این ۷ ماده غذایی را در زمستان بیشتر بخورید!

زمستان برای برخی افراد زمان جادویی برای دیگر افراد زمان وحشتناکی است. ممکن است مشغول ورزش های زمستانی شوید یا اینکه درگیر بیماری های این فصل سرد سال باشید. می توانید با استفاده از مواد غذایی مناسب و تامین ویتامین های لازم بدن، این فصل را با بیماری کمتر پشت سر بگذارید.

زمستان برای برخی افراد زمان جادویی برای دیگر افراد زمان وحشتناکی است. ممکن است مشغول ورزش های زمستانی شوید یا اینکه درگیر بیماری های این فصل سرد سال باشید. می توانید با استفاده از مواد غذایی مناسب و تامین ویتامین های لازم بدن، این فصل را با بیماری کمتر پشت سر بگذارید. در ادامه مطلب با غذاهایی آشنا خواهید شد که باید در زمستان بیشتر بخورید.

 

غذاهای زمستان

 

1. زغال اخته

زغال اخته هنگامی که صحبت از آنتی اکسیدان ها به میان می آید، به عنوان قهرمان شناخته می شود. آنها اساسا به شما کمک می کنند سموم را از بین ببرید و سلول های خود را بازسازی کنید. بنابراین این فرصت را از دست ندهید. زغال اخته تازه تهیه کرده و آنها را در خانه خود بگذارید. زغال اخته منجمد نیز یک گزینه خوب است و آنها معمولا ارزان تر از زغال اخته تازه می باشد. می توانید در وعده صبحانه آن ها را مصرف نمایید.

 

2. مرکبات

مرکبات به عنوان یک بخش حیاتی از یک رژیم غذایی سالم در زمستان است. آنها پر از ویتامین C هستند و سیستم ایمنی بدن شما را قوی تر می کنند. به علاوه انتخاب بسیار زیادی در اینجا وجود دارد. لیمو، پرتقال، گریپ فروت، نارنگی، لیمو شیرین همه آنها برای شما خوب است. اما طعم های آن هاخیلی متفاوت هستند. اما می توانید آنهایی را که دوست دارید بیشتر انتخاب کنید.

 

3. فلفل دلمه

وقتی صحبت از ویتامین C می شود، معمولا آن را درباره پرتقال و یا لیمو ذکر می کنیم. اما فلفل دلمه ای حاوی سه برابر ویتامین C در مقایسه با مرکبات است. بنابراین می دانید که اگر مرکبات زیادی مصرف ندارید، همیشه می توانید فلفل دلمه را به عنوان یک گزینه خوب برای تقویت ویتامین C و سیستم ایمنی بدن داشته باشید.

 

ویتامین c

 

4. زنجبیل

زنجبیل به طور کلی ماده غذایی بسیار خوبی برای خوردن است. این ماده ویژگی های ایمنی را افزایش می دهد و به هضم غذا کمک می کند. این ماده اساسا جادویی برای سلامت روده شما است، بنابراین در زمستان آن را همیشه در خانه خود داشته باشید. همیشه بهتر است ریشه زنجبیل تازه را به جای ریشه خشک آن استفاده نمایید.

 

5. موز

هنگامی که احساس می کنید خسته شدید و انرژی کافی ندارید، همیشه بهتر است موز را به عنوان میان وعده مناسب انتخاب نمایید. موز هورمون های شادی را در بدن افزایش خواهد داد و به دلیل غنی بودن از منیزیم می تواند گزینه مناسبی برای تامین انرژی بدن باشد. موز بر خلاف اکثر مواد غذایی شیرین، ویتامین ها و ارزش غذایی بسیار خوبی دارد.

 

6. کلم بروکلی

به دلایلی بسیاری از مردم کلم بروکلی را دوست ندارند. اما این موضوع کودکانه است. این یک سبزی عالی است که قطعا باید مصرف بیشتری داشته باشید. این امر به خصوص در زمستان بیشتر توصیه شده است. کلم بروکلی پر از ویتامین C است و می تواند در جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا به شما کمک کند. بنابراین از همین امروز، کلم بروکلی را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

 

7. سبزیجات ریشه ای

سبزیجات ریشه ای برای زمستان مناسب هستند. این نوع سبزیجات در عین ارزان بودن پر از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که بدن شما در زمستان به آن ها نیاز خواهد داشت . هویج بتاکاروتن بدن را تامین می کند. چغندرها پر از آهن و ویتامین A و C هستند. سیب زمینی نیز گزینه خوبی خواهد بود. زیرا آنها ویتامین C و B6 را تامین خواهند کرد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان