جاذبه‌های توریستی در امارات متحده عربی

یکی از مدرن‌ترین و محبوب‌ترین مناطق گردشگری دنیا، شهر رنگارنگ دبی است که با جاذبه‌های بیشمار و متنوع خود گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. در این نگین خوش آب و رنگ خاورمیانه، جذابیت‌هایی را مشاهده می‌کنید که در کمتر جایی می‌توان دید. شهر دبی به دلیل داشتن مراکز خرید و تفریحی متعدد و لوکس، ساختمان‌ها و برج‌های باشکوه و آب‌و‌هوای دلپذیر افراد بسیاری را از سرتاسر جهان به سوی خود می‌کشاند. از این رو با خرید بلیط هواپیما دبی و سفر به نگین خاورمیانه با فرهنگ‌ها و اقوام مختلفی روبرو خواهید شد که لذت سفر شما را دوچندان خواهد کرد. جایگاه جغرافیایی مهم این شهر موجب شد تا دبی در قرن بیستم به یک بندر بسیار مهم تبدیل شود و علاوه بر گردشگری عده‌ی زیادی را برای تجارت و خرید‌های فصلی از مراکز خرید دبی، به سوی خود جذب نماید.

وضعیت آب‌وهوای دبی

دبی بدلیل واقع شدن در کمربند بیابانی شمالی، از آب‌وهوای گرمسیری برخوردار است. از این رو تابستان‌های این شهر بسیار گرم، مرطوب و طولانی هستند و با میانگین دمای 41 درجه سانتی‌گراد همراه‌اند. در این ایام دما در طول شب نیز به 30 درجه کاهش پیدا کرده و فرصت خوبی برای بیرون آمدن و گشت‌وگذار است.

بهترین زمان برای سفر به دبی

ماه‌های نوامبر تا مارس، بهترین ایام برای سفر به دبی هستند. در حقیقت دو فصل در دوبی وجود دارد. فصل گرم و فصل گرم‌تر!

جالب است بدانید که در زمستان، آسمان این شهر صاف و دمای هوا نیز در نواحی ساحلی بسیار مطبوع است. به همین دلیل فصل شلوغ گردشگری در نیمه دوم سال یعنی پاییز و زمستان خواهد بود. پس اگر بدنبال سفر کم هزینه هستید باید فصل گرم‌تر یعنی تابستان را با وجود دمای بالا و رطوبت زیاد آن، انتخاب نمایید.

موقعیت جغرافیایی دبی

امارات با شهر دبی شناخته می‌شود که در جنوب شرقی سواحل خلیج‌فارس قرار گرفته است. مساحت این شهر حدود 4،114 کیلومترمربع بوده که از سمت شمال شرقی با شارجه، از جنوب با ابوظبی و از جنوبی شرقی با سلطان نشین عمان همسایه است. طبق آمار سرشماری که در سال 2018 انجام شده، جمعیت در این شهر در حدود 3،010،261 نفر تخمین زده شد که در مقایسه با گذشته بسیار قابل‌توجه است.

جاذبه‌ها و مکان‌های تفریحی دبی
 
جاذبه‌های توریستی در امارات متحده عربی
 
تفریحات معروف در دبی

از بهترین تفریحات می‌توان به بالون‌سواری، سافاری و بانجی جامپینگ اشاره کرد.
 
 
 
جاذبه‌های توریستی در امارات متحده عربی
 
حمل‌ونقل

با خرید بلیط هواپیما دبی اولین نکته برای سفر بررسی سیستم حمل‌و‌نقل از فرودگاه دبی تا مرکز شهر است. شهر مدرن و لوکس دبی با وجود آب‌وهوای گرم، سواحل تفریحی بیشمارش و همچنین استاندارد‌های بالای زندگی، شهرت بسیار زیادی در دنیا کسب کرده است. در ادامه انواع دستگاه‌های حمل‌ونقل شهر دبی را معرفی می‌نماییم.

مترو دبی

خطوط مترو شهر دبی یکی از اصلی‌ترین وسایل حمل‌ونقل مسافرین به شمار می‌رود و در اکثر نقاط شهر فعالیت کرده و با سیستمی بسیار منظم مسافرین را جابجا می‌کنند. در هر یک از ایستگاه‌ها نیز تاکسی‌ها و اتوبوس‌های مختلفی برای جا به جایی مسافران به مقصد نهایی‌شان در نظر گرفته شده‌اند.

قطار‌ها معمولاً از ساعت 6 صبح تا 11 شب روز‌های شنبه تا پنج‌شنبه و در روز‌های جمعه نیز از ساعت 13 تا پاسی از شب برقرار هستند.

تاکسی‌های آبی یا ابراس (Abras)

ابراس‌ها در واقع قایق‌های چوبی سنتی و موتوری هستند که بر دبی و بر دیره را از طریق خور دبی با دو مسیر به هم وصل می‌کنند. ابراس‌ها زمانی حرکت می‌کنند که مسافران (حدود 20 مسافر) تکمیل شوند. کرایه ابراس‌ها نیز به صورت نقدی پرداخت می‌شود.

اتوبوس‌های محلی

سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای و اتوبوس‌رانی در دبی با هدف پاسخگویی به نیاز افراد کم درآمد، 79 ایستگاه مختلف و خطوط اتوبوس در نظر گرفته است. اتوبوس‌های این خطوط بسیار تمیز، راحت، مجهز به تهویه هوا و ارزان هستند که با استفاده از نول کارت اعتباری پیش پرداخت، هزینه هر بار استفاده از آن‌ها 2 هزار تومان است.

مونوریل

مونوریل یکی از محبوب‌ترین وسایل حمل‌ونقل اهالی دبی به شمار می‌رود. مونوریل عظیم و بدون راننده پالم جمیرا، دبی مارینا را به پالم جمیرا متصل می‌کند. در این مسیر تنها 2 ایستگاه وجود دارد: برج گیتوی و پارک آکواونچر. این مسیر 5/45 کیلومتری حدود 5 دقیقه طول می‌کشد و کرایه آن 15 هزار تومان است.

اتوبوس‌های آبی

اتوبوس‌های آبی در دبی در 4 مسیر حرکت می‌کنند که مجهز به تهویه کننده هوا نیز هستند. ساعات کار این اتوبوس‌ها روزانه از ساعت 6 صبح تا 11 شب است و هزینه بلیت آن‌ها نیز 2 هزار تومان می‌باشد.

غذا

یکی از بخش‌های مهم و لذت‌بخش هر سفر، بخش رستوران گردی و خوردن غذا‌های معروف شهر مقصد است. در دبی نیز رستوران‌ها و غذاخوری‌های متعددی وجود دارد که منوی متنوع و لذیذی را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند. در ادامه به معرفی رستوران‌های معروف و همچنین مقرون به صرفه دبی خواهیم پرداخت.

رستوران‌های برتر
 
جاذبه‌های توریستی در امارات متحده عربی


رستوران‌های مقرون‌به‌صرفه و ارزان دبی

اگرچه سفر به دبی لاکچری و لوکس به شمار می‌رود، اما برخلاف بسیاری از تصورات باز هم می‌توان در این شهر به صورت مقرون به صرفه و ارزان به گشت‌وگذار و رستوران گردی پرداخت. در ادامه به معرفی چند رستوران ارزان دبی خواهیم پرداخت.
 
جاذبه‌های توریستی در امارات متحده عربی
 
 
جشن‌ها و روز‌های تعطیل دبی

- فستیوال خرید دبی: از اواخر ژانویه تا اواخر فوریه
- روز ملی استقلال دبی: دوم دسامبر
- مسابقه‌ی گلف: ماه فوریه
- نمایش عروس: ماه آوریل
- سورپرایز تابستان: ماه جون
- نمایشگاه منسوجات بین‌المللی خاورمیانه: ماه سپتامبر
- بازی راگبی: ماه نوامبر

تعطیلات



جاذبه‌های توریستی در امارات متحده عربیسوغاتی

مجسمه برج خلیفه، لباس و پارچه، طلا، خرما، شکلات شتری، قهوه، خنجر، اجناس نقره سنتی، کنده‌کاری‌های چوبی، جعبه‌های زیورآلات، قلیان و ...

پیشنهاد ما به شما

اگر شما جزو آن دسته از عزیزانی هستید که قصد سفر به دبی را دارید، پیشنهاد ما به شما، مشاوره با شرکت هواپیمایی سفرستان است که با کادر مجرب خود، روند تمامی کار‌های لازم جهت خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل و همچنین ویزای توریستی دبی را برایتان آسان و ممکن خواهد کرد. همچنین شما می‌توانید با اطمینان کامل و با قیمتی بسیار مناسب بلیط هواپیما دبی را نیز از طریق اپلیکیشن و وب‌سایت سفرستان، خریداری نمایید.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان