آخرین تصمیمات مجلس برای تعیین تکلیف قیمت بنزین

خبرگزاری تسنیم: علی بختیار، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مباحث و ابهامات مطرح شده پیرامون وضعیت قیمت بنزین در سال آینده، گفت: با توجه به حساسیت موضوع قیمت بنزین، مقرر شد کمیته ویژه‌ای در کمیسیون انرژی مجلس برای بررسی این موضوع تشکیل شود.

وی با تأکید بر اینکه هر گونه افزایش و یا تغییر در قیمت انواع سوخت نیازمند اخذ مصوبه مجلس است، اظهار داشت: تاکنون هیچ تصمیمی در دولت و مجلس برای افزایش قیمت سوخت اتخاذ نشده است و مردم نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، احیای کارت سوخت و برنامه دولت برای آن را رد نکرد و گفت: احیای کارت هوشمند سوخت همچنان در دستورکار دولت قرار دارد. این امر موجب جلوگیری از هدر رفت سوخت و همین طور کاهش قاچاق بنزین و انواع دیگر سوخت‌ها از کشور می‌شود.

بختیار اضافه کرد: در کمیته ویژه‌ای که در کمیسیون انرژی مجلس برای بررسی قیمت بنزین در تشکیل شده، جلساتی با کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و نیز کارشناسانی از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی داشتیم که پیشنهادات مختلف برای تعیین تکلیف قیمت بنزین مورد بررسی قرار گرفت، اما هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.

وی، وضعیت قیمت بنزین در سال 98 را در حال حاضر مبهم دانست و تصریح کرد: هنوز تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین در سال 98 اتخاذ نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هنوز نمی‌توان درباره اینکه آیا بنزین در سال 98 افزایش قیمت خواهد داشت یا خیر، نظر داد، زیرا ما نیز در کمیته ویژه مجلس، پیشنهادات مختلفی در این زمینه به کمیسیون تلفیق بودجه 98 ارائه می‌دهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان