برنامه هند برای توسعه همکاری‌های فضایی با روسیه و فرانسه

هند قصد دارد همکاری با کشورهای دیگر از جمله روسیه و فرانسه را در زمینه فضانوردی توسعه دهد.

برنامه هند برای توسعه همکاری‌های فضایی با روسیه و فرانسه

به گزارش ایسنا؛ دکتر کایلااسادیویو سیوان رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند طی یک کنفرانس مطبوعاتی در دهلی نو این خبر را اعلام کرد.

وی گفت: هند تاکنون در زمینه فضانوردی با روسیه و فرانسه همکاری های مختلفی داشته است. در حال حاضر، ما در حال کار بر روی موافقتنامه‌های خاص هستیم که نه تنها شامل برنامه مرتبط با آموزش فضانورد برای ناو کیهانی گاگانیان(سفینه سرنشیندار هند) بلکه در زمینه‌های دیگر نیز می‌شود.
در 15 ژانویه، جلسه مذاکره هیئت روسی به ریاست دیمیتری راگوزین، مدیرعامل‌ سازمان فضایی روسیه، روسکاسموس و همکارانش از سازمان تحقیقات فضایی هند در مسکو برگزار شد که نتیجه آن امضای یک پروتکل بود. در این جلسه هر دو طرف بر تصمیم جدی برای توسعه بیشتر همکاری‌ها تاکید کردند.

در این نشست همچنین تصویب شد که در پایان آوریل 2019، مذاکرات در مورد مشخص کردن دقیق و روشن زمینه‌های همکاری برگزار شود و براساس آن، تا پایان نیمه اول سال جاری، نقشه راه اقدامات مشترک برای اجرای توافقنامه همکاری در زمینه‌های برنامه فضایی سرنشین‌دار و سیستم‌های ناوبری که در 5 اکتبر سال 2018 بین روسیه و هند به امضا رسید بطور دقیق مشخص شود.

سیوان در مورد برنامه پروازهای سرنشین‌داری هند گفت که در آینده نزدیک، اطلاعات کاملی درباره برنامه پروازهای سرنشین‌دار که هند در نظر دارد از ماه دسامبر 2021 آغاز کند همچنین معرفی افرادی که قرار است با آن به فضا سفر کنند در اختیار به عموم قرار خواهد گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان