جهانگیری:دشمن بداند تحریم‌ها هیچ تاثیری بر ما نمی‌گذارد

ایرنا گزارش داد: معاون اول رئیس جمهوری گفت : ایران با توجه به ظرفیت‌های بسیار زیاد قابل تحریم نیست و ملت با اتکا بر توان و ظرفیت‌های داخلی بر تحریم های دشمن غلبه می‌کند.

جهانگیری:دشمن بداند تحریم‌ها هیچ تاثیری بر ما نمی‌گذارد

اسحاق جهانگیری در آیین افتتاح پروژه فولادسازی در بردسیر کرمان و در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی افزود: باید جریان توسعه را به سمتی ببریم که دشمن بداند تحریم ها هیچ تاثیری بر ما نمی گذارد.وی ادامه داد:  باید روح خودباوری داشته باشیم و خودمان را دست کم نگیریم زیرا ایران کشوری بزرگ با ظرفیت های فراوان است.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: برخی مسئولان ضعف خود را به ملت ایران نسبت ندهند و ملت ایران می تواند از چالش ها گذر کند و ما در این زمینه به دنبال راه حل گفت و گو و منطق هستیم اما اهل زور و تحقیر نیستیم.

وی اضافه کرد: به عنوان اصلی ترین وظیفه باید افقی روشن پیش روی کشور باز کنیم و در این راستا مهمترین رسالت بر دوش نخبگان و قوای سه گانه است و با جمهوری اسلامی آینده روشنی خواهیم داشت.جهانگیری عنوان کرد: امروز با برنامه ریزی دقیق، اشراف کاملی از مشکلات کشور داریم و از تنگناهای مردم نیز اطلاعات کامل وجود دارد.

وی افزود: با مشکلات معیشتی، شغل و اشتغال مردم آشنا هستیم و برای عبور از این مشکلات برنامه داریم.معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: همچنین دولت در راستای توسعه کشور، طرح های دشمن علیه ما، وضعیت اقتصادی مردم، صادرات و واردات و اداره زندگی مردم، برنامه ریزی کرده است.

وی گفت: زمینه های مختلف جریان توسعه به عنوان یکی از کارهای مهم کشور در وزارتخانه های ذیربط بحث و اولویت بندی شده است.جهانگیری با بیان اینکه مزیت های طبیعی و غیرطبیعی ایران کانون اصلی توسعه کشور است ادامه داد: ایران از نظر ذخایر انرژی نفت و گاز در ردیف نخست دنیا قرار دارد و همچنین نیروی انسانی مجرب و معادن خوبی دارد.

وی افزود: در برخی رشته های صنعتی ذخیره نیروی انسانی کم نظیری در اختیار داریم وبه لحاظ توان مهندسی برای تجهیزات کارخانه در بسیاری صنایع و صنعت فولاد از توانمندی ویژه برخورداریم.معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: توانمندی ایران به نقطه ای رسیده که ایرانیان بسیاری از ابتدا تا انتهای رشته های صنعتی و معدنی را مدیریت می کنند و باید این ظرفیت ها را به کانون های توسعه تبدیل کنیم.

جهانگیری

وی اضافه کرد: سال 2018 در تولید فولاد خام دهمین کشور دنیا هستیم که ترقی بزرگی برای کشور بود این در حالی است زمانی بین تولیدکنندگان فولاد مطرح نبودیم.جهانگیری افزود: ایران امروز در بین تولیدکنندگان فولاد به روش آهن اسفنجی در رتبه دوم دنیا قرار دارد.وی تاکید کرد: نیروگاه سازی ایران به یکی از تعداد معدود کشورهای نیروگاه ساز در دنیا تبدیل شده و ایرانیان امروز برای ساخت به کشورهای دیگر می روند.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: همچنین در سد سازی ایرانیان بسیاری به صورت بین المللی مراحل طراحی و ساخت سد را انجام می دهند که این توانمندی مهندسی و نیروی متخصص انسانی در کشور شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه برگزاری جشن های انقلاب اسلامی از شرایط خاصی برخوردار است اظهار داشت: آمریکایی ها در چهل سال گذشته از هیچ اقدامی علیه جمهوری اسلامی فروگذار نکرده و سعی داشتند نگذارند این نظام به اهداف خود برسد.

جهانگیری با بیان اینکه برنامه هسته ای ایران بهانه ای برای دشمن بود گفت: ایران به دستاوردهای مطلوبی در حوزه های مختلف رسیده و به همین علت آمریکا ما را تحریم کرد لذا می خواستند ایرانیان نتوانند جشن چهلمین سالگرد انقلاب را برگزار کنند.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها جنگ اقتصادی علیه ملت، دولت و نظام جمهوری اسلامی را آغاز کردند و هدف آن را فروپاشی اقتصادی را برای برگزار نشدن جشن های 40 ساله انقلاب اعلام کردند.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: آمریکایی ها اگر تدبیر کنند مراسم امروز در شرایط تحریم نشان می دهد که جنگ اقتصادی تاثیری نخواهد کرد زیرا آمریکا، شورای امنیت و اتحادیه اروپا از سال 90 تحریم سختی را علیه ایران آغاز کردند.

وی عنوان کرد: فولاد، نفت، حمل و نقل و نظام بانکی ایران تحریم بود و پس از برجام تعلیق شد تا اینکه دوباره این تحریم ها را بازگرداندند.جهانگیری گفت : نقطه ها و تکیه گاه های اقتصادی ایران را با نام کارخانه و تولیدکننده در فهرست تحریم ها بردند تا کشور با دنیای خارج ارتباطی نداشته باشد.

وی افزود: بر اساس سازماندهی آمریکا در دوره قبل تنها 2 نفر تحریم های ایران را دنبال می کردند اکنون 400 نفر در دفتر خزانه داری و دفتر مدیریت تحریم های ایران، این امر را پیگیری می کنند.

معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: در شرایط دشوار اقتصادی کنونی به صورت مکرر به مردم اعلام کردیم که ما سرفرازانه می توانیم تحریم ها را مدیریت کنیم و با برنامه ریزی اصولی شرایط دشوار را پشت سر می گذاریم.

وی افزود: با مدیریت اصولی و حضور مردم در صحنه ها باید جوری حرکت کنیم که آمریکا به اهداف خود نرسد.

جهانگیری اضافه کرد: مهمترین پیام 22 بهمن ایرانیان این است که با سرافرازی جشن سالگرد انقلاب برگزار شود تا افق بهتری را برای کشور ترسیم کند که جایگاه ایران را در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی متناسب با شأن ملت ایران برسانند.

وی گفت: اقتصاد کشور راهی جز بخش خصوصی ندارد و باید به آنان میدان دهیم اما برخی افراد با لباس بخش خصوصی رانت خوری می کنند و این افراد اندک سوء استفاده گران آلوده شده به بیت المال باید حذف شود.معاون اول رئیس جمهوری بیان کرد: باید دامن نظام جمهوری را از فساد پاک کنیم و از بخش خصوصی و مدیران کاردان دفاع کنیم.

223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان