اهمیت تشخیص زود هنگام سرطان

سالانه هزاران مورد ابتلا به سرطان در ایران و میلیون ‌ ها مورد در جهان رخ می‌دهد که در صورت تشخیص زودهنگام با توجه به اینکه تومور در مراحل اولیه است، درمان آن آسان تر و امکان بهبود آن بسیار زیاد است

به گزارش عصر ایران به نقل از ایسنا، یک کارشناس بیماری‌های غیرواگیر بهداشت و درمان شهرستان نی‌ریز در جمع خبرنگاران گفت: تعداد بیمارانی که به علت سرطان فوت می کنند، نسبت به سه دهه گذشته کاهش یافته است.

محمد طاهری خاطرنشان کرد: مهمترین دلیل افزایش بقای بیماران سرطانی، افزایش آگاهی و ارتقای روش های شناسایی زودهنگام است .

وی با اشاره به اینکه آموزش، ترویج شناسایی زودرس و انجام غربالگری، دو بخش اصلی در برنامه شناسایی زود هنگام سرطان است، افزود: معنای شناسایی زودهنگام این است که ما نشانه های هشداردهنده سرطان را بدانیم تا اگر این علایم را در خود پیدا کردیم به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنیم.

اهمیت تشخیص زود هنگام سرطان

طاهری بر اهمیت توجه غربالگری برای شناسایی احتمال بروز بیماری سرطان، با استفاده از معاینه و آزمایش های ساده در فردی که هنوز علائم ندارد، تاکید کرد .

این کارشناس گفت: ابتلا به سرطان در اقوام درجه یک، تغییر در خال های پوستی، زخم های بدون بهبودی به مدت دو هفته، توده در بدن، سرفه یا گرفتگی صدای طولانی و اختلال بلع یا سوء هاضمه طولانی از علائمی است که باید نسبت به آنها حساس بود.

طاهری اضافه کرد: استفراغ یا سرفه خونی، خونریزی غیرطبیعی در ادرار، مدفوع، واژن و نوک پستان و همچنین بی اشتهایی و کاهش وزن غیرطبیعی را از دیگر علائمی است که وجود آنها را باید جدی گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان