هشدار دولت به اپراتورهای تلفن همراه/برخورد جدی با پیامک‌های تبلیغاتی

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تشدید برخورد با عواملی که در زنجیره ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم به مشترکان نقش دارند، خبر و به اپراتورهای تلفن همراه نیز هشدار داد.

هشدار دولت به اپراتورهای تلفن همراه/برخورد جدی با پیامک‌های تبلیغاتی

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا؛ روز گذشته در پی گلایه و انتقادات رئیس‌جمهور از فعالیت آزاردهنده و رو به گسترش پیامک‌های تبلیغاتی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دست به کار شد و همسو با پیگیری‌های گذشته این بار در مقام عمل اولتیماتومی به دفاتر خدمات ارتباطی داد تا اتمام حجتی را با آنها بر سر فروش بی‌ضابطه سیم‌کارت داشته باشد و بعد از آن به سمت لغو پروانه فعالیت‌شان برود.

در راستای این اقدام حسین فلاح جوشقانی نیز به تشریح فعالیت‌هایی که پیش از این برای برخورد با پیامک‌های مزاحم و تبلیغاتی انجام شده بود، پرداخت و گفت: در حال حاضر مشترکان تلفن همراه می‌توانند با استفاده از کد دستوری #800* پیامک‌هایی را که از سرشماره‌های خاص ارسال می‌شود، قطع کنند که این موضوع منجر به افزایش ارسال پیامک تبلیغاتی از سیم‌کارت‌های شخصی شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: درباره سیم‌کارت‌های شخصی نیز با استفاده از روش‌های فنی هوشمند توانسته‌ایم حدود 70 هزار سیم‌کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی انبوه را شناسایی و مسدود کنیم.

وی با تأکید بر اینکه روش‌های شناسایی سیم‌کارت‌های ارسال کننده پیامک‌های تبلیغاتی را افزایش داده‌ایم، درباره تشدید برخوردها گفت: از روز گذشته به اپراتورها ابلاغ کرده‌ایم که با دفاتر خدمات ارتباطی همکار با اپراتورها که بدون ضابطه سیم‌کارت در اختیار افرادی می‌گذارند که از آن صرفا برای ارسال پیامک‌های تیلیغاتی استفاده شود، برخورد و تمامی خدمات این دفاتر قطع خواهد شد.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: اگر در این زمینه مشخص شود که اپراتورهای تلفن همراه در همکاری با دفاتر خدمات ارتباطی اغماض کرده‌اند مطابق با مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و در چارچوب پروانه با آنها برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنار روش‌های سلبی، روش‌های ایجابی را برای حل مشکل پیامک‌های تبلیغاتی در نظر گرفته‌ایم، عنوان کرد: در تعامل و هماهنگی با شرکت‌های بازاریابی دیجیتالی درصدد هستیم روش‌هایی را برای تبلیغات ارزان قیمت کسب‌وکارهای کوچک فراهم کنیم تا جایگزین تبلیغات پیامکی شود.

نهایتا باید دید توأمان شدن اولتیماتوم‌ها با برخوردهای عملی، چه میزان از تخلف در این حوزه می‌کاهد و ارائه‌دهندگان خدمات ارزش افزوده را به سمت ساختارمند شدن و ارسال کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی بدون ضابطه را نیز از ادامه فعالیت‌های مخل آرامش و آسایش مشترکان تلفن همراه باز می‌دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان