۷ اشتباه تربیتی والدین که از آن آگاهی ندارند!

هنگامی که بچه ها متولد می شوند، والدین آن ها از روش های مختلف تربیتی استفاده خواهند کرد. اما برخی از اشتباهات تربیتی می تواند تاثیر منفی بر احساسات و عواطف کودکان داشته باشد.

والدین همیشه سعی می کنند فرزندان خود را به همان اندازه که آنها می دانند و می توانند آموزش دهند. اما گاهی اوقات به دلیل عدم اگاهی و شناخت کامل، رفتار سمی خاصی دارند که می تواند آسیب بیشتری را به کودک بزند.  بنابراین باید یاد بگیرید که رفتارهای خود را نقد کرده و اشتباهات تربیتی را بشناسید. این امر می تواند بیش از هر چیز دیگر باعث افزایش اعتماد به نفس فرزندان شما شود. در ادامه مطلب با اشتباهات رایج تربیتی آشنا خواهید شد.

 

اشتباهات تربیتی

 

1. بیش از حد انتقاد می کنید

برخی اوقات تحمل انتقاد مداوم والدین برای کودکان سخت خواهد بود. بنابراین خوب است که شما اشتباهات را تذکر داده و از تکرار بیش از حد خودداری کنید. زیرا این امر به آنها کمک می کند تا تغییر کنند. باید درک کنید که انتقاد مداوم خوب نیست. انتقاد بیش از حد می تواند ناامنی در کودکان را ایجاد کرده و آنها را از توانایی ها و نقاط قوت خود دور نماید. کاهش اعتماد به نفس نیز از اثرات مخرب انتقاد بیش از حد می باشد.

 

2. آنها را برای احساسات منفی تنبیه می کنید

اغلب ما احساسات مثبت و منفی را تشخیص می دهیم، زمانی که بسیاری از احساسات منفی در واقع مثبت هستند. برای مثال، ترس می تواند زندگی شما در یک لحظه خاص نجات دهد. به همین دلیل است که باید اجازه دهید کودک شما احساسات خود را بیان کند. بگذارید آنها گریه کنند، بگذار آنها غمگین شوند. اگر آنها میترسند، اجازه دهید آن ها را نشان دهند. سرکوب احساسات منفی هرگز کار خوبی نیست، زیرا دیر یا زود همه سرکوبی ها در جایی بیرون خواهد زد.

 

3. برای آن ها تصمیم گیری می کنید

وقتی صحبت از بچه ها و سن کم می شود، این بدان معنا نیست که آنها نمی توانند حرف بزنند یا رای بدهند. تصمیمات خاصی وجود دارد که والدین مجبور به مداخله هستند، اما در موارد دیگر قطعا مداخله لازم نیست. اجازه دهید فرزندان شما تصمیمی بگیرند که قادر به انجام آن هستند. این امر اعتماد به نفس آنها را تقویت خواهد کرد.

 

اشتباهات تربیتی

 

4. آن ها را می ترسانید

کودکان باید در محیط امن و قابل اطمینان زندگی کنند نه در جاهایی که ترس همواره در وجود آن ها باشد. کودکان باید برای کشف کردن و شروع تجربه زندگی اشتباهات خود را انجام دهند. اگر آنها بترسند، در زمره مردم متزلزل و هراسان قرار خواهند گرفت. مهم این است ترس کم کم و به صورت طبیعی در زندگی شکل بگیرد، زیرا زندگی با ترس ابدا زندگی نخواهد بود.

 

5. آن ها را مقصر می دانید

بعضی اوقات پدر و مادر خشم خود را بر روی بچه های خود تخلیه می کنند و باعث می شوند بچه ها به خاطر چیزهایی که ربطی به آن ها ندارد، احساس قصور و مسئولیت نمایند. این می تواند مشکلات بزرگ را ایجاد کند. آنها می توانند این مشکلات را بروز ندهند. هیچکس نباید کسی را مجبور به داشتن احساس گناه کند. این امر به خصوص برای والدین نسبت به فرزندان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

6. عشق را مشروط می کنید

این یک اشتباه بزرگ است که والدین آن را درک نمی کنند. عشق پدر و مادر به فرزندان نباید مشروط باشد. نباید بستگی به موفقیت فرزند شما و نحوه رفتار آنها داشته باشد. این فقط باعث می شود آنها احساس کنند که شایسته دوست داشتن نیستند. این موضوع در بزرگسالی باعث می شود که دوست داشتن آن ها نسبت به والدین نیز مشروط شود. 

 

7. حد و مرزها را مشخص نمی کنید

گاهی اوقات برای تعیین حد و مرزها برنامه ریزی نمی کنید. این یک اشتباه فاحش است. کودکان در حین کشف دنیای اطراف به داشتن حد و مرزها نیاز خواهند داشت. این محدودیت ها مثبت هستند، چرا که بدون آنها بچه های شما می توانند رفتارهای منفی و خسته کننده ای را شروع کنند. بنابراین به مرور برای تعیین حد و مرزها اقدامات مناسب را انجام دهید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان