انواع علائم بیماری های چشمی

بیماری های چشمی دارای علائمی هستند که اگر آنها را به خوبی بشناسید می توانید قبل از بروز موارد خطرناک به پزشک مراجعه کنید.

انواع علائم بیماری های چشمی

به گزارش الودکتر: چشم یکی از اجزای مهم و حیاتی  بشر است که باید به آن توجه ویژه ای شود و هر چند سال به پزشک متخصص مراجعه شود تا علائم انواع بیماری های چشمی کنترل شود. در ادامه به انواع بیماری های چشمی و علائم آن اشاره خواهیم کرد.

علائم هشدار دهنده مشکلات چشم

تاری دید، لکه ها، حساسیت به نور شب، چراغ چشمک زن همه نشانه های رایج مشکلات چشمی هستند. هر کدام می توانند یکی از نشانه های اولیه بیماری و ناراحتی چشمی باشند.در صورت تفاوت در بینایی خود به سرعت به پزشک متخصص مراجعه کنید.

تست کور رنگی

در تصویر سمت چپ چه عددی را می بینید؟ اگر عدد 3 را ببینید به قطع یقین اطراف ان را رنگی می بینید اما اگر عدد 5 را ببینید احتمال دارد که شما گور رنگ باشید. اگر تصویری همانند تصویر وسط دیده شده باید بدانید که این تصویر را افرادی میبینند که درجه کور رنگی در آنها ضعیف است. انها که کور رنگ هستند تصویری همانند تصویر سمت راست را میبینند یعنی سیاه و سفید که در این صورت ممکن است با عینک دید بهتری را بدست آورند.

نزدیک بینی

افراد نزدیک بین معمولا چیزهایی که در فاصله نزدیک و معمولی از آنها قرار دارد را تار می بینند. پزشکان به این افراد نزدیک بین می گویند که یا پدر ومادرشان نزدیک بین باشند و یا  شخص در هنگام  نوشته را به چشمان خود بسیار نزدیک می کند. نزدیک بینی می تواند در هنگام رانندگی، ورزش کردن و یا دیدن تلویزیون و تحته سیاه برای دانش آموزان مشکل دید ایجاد کند. برای اصلاح آن باید به پزشک مراجعه شود تا با عینک و گاها در نمونه های حاد با جراحی این مشکل را برطرف کنند.

دوربینی

اکثر مردم با دوربینی خفیف متولد می شوند و در دوران کودکی رشد می کنند. ممکن است اشیا دور را خوب ببینند اما کتاب ها و وسایل نزدیک را تار می بینند. علائم دور بینی: مشکلات در خواندن نوشته ها، تار دید در شب و سرگیجه و سردرد می باشد. برای درمان نیز همانند نزدیک بینی باید به پزشک مراجعه شود تا با عینک و یا جراحی مشکل را از بین ببرند.

پیر چشمی

مشکل خواندن کلمه هایی که از نظر فونت بزرگ و مناسب هستند می تواند نشانه ای از پیرچشمی باشد. اکثر مردم در سن 40 سالگی دچار پیرچشمی می شوند. لنزهای چشم کمتر قابل انعطاف هستند و نمیتوانند شکل را تغییر دهند تا روی اشیاء در فاصله خواندن تمرکز کنند. راه حل: از عینکی باید استفاده کرد که چشم انداز نزدیک و فاصله را تصحیح می کند که البته همه اینها با مشورت پزشک متخصص می باشد.

آستیگمات

اگر هر دو چشم شما مشکل آستیگمات را داشته باشد یعنی بینایی شما در فواصلی می تواند نقطه ها و یا خطوط را جا به جا ببیند. این مشکل وقتی رخ می دهد که نور روی یک نقطه از شبکیه چشم شما متمرکز نمی شود و به مکان های مختلف پراکنده می شود. با عینک و لنز می توانید این دید را اصلاح کنید البته جراحی هم می تواند یکی دیگر از گزینه های پیش رو باشد. از علائم چشم آستیگمات: خستگی، فشار چشم، سردرد و تیره گی دید را می توان نام برد.

جراحی چشم Refractive

آیا شما هم از دسته کسانی هستید که رویای واضح دیدن بدون عینک را دارید؟ باید گفت که جراحی برای تغییر شکل قرنیه می تواند نزدیک بینی، دوربینی و آستیگمات را با میزان موفقیت 90% اصلاح کند. جراحی اما برای کسانی که مشکل خشکی چشم، قرمزی چشم، و یا مشکلات دیگر... مناسب نباشد. عوارضی شامل: حساسیت به نور و انعکاس نور را برایتان به همراه خواهد داشت.

Glaucoma گلوکوم

شما نمی توانید این بیماری را احساس کنید. این بیماری عصب بینایی شما را خنثی می کند و تا زمانی که دید مرکزی خود را از دست نداده اید متوجه هیچ نشانه ای نمی شوید. برای همین هر 1 یا 2 سال حتما چشمان خود را پیش یک پزشک متخصص چک کنید مخصوصا بعد از 40 سالگی. پزشکان با استفاده از دارو و یا جراحی گلوکوم را درمان می کنند. در این بیماری چشم شما از یک مایعی پر می شود و گاهی فشار داخل چشم شما را افزایش می دهد. که می تواند به عصب چشم فشار وارد کند و اگر درمان نشود کوری کامل را در پی خواهد داشت.

دژنراسیون ماکولا

دید مرکزی از بین می رود و در هنگام مطالعه و رانندگی به مشکلات جدی بر می خورید. علائم آن همانند شکل اینگونه است که یک نقطه تاریک در وسط دید شما ظاهر می شود که ممکن است به نظر موج دار برسد. اگر سنی بیشتر از 60 سال دارید، فشار خون بالا دارید، چاق هستید، خانم هستید و یا سابقه خانوادگی این وضعیت را دارید احتمال ابتلای شما به این بیماری بیشتر است. حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا درمان سریع می تواند به کاهش سرعت بینایی کمک کند.

 منبع: الودکتر

3 بیماری چشمی که حتما باید بدانید!

بیماریهای موذی چشمی که آنها اطلاع ندارید

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان