تا کنون عملیاتی نشده و نتیجه ای در عملکرد قانون نداشته و همچنان سبد یارانه ترکیب ثروتمند و نیازمند است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان