تأثیر توییت‌های ترامپ بر نوسان نرخ دلار در ترکیه

خبرگزاری تسنیم: «عثمان آلتوغ» اقتصاددان معروف تُرک با حضور در شبکه تلویزیونی «تی‌وی-5» در مورد وابستگی اقتصاد ترکیه به آمریکا و همچنین تأثیر توییت‌های دونالد ترامپ بر نرخ دلار تحلیل‌های قابل‌تأملی مطرح کرد.

آلتوغ با اشاره به آخرین توییت ترامپ در مورد ترکیه با مضمون «اگر ترکیه کُرد‌ها را هدف قرار دهد اقتصادش را نابود می‌کنیم»، تأثیر پیام‌های رئیس‌جمهور آمریکا در شبکه‌های اجتماعی بر اقتصاد ترکیه را مورد تحلیل و بررسی قرار داد و اظهار داشت: نرخ دلار پایین به همراه نرخ بهره بالا ترکیه را به بهشت واردات تبدیل کرده است، به طوری که بدون کمک و حمایت کشور‌های خارجی از تأمین نیاز‌های داخلی کشور عاجز شده است. تا زمانی که این وضعیت بر ترکیه حاکم باشد با توییت‌های دونالد ترامپ نرخ دلار بالا می‌رود و باعث ایجاد شوک اقتصادی در کشور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ترکیه از نظر تأمین انرژی و تکنولوژی به آمریکا وابسته است، خاطرنشان کرد: حتی اگر واشنگتن به مانند ایران علیه ترکیه تحریم اعمال نکند و فقط بگوید که تنها با پیش‌پرداخت نیاز‌های شما را تأمین می‌کنم، باز هم اقتصاد ترکیه به سمت فلاکت پیش می‌رود. دولتمردان ترکیه باید بدانند که همه کشور‌ها بر اساس احساساتشان رفتار نمی‌کنند بلکه بر اساس منافع ملی خود حرکت می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان