سامانه‌های غیرفعال و سکوت مسئولان درباره مشمولانی که بسته حمایتی نگرفتند

سامانه (پیام دستوری) #۴*۴* وزارت رفاه برای پیگیری چرایی عدم‌واریز بسته حمایتی به حساب سرپرستان خانوار در حالی تاکنون فعال نشده است که تعداد قابل‌توجهی از مردم بسته حمایتی خود را دریافت نکردند و همچنان بلاتکلیف هستند.

سامانه‌های غیرفعال و سکوت مسئولان درباره مشمولانی که بسته حمایتی نگرفتند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با توجه به درخواست مردم و افرادی که تا به حال نتوانسته‌اند بسته حمایتی خود را در مرحله نخست دریافت کنند، چندی پیش سرانجام سازمان تأمین اجتماعی سامانه (پیام دستوری) #4*4* وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پیگیری چرایی عدم واریز بسته حمایتی را اعلام کرد اما هنوز دقایقی از اعلام این سامانه نگذشته بود که مسئولان وزارت رفاه اعلام کردند که این سامانه غیرفعال است.

البته درباره غیرفعال بودن این سامانه هیچ پاسخ صریح و شفافی از سوی مسئولان وزارت رفاه اعلام نشد و تنها به این جمله که "در این خصوص به‌زودی تصمیم‌گیری می‌شود" اکتفا شده است و این در حالی است که تعداد قابل توجهی از افراد مشمول از این طرح همچنان نتوانسته‌اند بسته خود را دریافت کنند که نیاز است در این زمینه به آنها اطلاعات دقیقی داده شود.

به‌گفته رحیم اردلان معاون اداری ــ مالی سازمان تأمین اجتماعی در دو روز گذشته واریز مبلغ بسته حمایتی (یک‌میلیون ریال تا 3میلیون ریال) در دستور کاری سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است و فرایند واریزها از طریق 28 بانک در سطح کشور انجام شده است.

اردلان بیان کرد: بر اساس لیستی که در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفت 6میلیون و 150هزار نفر مشمول این طرح قرار گرفتند که بر اساس آخرین آمار اخذشده از بانک‌های عامل، 27 بانک واریزی خود را به اتمام رسانده‌اند و تنها بانک ملی قرار بوده مبلغ بسته حمایتی را به حساب یک‌میلیون و 500هزار نفر از سرپرستان واریز کند که این اتفاق هم تا پایان شب گذشته صورت گرفته است.

اردلان ادامه داد: افرادی که حقوق آنها کمتر از 3میلیون تومان باشد و تا امروز هنوز رقم بسته حمایتی خود را دریافت نکرده‌اند می‌توانند با شماره تماس 1420 موضوع را پیگیری کنند ضمن اینکه تمهیدات لازم برای پاسخگویی به سؤالات مردم پیش‌بینی شده است.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نیز تا این لحظه به نتیجه نرسیده است و مسئولان وزارت رفاه در این زمینه پاسخ نمی‌دهند، البته سازمان تأمین اجتماعی هم تنها به اعلام شماره تماس 1420 اکتفا کرده است که این خط تلفن نیز مرتباً اشغال بوده و کسی پاسخگو نیست.

 
 
*
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان