اعلام تصمیم نهایی ایران درباره کنفرانس لهستان در تلویزیون

جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «۳۶۰ درجه» به ماجرای برگزاری کنفرانس امنیت غرب آسیا در ورشو لهستان می‌پردازد.

اعلام تصمیم نهایی ایران درباره کنفرانس لهستان در تلویزیون

به‌گزارش رجانیوز،«این ننگ برای دولت لهستان پاک‌شدنی نیست»؛ این متن توییت محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در واکنش به برگزاری کنفرانس امنیتی ورشو است.  کنفرانس امنیت غرب آسیا 24 بهمن در ورشو لهستان برگزار می‌شود.

 

اعتراض ایران به برگزاری این کنفرانس از هفته‌های گذشته شدت گرفته است. اعتراضی که موج عملیات توییتری مشترک سعودی‌ها و منافقین را به همراه داشت تا در کمتر از 4 ساعت، 25هزار محتوا در حمایت از کنفرانس منتشر کنند؛ محتواهایی که مثل همیشه از اکانت‌های دروغین و تازه تاسیس منتشر شد.

 

دیروز معاون وزیر خارجه لهستان به ایران آمد تا توضیحاتی درباره اهداف کشورش از این نشست ارائه کند. او به مقامات ایرانی اطمینان داد که کنفرانس امنیتی ورشو به هیچ وجه علیه جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود. حرف‌های وزیر خارجه لهستان ساعاتی بعد از این نشست قابل توجه است، او از فعالیت‌های منطقه‌ای ایران ابراز نگرانی کرد و آن را غیر قابل تحمل دانست. هرچند نماینده آمریکا در سازمان ملل تاکید کرده که هدف کنفرانس ورشو بدنام کردن ایران نیست، با این حال روسیه نیز رسما عدم حضورش در نشست را اعلام کرده است. فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم یکی دیگر از غایبان مهم کنفرانس خواهد بود.

 

این قسمت  از برنامه «360 درجه» سابقه روابط سیاسی و تاریخی ایران و لهستان را مورد بررسی قرار می‌دهد و برگزاری نشست امنیتی ورشو را تحلیل می‌کند.

 

«360 درجه» مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم هر هفته با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه‌ها ساعت 21:30 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان