تمرینات مناسب برای چربی‌سوزی

یک متخصص بدنساز معتقد است تمرینات هوازی طولانی مدت سبب چربی‌سوزی می‌شود و به سلامت قلب، عروق و ریکاوری بدن نیز کمک می‌کند.

دکتر مرتضی بهرامی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مکانیسم چربی‌سوزی بدن با انجام فعالیت‌های هوازی طولانی مدت انجام می‌شود نه کوتاه مدت. البته این که فرد برحسب سن و شرایط فیزیکی از چه نوع فعالیت‌های هوازی بهره‌مند شود تا سیتسم چربی‌سوزی فعال باشد، متفاوت است. به عنوان مثال فردی که دچار عضلات ضعیف است نباید از تمرینات هوازی استفاده کند که پس از مدتی به دلیل فشار بیش از حد به عضلات و مفاصل به نتیجه‌ی مطلوبی دست پیدا نکند.

وی گفت: برای این که فردی بتواند قدرت عضلانی خوبی داشته باشد باید تمرینات هوازی را به طور مداوم و طولانی مدت انجام دهد تا بتواند سیستم چربی‌سوزی بدن خود را فعال کند. وقتی فردی از حجم و قدرت عضلانی خوبی برخوردار است با انجام تمرینات هوازی ضربان قلب او از حد آستانه بی‌هوازی عبور می‌کند و بدن در چنین حالتی وارد شرایط لاکتیکی می‌شود و چربی‌ها از عضلات خارج و سبب کاهش وزن می‌شود. بنابراین تمرینات هوازی طولانی مدت علاوه بر سیستم چربی‌سوزی، به سلامت قلب و عروق نیز کمک می‌کند و سبب می‌شود تا فرد وزن خود را نیز کنترل کند.

این متخصص بدنساز ورزش‌هایی همچون کوهپیمایی، دویدن ملایم، دوچرخه سواری، شنا، طناب زدن و بازیهای سبک را از جمله فعالیت‌های هوازی نام برد و افزود: این رشته‌ها به دلیل این که ضربان قلب را خیلی بالا نمی‌برند و از شدت بالایی برخوردار نیستند، در چربی‌سوزی و کاهش وزن بسیار موثر هستند.

وی در پایان تصریح کرد: بهتر است ورزش‌های هوازی همراه با ورزش‌های قدرتی صورت بگیرد تا عضلات بدن قوی‌تر و توان انجام حرکت نیز افزایش یابد. انجام این دو نوع ورزش همراه هم علاوه بر این که باعث تناسب اندام می‌شود از افتادگی پوست و عضله‌ها نیز پیشگیری می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان