۳ شهر برتر ایران برای سفر تفریحی و گردشگری در نوروز

از کلیشه ها که بگذریم، مردم برای سه هدف سفر می کنند؛ جاذبه های تاریخی، جاذبه های طبیعی و تفریحات مختلف

از کلیشه ها که بگذریم، مردم برای سه هدف سفر می کنند؛ جاذبه های تاریخی، جاذبه های طبیعی و تفریحات مختلف. البته ممکن است تمام این اهداف را در سفر در نظر گرفته باشند، اما در نهایت یکی از این 3 مورد به بقیه ترجیح داده می می شود. برای مثال ممکن است در سفر به یک شهر از جاذبه های طبیعی و جاذبه های فرهنگی – تاریخی دیدن کنید، اما هدف اصلی شما استفاده از تفریح و سرگرمی های موجود در مقصد مورد نظر باشد.
بسته به اینکه با چه هدفی سفر می کنید، مقاصد مورد نظر شما می توانند تجربه متفاوتی را برایتان رقم بزنند. هر کدام از شهرهای ایرانِ 4 فصل، تحفه هایی جذاب برای ما دارند. برخی شهرهای ایران برای سفرهای تفریحی مناسب تر هستند، در برخی از شهرها از جاذبه های طبیعی لذت بیشتری خواهید برد و در برخی شهرها نیز مجذوب دیدنی های تاریخی و فرهنگی خواهید شد.

3 شهر برتر ایران برای سفر تفریحی و گردشگری در نوروز

کیش، بهترین شهر تفریحی ایران برای سفر نوروزی
در ایام تعطیلات نوروز، جزیره کیش یکی از بهترین مکان ها برای تفریح و لذت بردن از جاذبه های تفریحی محسوب می شود. از نظر شرایط آب و هوایی فروردین ماه، از بهترین زمان های سفر به کیش است. در این زمان شاید همچنان اثراتی از سرمای زمستانی در سایر شهرها وجود داشته باشد اما شهر کیش با دمایی معتدل و رطوبت قابل قبول شما را شگفت زده می کند.

پربازدیدترین ها:

از بهترین تفریحاتی که می توانید در نوروز کیش از آن ها لذت ببرید، می توانیم به غواصی، شاتل، بانانا، طلسم مومیایی، چتر پاراسل، جت اسکی، فلای بورد، قایق بادبانی، دوچرخه سواری در پیست، تورهای سافاری، کیبل اسکی و تفریحات آبی در پارک های آبی (مانند پارک آبی اوشن) اشاره کنیم. این تفریحات در تمام فصل های سال موجود هستند، اما در بهار به دلیل مساعد بودن شرایط آب و هوایی، بهترین زمان استفاده از این تفریحات را خواهید داشت.
البته این نکته را در نظر داشته باشید که جزیره کیش از نظر جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. ساحل مرجانی کیش، بوستان آهوان، خانه بومیان، درخت لور، جزیره هندورابی و نمایشگاه خزندگان تنها گوشه ای از جاذبه های گردشگری جزیره کیش هستند.
در صورتی که قصد خرید بلیط هواپیما تهران کیش برای سفر نوروزی را دارید پیشنهاد می کنیم از مدتی قبل از سفر نسبت به رزرو بلیط خود اقدام کنید، چرا که ممکن است بلیط این مسیر در این زمان به سختی یافت شود.

3 شهر برتر ایران برای سفر تفریحی و گردشگری در نوروز

شیراز، یک دنیا اثر هنری و تاریخی در یک شهر
شیراز بهشت آثار تاریخی، فرهنگی و هنری است. در این شهر آنقدر جاذبه گردشگری ارزشمند وجود دارد که بعید است بتوانید در یک سفر از تمام آن ها دیدن کنید. تجربه های سفر شما به هرکدام از این شهرها متفاوت بوده و شما را هرچه بیشتر با تنوع تفریحات، آب و هوا و دیدنی های کشور عزیزمان آشنا می کند.
فصل بهار بهترین زمان برای سفر به شهر شیراز است. تجربه بازدید از حافظیه شیراز و خوردن فالوده شیرازی در این هوای دلپذیر، تبدیل به خاطره ای خواهد شد که فراموش نمی کنید. در ادامه برخی از جاذبه های گردشگری حیرت انگیز شهر شیراز را نیز به شما معرفی می کنیم.

پاسارگاد (مقبره کوروش کبیر) از مهمترین جاذبه های تاریخی این شهر است. این جاذبه گردشگری که از دوران هخامنشیان به جا مانده از شناخته شده ترین آثار تاریخی کشور نیز به شمار می رود. این اثر به عنوان هفتمین اثر در لیست میراث جهانی نیز ثبت شده.
حتی اگر شیراز نرفته باشید هم در مورد حافظیه شیراز می دانید. کمی برایتان از حال و هوای این مکان فرهنگی می گوییم. اطراف مقبره حافظ و در محیط این مکان باغ زیبا و سرسبزی وجود دارد که در فصل بهار در بهترین حالت خود قرار دارد. در اطراف این مکان نیز فالوده فروشی هایی قرار دارند که می توانید بهترین فالوده عمرتان را در آنجا بخورید.
کمی هم در مورد جاذبه های تاریخی و مذهبی این شهر بگوییم. مسجد نصیر الملک که در جمع 10 مسجد برتر جهان (از نظر زیبایی) قرار دارد و در میان گردشگران خارجی به نام مسجد صورتی نیز شناخته می شود. مجموعه ی این آثار، تجربه لذت بخشی از جاذبه های گردشگری را پیش رویتان قرار خواهد داد.
در صورتی که قصد خرید بلیط تهران شیراز را دارید می توانید از طریق سامانه های آنلاین خرید بلیط هواپیما اقدام نمایید. از این طریق ضمن صرفه جویی در زمان، آزادی عمل بیشتری در انتخاب بلیط خواهید داشت.

3 شهر برتر ایران برای سفر تفریحی و گردشگری در نوروز

تبریز، مقصدی ناب برای لذت بردن از طبیعت
اگر عاشق گردش در شهری زیبا و بهره بردن از طبیعتی ناب هستید، تبریز یکی از مقاصدی است که می تواند شما را شیفته خودش کند. البته به دلیل اینکه تبریز شهری تاریخی محسوب می شود، جاذبه های تاریخی و فرهنگی فراوانی هم در این شهر خواهید یافت. این شهر که یکی از مهمترین شهرهای کشور به شمار می رود به عنوان شهر اولین ها مشهور است.

کویر قوم تپه تبریز، پارک ملی کنتال، جنگل زیبای ارسباران، کوه های آلاداغ دار، میشو داغ و موروداغ، پارک جنگلی تبریز و باغ گلستان تنها برخی از جاذبه های گردشگری زیبای شهر تبریز هستند.
در پایان این نکته را بیان می کنیم که اگر قصد دارید با استفاده از پرواز تهران تبریز به این شهر سفر کنید، بهتر است به چند نکته توجه کنید. اولا اگر از زمان دقیق سفرتان مطمئن هستید حتما چند روز پیش از عزیمت انواع بلیط های موجود را بررسی کنید. بلیط های چارتری نیز اگر زمانبندی سفرتان مشخص است می تواند در کاهش هزینه هایتان به شما کمک کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان