آسیب های شبکه های اجتماعی که نمی دانید!

شبکه های اجتماعی در چند سال اخیر رشد بسیار زیادی داشته اند و افراد زیادی را جذب خود کرده اند. خوب بودن شبکه های اجتماعی می تواند تبدیل به آسیب های روحی و روانی شود. بنابراین لازم است با نشانه های آسیب شبکه های اجتماعی بر روی اعتماد به نفس آشنا شوید.

شبکه های اجتماعی در چند سال اخیر رشد بسیار زیادی داشته اند و افراد زیادی را جذب خود کرده اند. خوب بودن شبکه های اجتماعی می تواند تبدیل به آسیب های روحی و روانی شود. بنابراین لازم است با نشانه های آسیب شبکه های اجتماعی بر روی اعتماد به نفس آشنا شوید. 

 

آسیب های شبکه های اجتماعی

 

1. عیب جویی بیهوده

 شما دائم در حال مقایسه خود و زندگی خود با افرادی هستید که بخشی از لذت های خود را با دیگران به اشتراک می گذارند. این امر به خصوص برای دختران جوان و در اینستاگرام بسیار مشهود است. سپس از طریق مقایسه، به دنبال عیب و نقص های زندگی خود می گردید. در واقع این نوع از فیلترکردن می تواند تاثیرهای بسیار مخربی بر روی اعتماد به نفس شما داشته باشد.

 

2. دورشدن از زندگی واقعی

زندگی یادگرفتن لذت بردن از لحظه هاست. گسترش شبکه های اجتماعی شروع به گرفتن زندگی واقعی از شما خواهد کرد. همواره گوشی خود را بررسی می کنید، حتی اگر قرار است زمانی را با خانواده، فامیل و دوستان خود بگذرانید. این موضوع خود به خود بار روانی منفی بر ارتباطات شما خواهد داشت.

 

3. احساس تنهایی بیشتر

افرادی که احساس تنهایی می کنند، ممکن است بیشتر جذب شبکه های اجتماعی شوند.  آن ها فکر می کنند که این کار خلاء تنهایی آن ها را پر خواهد کرد. اما سخت در اشتباه هستند. این کار باعث بهم ریختگی احساسی بیشتر خواهد شد. این نکته را بدانید که هرچقدر از زندگی واقعی فاصله بگیرید، تنهاتر خواهید شد. 

 

4. وسواس دیده شدن

وسواس بیش از حد دوست داشته شدن و دیده شدن توسط دیگران یکی دیگر از آسیب های مخرب شبکه های اجتماعی بر روی اعتماد به نفس افراد خواهد بود. اگر به تعداد فالوئر، لایک و نظرات دلخواه نرسید، درباره خود و تفکرات شخصی دچار سردرگمی خواهید شد. اینجاست که از خود سوال های متعددی خواهید پرسید. اما آیا ارزش واقعی هر چیزی به دیده شدن است؟

 

آسیب شبکه های اجتماعی

 

5. زندگی کردن برای دیگران

در شبکه های اجتماعی برای چیزی غیر از خودتان تلاش می کنید.  دنیای مجازی باعث می شود که ما احساس کنیم که باید وجود داشته باشیم تا دیگران را تحت تأثیر قرار دهیم. ویرایش عکس ها، اضافه کردن فیلترها و .... همگی ساعت ها وقت شما را هدر می دهد تا دیگران تحت تاثیر قرار بگیرند. اما این را بدانید که خود واقعی شما جذاب تر است. بنابراین از به اشتراک گذاشتن خود نهراسید.

 

6. سطحی نگری و پوچ گرایی

پس از زمان طولانی که در شبکه های اجتماعی صرف می کنید، متوجه می شوید که آدم بی هدف و سطحی تری شده اید. اغلب رسانه های اجتماعی ما را تشویق می کنند تا فقط درباره چیزهای سطحی صحبت کنیم. این امر می تواند یک پوسته زیبا اما تهی از ارزش را برای ما بسازد. البته استثنا همیشه وجود دارد. اما درصد کانال ها و گروه های مفید بسیار کم است.

 

7. گم شدن اهداف زندگی

شما در تلاش برای تعریف اهداف خود هستید و پس از ورود به شبکه های اجتماعی احساس بلندپروازی بیشتری خواهید داشت. شبکه های اجتماعی می توانند طرز تفکر شما را کاملا بهم بریزند. شما ممکن است توسط اهداف سایرین تحت تاثیر قرار گرفته و حتی اهداف نهایی خود را نیز فراموش کنید.

 

8. مشکلات سلامتی

غرق شدن در فضای مجازی می تواند بر روی ظاهر و سلامتی شما نیز تاثیر منفی بگذارد. شروع رژیم های غذایی نامناسب، عمل های جراحی زیبایی و ... می تواند تنها برای زیبا دیده شدن باشد. بنابراین با این هدف حتما در مسیر درستی قرار نخواهید گرفت.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان