۱۰ روش طبیعی برای تقویت پوست سر

برخی از مشکلات ایجادشده برای مو ممکن است ناشی از ضعیف شدن پوست سر باشد. کلید حفظ ریشه های سالم مو، تقویت پوست سر خواهد بود.

بسیاری از افراد می خواهند پوست سر خود را تقویت کنند تا از شکستگی و ریزش مو جلوگیری شود. در حالی که عوامل متعددی وجود دارد که می تواند بر این مشکلات تأثیر بگذارد، اما توجه به حفظ ریشه ها یکی از مهم ترین نکات است. در واقع رعایت نکات ساده می تواند منجر به تقویت پوست سر و در نتیجه ریشه های مو گردد. بنابراین لازم با روش های تقویت پوست سر آشنا شوید.

 

تقویت پوست سر

 

1- از محصولات مناسب استفاده کنید

استفاده از محصولات مناسب بر اساس نوع موی شما برای جلوگیری از ریزش مو و حساسیت جلوگیری خواهد کرد. به عنوان مثال، فردی با فولیکول های خشک نباید از شامپوی فردی با فولیکول های چرب استفاده کند. علاوه بر این باید از تغییر مداوم و هر چند هفته یکبار محصولات بهداشتی اجتنباب نمایید.

 

2- آب بیشتری بنوشید

افزایش مصرف آب یک راه ساده برای تقویت پوست سر است. این مایع حیاتی با ورود به خون باعث اکسیزن رسانی بهتری به پوست سر خواهد شد. بنابراین مانع از ایجاد موهای بیش از حد خشک خواهد شد. همچنین گردش خون مناسب برای رشد مو بسیار ضروری خواهد بود.

 

3- پوست سر را ماساژ دهید

ماساژ پوست روزانه باعث افزایش گردش خون می شود به طوری که موهای شما سریعتر رشد می کنند. برای انجام این کار دو نکته مهم را در نظر بگیرید:

  • از نوک انگشتان خود استفاده کنید.
  • برای به دست آوردن بهترین نتایج، از روغن های گیاهی استفاده کنید.

 

4- از حرارت بیش از حد اجتناب کنید

قرار گرفتن موها در معرض حرارت زیاد توسط سشوار و یا اتوی مو باعث آسیب رساندن به ان ها خواهد شد. آنها ممکن است در شروع مدل های مختلفی را در اختیار شما قرار دهند، اما با گذشت زمان می توانند به فولیکول های مو آسیب برسانند و باعث ریزش مو شوند.

 

5 - رژیم غذایی سالم را حفظ نمایید

تغذیه برای تقویت پوست سر ضروری است. با پیگیری یک رژیم سالم، موهای قوی و سالم را حفظ کنید. مهم است که مطمئن شوید پروتئین، ویتامین A، B و E و آهن را به مقدار کافی دریافت می کنید.

 

تقویت پوست سر

 

6- استرس خود را کنترل نمایید

قرار گرفتن در معرض شرایط استرس زا می تواند تاثیرات منفی زیادی روی بدن داشته باشد. برای مثال درباره سلامت موها، استرس می تواند ریشه ها را تضعیف کند و منجر به ریزش مو شود. بنابرین تمرینات ریلکسیشن را انجام دهید، ورزش کرده و به آرامی تنفس کنید.

 

7- از نور خورشید بیش از حد دوری نمایید

حفاظت از نور خورشید نباید فقط به قسمت های خاص پوست محدود شود. پوست سر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در حالی که بسیاری از مردم این واقعیت را نادیده می گیرند. قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید منجر به خشکی مو و کمبود مواد مغذی می شود. اگر زمان زیادی در معرض نور خورشید هستید، با استفاده از کرم های ضد آفتاب و یا پوشیدن کلاه پوست سر را محافظت نمایید.

 

8-  از روغن رزماری استفاده کنید

روغن رزماری یکی از بهترین محصولات برای تحریک رشد موهای سالم است. با توجه به ترکیبات آنتی اکسیدانی و مواد معدنی ضروری، این روغن باعث گردش خون در پوست می شود. همچنین این محصول باعث افزایش اکسیژن و تغذیه هر رشته مو خواهد شد.

 

9- شوره سر را کنترل نمایید

شوره سر می تواند با بسیاری از مشکلات دیگر همراه باشد. علاوه بر ایجاد این تکه های سفید، حساسیت ریشه مو را افزایش می دهد و باعث خارش و قرمزی می شود. برای جلوگیری از آسیب به موها و همچنین پوست سر، کنترل شوره سر با محصولات خاص یا درمان خانگی ضروری است.

 

10- از سرکه سیب استفاده کنید

استفاده مستقیم از سرکه سیب سرکه مخلوط شده با آب می تواند تاثیرات مثبتی را بر روی پوست سر داشته باشد. اول اینکه به تنظیم PH کمک خواهد کرد. همچنین از خشکی و تولید بیش از حد چربی جلوگیری خواهد کرد. سرکه سیب همچنین فولیکول ها را تغذیه کرده و برای رشد مجدد مفید خواهد بود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان