در جلسه فردا؛

وضعیت "مرضیه هاشمی" به رای هیئت ۲۳ نفره بستگی دارد / تغییر رفتار زندان‌بان‌ها بر اثر فشارهای رسانه‌ای

به گفته فرزند خانم هاشمی، دولت فدرال آمریکا با استفاده از یک تبصره قانونی بسیار بحث‌برانگیز ایشان را به زندان برده که این قانون خیلی به‌ندرت استفاده می‌شود

وضعیت "مرضیه هاشمی" به رای هیئت 23 نفره بستگی دارد / تغییر رفتار زندان‌بان‌ها بر اثر فشارهای رسانه‌ای

به گزارش سینماپرس، یک هیئت 23نفره فردا (چهارشنبه 3 بهمن ماه) درباره مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری شبکه پرس تی‌وی تصمیم‌گیری می‌کند.

حسین هاشمی فرزند مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری شبکه پرس تی‌وی که توسط دولت آمریکا بازداشت شده است، در تشریح آخرین وضعیت مادر خود با اعلام این مطلب گفت: دولت فدرال آمریکا با استفاده از یک تبصره قانونی بسیار بحث‌برانگیز مادر را به زندان برده که این قانون خیلی به‌ندرت استفاده می‌شود. هر موقع که از این قانون استفاده می‌شود، حداکثر 16 روز فرد در بازداشت می‌ماند و بعد از آن درباره او تصمیم‌گیری می‌شود. ما امیدواریم قبل از این مدت، مادر آزاد شود اما این امکان نیز وجود دارد که اتهامی وارد شود و حبس او ادامه پیدا کند.

هاشمی افزود: مادر روز چهارشنبه برای سومین بار در برابر یک هیئت 23نفره حاضر می‌شود و آن هیئت تصمیم‌گیری می‌کند و این امکان هم وجود دارد که این هیئت مانند دو دفعه قبل موفق به تصمیم‌گیری نشود. 12 نفر از 23 نفر این هیئت که اکثریت را خواهند یافت، نظر آن‌ها مشخص می‌کند که آیا مادر ما متهم است یا خیر، به این ترتیب چهارشنبه این هفته وضعیت مادر بیشتر روشن می‌شود.

فرزند مرضیه هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان همچنین از اقدامات مردمی و فعالیت‌های رسانه‌ای در حمایت از مرضیه هاشمی تشکر کرد و گفت: مادر را در زندان به‌عنوان ژورنالیست یا خبرنگار می‌شناسند و از زمان رسانه‌ای شدن موضوع، رفتار زندان‌بان‌ها با مادر مقداری بهتر شده است. این مسئله باید موجب شود که ما به احوال زندانی‌های مسلمان دیگر هم توجه کنیم، زندانی‌های مسلمان زیادی در آمریکا هستند که ممکن است سال‌ها از زندانی بودن آن‌ها بگذرد اما کسی از احوال آن‌ها مطلع نشود و از نظر خوراک و حجاب اسلامی و مواردی از این دست در شرایط خوبی نباشند.

ملانی فرانکلین، مجری آمریکایی‌الاصل شبکه پرس تی‌وی که پس از گرویدن به دین مبین اسلام نام مرضیه هاشمی را برای خود برگزیده است، توسط مأموران در واشنگتن دی‌سی بازداشت شده و تاکنون هیچ اتهامی به‌صورت رسمی علیه وی مطرح نشده است.

گفته شده است که این روزنامه‌نگار و مجری متولد آمریکا، برای دیدار با برادر بیمار و فرزندان و بستگان خود به آمریکا سفر کرده بود که روز یکشنبه در فرودگاه بین‌المللی سنت‌لوئیس لامبرت بازداشت و سپس توسط مأموران اف.بی.آی. به مرکز بازجویی منتقل شده است. بستگان وی طی 48 ساعت گذشته نیز نتوانسته‌اند اطلاعاتی دقیق از دلایل قطعی بازداشتش کسب کنند. هاشمی در گفت‌وگویی کوتاه با اعضای خانواده خود از بدرفتاری با او در بازداشتگاه خبر داده بود. وی گفته که مأموران آمریکایی به وی اهانت کرده و به‌اجبار حجاب را از سرش برداشته‌، دست و پاهای او را با زنجیر بسته و با وی همانند یک مجرم رفتار کرده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان