در همایش رشد و تعالی مراکز استانی مطرح شد:

بررسی راهکارهای تحقق چشم‌انداز ۵ ساله رسانه ملی / نگاه ویژه‌ به استان‌ها در سطح مدیریت کلان صدا و سیما

دوره چهارم همایش رشد و تعالی مراکز استانی صدا و سیما با حضور مدیران کل صداوسیمای مراکز امروز در شهر تهران آغاز به کار کرد.

بررسی راهکارهای تحقق چشم‌انداز 5 ساله رسانه ملی /  نگاه ویژه‌ به استان‌ها در سطح مدیریت کلان صدا و سیما

به گزارش سینماپرس، چهارمین همایش رشد و تعالی مراکز استان‌ها سه‌شنبه دوم بهمن‌ماه با حضور علی دارابی معاون امور استان ها و مدیران کل صدا و سیمای مراکز استان ها برگزار شد.

در سلسله نشست‌های نوبت صبح، مجید علیزاده دبیر همایش به ارائه گزارشی از دوره‌های گذشته این همایش پرداخت و با بیان اینکه نقاط قوت و ضعف سه همایش قبلی احصا شده است اظهار کرد: با توجه به نتایج و ثمراتی که همایش رشد و تعالی مراکز استانی صدا و سیما داشته‌ است، چهارمین همایش با تکیه بر تجارب گذشته و با نگاه به افق‌های آینده برنامه‌ریزی شده است.

در ادامه تقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس در خصوص انتظارات مراکز از شبکه شما و راهکارهای تعامل با مراکز به سخنانی پرداخت و گفت: شبکه شما، رنگین کمان فرهنگ ها و آداب و رسوم اقوام ایرانی است و با پخش بهترین برنامه های مراکز جایگاه ویژه ای میان مخاطبان استان‌های کشور دارد. راهبرد اصلی شبکه شما پخش برنامه های برند پرمخاطب مراکز و همچنین برنامه‌های فاخر شبکه های استانی است.

محمدمهدی قاسمی مدیر شبکه شما نیز اضافه کرد: امروز 77 درصد از برنامه‌های شبکه شما از صدا و سیمای مراکز استان ها تامین می‌شود و تنها 23 درصد از برنامه‌های شبکه، تولید خود شبکه است.

احمد پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد طی سخنانی با موضوع «بایسته‌های نظارت و ارزیابی موثر، کارآمد و حرفه‌ای» خاطرنشان کرد: مولفه‌های فراوانی را می‌توان برای نظارت و ارزیابی موثر و کارآمد برشمرد که هر یک نقش مهمی در تحقق اهداف چشم‌انداز پنج ساله رسانه ملی دارند.

«طرح‌های نوآورانه با محورهای امیدآفرینی، ایجاد نشاط، انقلابی‌گری، برنامه‌سازی در مناسبت‌ها و نهضت مستندسازی در مراکز» موضوع سخنرانی مرهان جلایی مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس در این همایش بود که وی با اشاره به این محورها گفت: برنامه‌سازی پژوهش‌محور و بهره‌مندی از کانون‌های اندیشه‌ورزی با حضور نخبگان فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و رسانه‌ای هر استان، می‌تواند نقش به سزایی در این حوزه‌ها داشته باشند.

پس از آن مهدی دهقان نیری مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان هم به سخنرانی پیرامون «اولویت‌های جشنواره آتی پویانمایی» پرداخت و عنوان کرد: برگزاری نخستین دوره این جشنواره، تجربه‌ای ارزشمند برای رسانه ملی و معاونت امور استان‌های صدا و سیما بود. لازم است از این تجربه گران‌سنگ در کنار نظرات و پیشنهادات فعالان حوزه پویانمایی و برنامه‌های عروسکی در برگزاری هرچه بهتر و باکیفیت‌تر جشنواره دوم استفاده کرد.

مسلم رحیمی مدیرکل صدا و سیمای خوزستان هم نیز، تولیدات مشترک صدا و سیمای مراکز با کشورهای همسایه را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: این اقدام در راستای تعاملات فرهنگی و رسانه‌ای، گام مهمی به شمار می‌رود.

این همایش در نوبت عصر هم با برگزاری نشست پرسش و پاسخ ادامه یافت.

در بخش نخست، احمد شهریاری معاون منابع مالی و سرمایه‌ انسانی سازمان صدا و سیما با اشاره به موضوعاتی پیرامون نیروی انسانی کارآمد و مباحث اداری و مالی اظهار کرد: در سند چشم‌انداز پنج ساله رسانه ملی، این محورها به صورت هماهنگ با دیگر مسائل مد نظر قرار گرفته‌اند.

وی افزود: تامین تجهیزات و هزینه‌های تولید در مراکز از دیگر موضوعاتی است که برای آن برنامه‌ریزی شده و علاوه بر این بحث تکریم بازنشستگان و توجه به نیازهای آنها در ابعاد مختلف هم در دستور کار قرار دارد.

مصطفی محمدی رییس طرح و برنامه‌ریزی رسانه ملی هم در بخش دوم پرسش و پاسخ حضور یافت و ضمن پاسخگویی به سوالات مطرح شده به بیان برخی دیدگاه‌ها و سیاست‌های صدا و سیما در حوزه برنامه‌ریزی پرداخت.

وی گفت: در حوزه بودجه و برنامه‌ریزی، نگاه ویژه‌ای به استان‌ها در سطح مدیریت کلان صدا و سیما وجود دارد.

محمدی در پایان تاکید کرد: توسعه و پرورش نیروهای مستعد در حوزه‌های گوناگون برنامه‌سازی، یکی از اولویت‌های صدا و سیما در مراکز استانی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان