افزایش نقدشوندگی بازار سرمایه در دستورکار

اقتصادنیوز: مدیرعامل بورس تهران از بازنگری در دامنه بازار بورس خبر داد و گفت: هنوز به لحاظ فرهنگی مردم ایران دوست دارند از طریق مستقیم وارد بازار سرمایه شوند.

افزایش نقدشوندگی بازار سرمایه در دستورکار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، علی صحرایی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: کیک بازار سرمایه بزرگ شده و افزایش ورود شرکتها به ایجاد شفافیت بیشتر کمک کرده است و منابع نقدی موجود در کشور گزینه خوبی برای سرمایه گذاری در بورس می یابند. 

مدیرعامل بورس تهران افزایش نقدشوندگی بازار را از جمله برنامه های مهم اعلام کرد و از بازنگری در دامنه بازار خبر داد و افزود: هنوز به لحاظ فرهنگی مردم ایران دوست دارند که از طریق مستقیم وارد بازار سرمایه شوند ولی ما نیاز داریم صندوق های منطقه ای داشته و منابع بیشتری از مردم را وارد بازار سرمایه کنیم.

وی تصریح کرد: با نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس جلسه ای برگزار شد که در آن بر لزوم فرهنگ بازده در بازار سرمایه و ارتقای سواد مالی در بورس تاکید شد؛ البته یکی از برنامه های اساسی بهبود زیرساختهای معاملاتی است و این سامانه معاملات در ایران قدیمی است.

به گفته صحرایی، در برنامه داریم که سامانه معاملاتی را ارتقا دهیم و پلت فرم دیگری برای ترید و پست ترید داشته باشیم؛ برای گسترش بازار باید سامانه باید بتواند از ابزار نقد و پست ترید و مشتقه پشتبانی کند.

وی اظهار داشت: افزایش مشابه شاخص هموزن و کل نشانگر توسعه کلیت بازار است؛ تا پایان نوامبر ٢٠١٨ بورس تهران و فرابورس رشد حدود ٧٩ درصد را تجربه کرده که این رشد بر اساس آمار بین المللی است.

صحرایی با بیان اینکه ارزش اسمی بازار سرمایه به ١١٢ هزار میلیارد تومان در ده ماهه امسال رسیده است، گفت: این رقم رشد ٨ درصدی داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان