سردار جلالی: اگر نگاه مردم از یک حکومت برگردد، می‌توانند آن را تغییر دهند

ایسنا نوشت: رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: افکار عمومی یکی از دارایی‌های ملی کشورها است که می‌تواند استقلال و حاکمیت را حفظ کند و نیز اگر نگاه مردم از یک حکومت و حاکمیت برگردد، می‌توانند آن را تغییر دهند.

سردار جلالی: اگر نگاه مردم از یک حکومت برگردد، می‌توانند آن را تغییر دهند

سردار غلامرضا جلالی طی سخنانی در همایش روابط عمومی و پایداری ملی اظهار کرد: تحریک و بکارگیری افکار عمومی می‌تواند تولید جنگ کند و اگر به اصول دکترین نظامی ارتش آمریکا در آغاز جنگ‌ها نگاه کنیم، می‌بینیم که الزام و اجماع افکار عمومی یکی از اصول مهم آنان در آغاز هر جنگ است و سه الزام در این باره برای افکار عمومی دارند، اول اینکه افکار عمومی داخلی خود را برای آغاز جنگ آماده کنند و حمایت آنها را جلب کنند، دوم اینکه افکار عمومی کشور هدف را به شکلی آماده کنند که آنها را مهاجم ندانند و فکر کنند که آمریکا برای نجات آمده‌اند و سوم اینکه افکار عمومی جریانی را با این موضوع هماهنگ کنند.

جلالی جلب نظر افکار عمومی جهان را یکی دیگر از الزامات آمریکا برای تهاجم به کشورهای مختلف دانست و گفت: در این شرایط به‌خوبی می‌بینیم افکار عمومی از یک ابزار اجتماعی و فرهنگی تبدیل به یک ابزار و الزام جنگی شده است و هر کشوری می‌خواهد جنگ را آغاز کند در ابتدا باید با استفاده از رسانه‌ها، افکار عمومی را برای آغاز جنگ با خود همراه کنند.

اهم سخنان سردار جلالی بدین شرح است:

* افکار عمومی در کنار این که می‌تواند آغاز کننده جنگ باشد می‌تواند پایان دهنده آن نیز باشد. به همین دلیل نمی‌توانیم صرفاً به رسانه به عنوان یک ابزار برای سرگرمی و یا مسائل فرهنگی اجتماعی توجه کنیم چرا که در حوزه دفاعی می‌تواند به عنوان یک ابزار بسیار جدی و مستحکم به کار گرفته شود. دشمنان با رسانه به کشورها حمله و تهاجم می‌کنند پس می‌توان با رسانه از کشور دفاع کرد و باید به راهکارها و راهبردهای آن پرداخته شود.

*آمریکایی‌ها می‌گویند جمهوری اسلامی، مردم‌محور است پس افکار عمومی، ذهن و فکر مردم می‌تواند بر حکومت تاثیر بگذارد؛ به همین دلیل باید بر افکار مردم تاثیر گذاشت و مدل‌های جدیدی از اثرگذاری بر حکومت را ایجاد کرد که این موضوع، اهمیت افکار عمومی در ایران را نشان می‌دهد.

*رئیس سازمان پدافند غیر عامل حفاظت از زیرساخت‌های اساسی را یکی از اصول اصلی پدافند غیرعامل دانست ، افکار عمومی یکی از دارایی‌های ملی کشورها است که می‌تواند استقلال و حاکمیت کشور را حفظ کند و اگر نگاه مردم از یک حکومت و حاکمیت برگردد، می‌توانند آن را تغییر دهند.

*مولفه‌های امنیت ملی ما می‌تواند از افکار عمومی تاثیر بپذیرد، به همین دلیل افکار عمومی برای ما بسیار مهم است و همه کشورها از افکار عمومی خود حفاظت و حراست می‌کنند و آن را به مثابه یک دارایی حیاتی برای کشورشان می‌دانند.

*گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی خودشان رسانه‌ای مدرن محسوب می‌شوند که باید با دقت فرصت‌ها  و تهدیدات‌شان دیده شود و به دلیل تاثیرات اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بر مردم، اتحادیه اروپایی نیز می‌خواهد قلمرو سایبری اروپایی برای خود تعریف کند.

2929

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان