علت خشک شدن آب چشمه علی مشخص شد

شهردار منطقه ۲۰ درباره خشک شدن آب چشمه علی گفت: بستر سنگی در بالادست چشمه وجود دارد که حفاری تونل مترو موجب ایجاد حفره‌هایی در آن محدوده شده است که با اتمام حفاری در این محدوده جریان آب چشمه علی به وضعیت سابق بر خواهد گشت و این اتفاق موقتی است.

علت خشک شدن آب چشمه علی مشخص شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،  فرهاد افشار در جلسه مشترک با فرماندار ویژه شهرری،  حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر، میراث فرهنگی شهرری، مدیر پروژه خط 6 مترو، گفت: پروژه توسعه خط 6 مترو از ایستگاه دولت آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) علاوه بر مسائل زیست محیطی و کاهش بار ترافیکی به عنوان موتور محرک ری و کانون توسعه این شهر باستانی نیز نقش آفرینی می‌کند.

افشار افزود: دسترسی آسان به موقعیت‌های گردشگری، تاریخی و مذهبی در پیش بینی محل ایستگاه‌ها در مسیر توسعه خط 6، لحاظ شده است که تاثیر بسزایی در توسعه گردشگری ری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه حفاری تونل مترو موجب تغییراتی در مسیر آبهای زیرزمینی و در نهایت کاهش دبی آب  چشمه علی شده بود، افزود: با توجه به اهمیت حفظ این میراث ارزشمند جلسه مشترک با حضور مدیران ارشد شهرری تدارک دیده شد تا با روشنگری و اطلاعرسانی، دغدغه حفظ میراث 8 هزار ساله شهرری مرتفع و امکان فعالیت مجدد پروژه توسعه خط 6 مترو فراهم شود.

افشار به توضیحات مشاوران پروژه و مطالعات علمی انجام شده از سوی مجریان مترو اشاره کرد و گفت: بستر سنگی در بالادست چشمه علی وجود دارد که حفاری تونل مترو موجب ایجاد حفره‌هایی در آن محدوده شده است که با اتمام حفاری در این محدوده جریان آب چشمه علی به وضعیت سابق بر خواهد گشت و این اتفاق موقتی است.

شهردار منطقه 20 یادآور شد: پیمانکار متعهد شده در جریان فعالیت عمرانی، آسیبی به اثر تاریخی چشمه علی وارد نمی‌شود.

 
قطعی آب چشمه علی 15 اسفند رفع می شود

حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش از شهردار منطقه 20 به عنوان بانی جلسه و دعوت از فرماندار، مجری، طراح، مشاوران، میراث فرهنگی ری و مجریان خط 6 مترو قدردانی کرد و گفت: با توجه به اهمیت حفظ اثر تاریخی چشمه علی و کاهش دبی آب آن، عملیات حفاری تونل مترو متوقف شده بود که با توافقات این جلسه، تصمیم بر ادامه کار و فعال شدن مجدد پروژه گرفته شد.

خلیل آبادی ادامه داد: شروع مجدد پروژه فراز و فرودهایی را در دبی و جریان آب چشمه علی خواهد داشت که توافق شد تا این قضیه تحمل شود و طبق نظر مجریان مترو، این کاهش بعد از 15 اسفند جبران می شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: چشمه علی از کوههای شرق تهران سرچشمه گرفته و منشاء دائمی آبدهی دارد و در این مدت نیز مسیر جریان آب دچار اختلال شده بود که با آب بندی و بازسای این مسیر مشکل کاهش دبی آب چشمه رفع خواهد شد.

این جلسه مشترک به همت شهرداری منطقه 20 با هدف تسریع در پروژه توسعه خط 6 مترو برگزار شد و با ارائه گزارش مدیر خط 6 مترو که بر پایه تحقیقات علمی و مستندات کارشناسی شده بود ادامه یافت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان