بهترین مکان ها برای گرفتن عکس اینستاگرامی در تفلیس!

شهر تفلیس، پایتخت گرجستان مملو از مکان ها و جاذبه های زیبا برای بازدید و عکاسی است.  این شهر ترکیبی زیبا از سنت و مدرنیته است و ساختمان های تاریخی و قدیمی به زیبایی هر چه تمام تر در کنار بناها و ساختمان های مدرن قرار گرفته اند

بهترین مکان ها برای گرفتن عکس اینستاگرامی در تفلیس!

تجربه عکاسی در تفلیس

شهر تفلیس، پایتخت گرجستان مملو از مکان ها و جاذبه های زیبا برای بازدید و عکاسی است.  این شهر ترکیبی زیبا از سنت و مدرنیته است و ساختمان های تاریخی و قدیمی به زیبایی هر چه تمام تر در کنار بناها و ساختمان های مدرن قرار گرفته اند. عکاسی در سفر مطمئنا بخشی جذاب از تجربه سفر است و همه ما دوست داریم بهترین عکس ها را در طول سفر بگیریم. شبکه های مجازی و به ویژه اینستاگرام باعث شده اند تا همه ما دوربین به دست شویم و دوست داشته باشیم زیباترین و جذاب ترین عکس های یادگاری و سلفی را با دوستانمان به اشتراک بگذاریم. در این مطلب می خواهیم بهترین مکان ها برای عکاسی در تفلیس را به شما معرفی کنیم که می توانید جذاب ترین و هنرمندانه ترین عکس های اینستاگرامی و سلفی را در این چند مکان بگیرید. در ادامه با الی گشت همراه باشید.

قلعه ناریکالا

پل صلح تفلیس ؛ Peace Bridge

یکی از نمادین ترین و مدرن ترین سازه های تفلیس پل صلح است که پلی پیاده رو از جنس شیشه و فلز است که بر فراز رودخانه متکواری عبور می کند و خیابان ارکله دوم را به پارک ریکه متصل می کند. این پل با فرم مورب و مارپیچش 150 متر طول دارد و شب ها با هزاران لامپ ال ای دی روشن می شود. بدون شک این پل یکی از مشهورترین جاذبه های شهر تفلیس است و به سمبل این شهر تبدیل شده است. این پل و همین طور پارک ریکه از جمله جذاب ترین و بهترین مکان ها برای عکاسی در تفلیس هستند و در این مکان ها می توانید عکس هایی بی نظیر و زیبا برای انتشار در اینستاگرامتان بگیرید. محیط خانوادگی و صمیمانه این پل و پارک باعث شده تا علاوه بر جوانان، خانواده ها هم برای تفریح در پارک و بازدید و عبور از این پارک باشکوه به این مکان بیایند. برای بازدید از پل صلح تفلیس نیازی به پرداخت هزینه ندارید و به رایگان می توانید تفریحی چند ساعته در این منطقه داشته باشید.

پل صلح تفلیس

خانه کالیدوسکوپ ؛ THE KALEIDOSCOPE HOUSE

کالیدوسکوپ یا زیبابین نام وسیله ای است که از شیشه ها، آیینه ها و اشیای رنگی مثل تیله، خرده شیشه و تکه کاغذ تشکیل شده و با بازتابانیدن نور، تصاویری بسیار زیبا و رنگارنگ ایجاد می کند. در شهر تفلیس خانه ای بسیار زیبا و قدیمی وجود دارد که به خاطر شیشه های رنگارنگی که دارد در بین مردم محلی و توریست ها به خانه کالیدوسکوپ شهرت پیدا کرده است. این خانه متعلق به قرن نوزدهم است و در خیابان بتلمی قرار گرفته و می توان ردپای معماری ایرانی را در این شیشه های رنگی و کل بنا مشاهده کرد. نور آفتاب از این پنجره های رنگارنگ عبور می کند و تصاویری رویایی و خیالی روی دیوارها و کف خانه به وجود می آورد. به همین دلیل این خانه یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی در تفلیس است و با قرار گیری در زیر پرتو نوری که از شیشه های رنگی عبور می کند می توانید سلفی هایی خیال انگیز و جذاب بگیرید و در صفحه اینستاگرامتان با بقیه به اشتراک بگذارید. خوشبختانه این خانه تاریخی به خوبی محافظت شده و بدون کمترین آسیب تا به امروز باقی مانده است. اگر در فصل زمستان به تفلیس سفر می کنید و به دلیل سردی هوا نمی توانید فعالیت های فضای باز زیادی داشته باشید بازدید از این خانه می تواند فرصتی برای فرار از سرما و همین طور پناه بردن به زیبایی و شکوه و رویایی رنگارنگ باشد.

خانه کالیدوسکوپ تفلیس

حمام های آبگرم آبانوتوبانی ؛ ABANOTUBANI

آبانوتوبانی اصطلاح گرجی برای منطقه ای مملو از حمام های آب گرم در منطقه قدیمی و تاریخی تفلیس است و به خاطر گنبدهای آجری حمام ها و همین طور آب تنی و خواص درمانی آب های گرمش شهرت زیادی دارد. طبق افسانه ها، شاه ایبریا در جستجوی پایتخت جدید به این منطقه آمد و این چشمه های آب گرم را پیدا کرد. این حمام ها یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی در تفلیس است و علاوه بر حمام در این آب های شفابخش می توانید عکس های یادگاری و سلفی زیبایی برای اشتراک در اینستاگرامتان بگیرید. استفاده از این حمام ها در تمام طول سال لذت بخش است، اما اگر در زمستان و آب و هوای سرد به تفلیس سفر کردید آب تنی در آب های گرم و داغ این حمام های سنتی را به هیچ وجه از دست ندهید.

حمام های آبانوتوبانی تفلیس

گرمابه اوربلیانی ؛ ORBELIANI BATH HOUSE

یکی از جاذبه های گردشگری و بهترین مکان ها برای عکاسی در تفلیس گرمابه اوربلیانی است که به نام های Tchreli Abano (حمام های رنگارنگ) هم شناخته می شود. این گرمابه با معماری باشکوه و موزاییک های رنگارنگی و تزیینات و داخلی و خارجی بی نظیری که دارد برای عکاسی در تفلیس بسیار مناسب است و مطمئنا با پس زمینه کاشی های رنگارنگ و زیبای این گرمابه می توانید سلفی ها و عکس های اینستاگرامی فوق العاده ای بگیرید. بخش عمده حمام های این منطقه متعلق به قرن 17 هستند و هنوز هم می توان ردپای معماری و فرهنگ ایرانی را در آن ها مشاهده کرد. با این حال، این حمام ها در قرن 19 به سبک محلی بازسازی و مرمت شده اند و تغییراتی در آن ها ایجاد شده است.

  • آدرس: N 31 Abano street, Tbilisi, Georgia
گرمابه اوربلیانی

برج ساعت ؛ THE CLOCK TOWER

برج ساعت یکی از جدیدترین و مدرن ترین سازه ها در منطقه قدیمی و تاریخی تفلیس است و با ظاهر مدرن و کج و معوجی که دارد جزء بهترین مکان ها برای عکاسی در تفلیس است. در واقع، آن قدر از این برج عکس گرفته شده و در فضای مجازی و اینستاگرام منتشر شده که خیلی ها تفلیس را با این برج هنرمندانه و زیبا می شناسند. این برج اثر هنرمند مشهور گرجی، رِزو گابریادزه است که آن را درست در بیرون تماشاخانه گابریادزه در خیابان شاوتلی (Shavteli Street) ساخته است. هر ساعت یک فرشته کوچک و زیبا از اتاقک بالای برج بیرون می آید و ساعت را اعلام می کند. اگر قصد دارید برای عکاسی در تفلیس و بازدید از این برج به این منطقه بیایید پیشنهاد می کنیم این کار را در ساعت 7 بعدازظهر انجام بدهید. چون در این زمان نمایش عروسکی جالب و تماشایی به نام چرخه حیات برگزار می شود. بازدید از این برج و همین طور تماشای نمایش عروسکی رایگان است و به همین دلیل برای کسانی که بودجه اندکی دارند فعالیتی بسیار مناسب و جذاب خواهد بود.

  • آدرس: N13 Ioane Shavteli Street, Tbilisi, Georgia
برج ساعت تفلیس

ساختمان فابریکا ؛ Fabrika

فابریکا در زبان گرجی به معنای کارخانه است و این ساختمان هم در واقع در زمان شوروی یک کارخانه نخ ریسی بوده است. امروزه این ساختمان بازسازی و مرمت شده و به ساختمانی چند منظوره با کاربری های مختلف تبدیل شده است. بخش هایی از این کارخانه امروزه به هاستل، کافه، محل کار، فروشگاه و … تبدیل شده است و به همین دلیل همیشه جوانان زیادی در این محوطه حضور دارند. اگر به حال و هوای هنری و هیپی طور علاقه دارید این مکان مختصِ شماست. ساختمان فابریکا یکی از بهترین مکان های برای عکاسی در تفلیس و همین طور وقت گذرانی و آشنا شدن با جوانان تفلیسی و توریست های دیگر است.

  • آدرس: N8 Egnate Ninoshvili Street, Tbilisi, Georgia
ساختمان فابریکا تفلیس

قلعه ناریکالا ؛ Narikala Fortress

قلعه ناریکالا مشرف بر حمام های آب گرم آبانوتوبانی و تنها قلعه نظامی تاریخی به جا مانده در شهر است و به جرات یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی در تفلیس به شمار می رود. این قلعه آجری در قرن چهارم و در دوران حضور و سلطه ایرانی ها در این منطقه ساخته شده است. این قلعه امروزه تقریبا از تمام شهر دیده می شود و به سمبل و نماد تفلیس تبدیل شده است. برای بازدید از این قلعه باید از تپه ای نسبتا شیب دار بالا بروید یا از پارک ریکه سوار تله کابین شوید و در حالی که به بالا می روید عکس هایی بی نظیر از شهر تفلیس، رودخانه متکواری، قلعه و حمام های آب گرم بگیرید.

منبع: theculturetrip.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان