نماینده مجلس: در بودجه ۹۸ باید توجه ویژه‌ای به معیشت مردم شود

نماینده مردم شازند در مجلس گفت: در بودجه ۹۸ باید توجه ویژه‌ای به معیشت مردم شود.

نماینده مجلس: در بودجه 98 باید توجه ویژه‌ای به معیشت مردم شود

علی ابراهیمی نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به تدوین بودجه سال 98 کشور از سوی دولت، گفت: بودجه 98 بهترین موقعیت است تا به بسیاری از هزینه‌های اضافی خاتمه دهیم و به معیشت مردم توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه در بودجه سال 98 دولت نباید قیمت برخی اقلام را پایین نگه دارد چرا که سرکوب قیمت ها هیچ نتیجه ای جز فسادو رانت در پی ندارد، افزود: آنچه که در کشور باید در زمینه گرانی به آن توجه شود این است که مجلس و دولت شهامت به خرج دهند وبه سمت قیمت‌های واقعی حرکت کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با تاکید بر اینکه کشور در شرایط دشواری قرار دارد و باید تعارف را کنار بگذاریم و اجازه نفوذ و لابی گری‌ها به برخی افراد در تدوین بودجه را ندهیم، اظهار داشت: بودجه سال آینده باید بر مبنای واقعیت‌ها بسته شود.

ابراهیمی به اشکال حوزه قانونگذاری در انتخابات اشاره کرد و گفت: متاسفانه از اشکالات مهم انتخابات مجلس در کشور این است که انتخابات براساس توانمندی فردی افراد و قدرت مانور تبلیغ آنها شکل می‌گیرد و احزاب نقش چندانی ندارند. به طور یقین نماینده‌ای که به این شکل به مجلس راه پیدا می‌کند دنبال ابزار جلب رای است که از جمله آن دریافت اعتبارات از بودجه‌های سالانه و اقناع کردن مردم حوزه انتخابیه‌ای خود است.

وی ادامه داد: می توان گفت آنچه که مردم منطقه از نماینده خود انتظار دارند، بیشتر عملیات عمرانی و تخصیص بودجه و از این قبیل است؛ کمتر از ما سوال می شود در حوزه قانون گذاری چه پیشرفت‌هایی داشته‌ایم آنها هم دنبال نیاز خودشان هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: زمانی که احزاب نقش ضعیفی در انتخابات دارند این قابل پیش بینی است که برای بودجه 98 نمایندگان که سال آخر دروه نمایندگی شان است به شکلی تلاش کنند تا اعتبارات بیشتری برای طرح‌های عمرانی دریافت کنند و این تاثیر بسیار منفی در نظام برنامه ریزی کشور دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان