چرا ما ایرانی ها همیشه باید حسرت بخوریم؟

جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ آلبوم حسرت های ایرانی ها را کامل کرد. پس از پایان هر دوره از مسابقات حسرت هایی به یادگار برای ایرانی ها باقی می ماند.

جام ملت های آسیا 2019 آلبوم حسرت های ایرانی ها را کامل کرد. پس از پایان هر دوره از مسابقات حسرت هایی به یادگار برای ایرانی ها باقی می ماند. این حسرت ها گاهی به خاطر اشتباهات داوری و در بیشتر زمان ها نیز به دلیل کارهای بچه گانه و از دست دادن تمرکز بازیکنان تیم ملی بوده است.

 

جام ملت های آسیا 2000 : دفع توپ اشتباه علی دایی

کریم باقری

در این دوره از مسابقات ایران در دور یک چهارم پایانی به مصاف کره جنوبی رفت که با گل استثنایی کریم باقری از حریف پیش افتاد. اما تیم ایران در ادامه با اشتباه علی دایی در دفع توپ و پس از آن دریافت گل دوم در وقت های اضافه از دور مسابقات کنار رفت.

 

جام ملت های آسیا 2004 : اخراج ستار زارع و چیپ زدن یحیی گل محمدی

چیپ زدن یحیی گل محمدی

یکی از بهترین های تیم های ملی ایران در تاریخ جام ملت های آسیا مربوط به سال 2004 بود. جایی که هدایت تیم بر عهده برانکو ایوانکوویچ بود. او بازیکنانی مثل کریمی، مهدوی کیا، دایی، گل محمدی و ... را در اختیار داشت. تیم ملی پس از برد حماسی در برابر کره جنوبی به مصاف چین میزبان رفت. اخراج بچه گانه ستار زارع و سپس پنالتی چیپ یحیی گل محمدی ایران را از حضور در فینال آسیا محروم کرد.

 

جام جهانی 2006 : دفع توپ اشتباه میرزاپور

میرزاپور

تیم ایران که با هدایت برانکو به جام جهانی رفته بود، در بازی اول خود به مصاف مکزیک سرعتی و زهردار رفت. زمانی که بازی با نتیجه یک یک مساوی پیش رفت، دفع توپ ضعیف ابراهیم میرزاپور مکزیک را پیش انداخت و در نهایت این تیم با نتیجه 3 بر 1 پیروز میدان شد.

 

جام جهانی 2014 : پنالتی روی دژاگه و گل دقیقه 90 مسی

پنالتی روی دژاگه

این جام جهانی اولین حضور کارلوس کی روش بر روی نیمکت تیم ملی ایران بود. آرژانتین، نیجریه و بوسنی گروه سختی را برای ایران رقم زده بودند. تیم ایران پس از تساوی در برابر نیجریه به مصاف آرژانتین قدرتمند رفت. داور این دیدار خطای واضح و مشخص بر روی دژاگه را سوت نزد تا گل استثنایی و دقیقه 90 مسی باز هم حسرت دیگری را در ذهن هواداران فوتبال ثبت کند.

 

جام ملت های آسیا 2015 : داور استرالیایی و اخراج پولادی

اخراج پولادی

تیم ملی ایران که شروع قدرتمندی در این جام داشت و با 3 برد و کسب 9 امتیاز به دور بعدی بازی ها صعود کرده بود به مصاف تیم عراق رفت. اشتباه بچه گانه مهرداد پولادی و سخت گیری عجیب ویلیامز داور استرالیایی، ایران را 10 نفره کرد. علی رغم نمایش عالی بازیکنان، اما در نهایت این تیم عراق بود که در ضربات پنالتی پیروز شد و مجوز حضور در دور بعدی را کسب کرد.

 

جام جهانی 2018 : تک به تک طارمی مقابل پرتغال

تک به تک طارمی مقابل پرتغال

در دومین حضور کالوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ایران در جام جهانی، هواداران فوتبال امیدهای زیادی داشتند. تیم ایران پس از کسب 3 امتیاز شیرین مقابل مراکش و نمایش قابل قبول مقابل تیم قدرتمند اسپانیا، به مصاف پرتغال آماده رفت. زمانی که بازی با نتیجه مساوی در حال انجام بود، مهدی طارمی با بی دقتی موقعیت تک به تک را به بیرون زد تا حسرت ایران برای صعود به دور بعدی مرحله گروهی جام جهانی باز هم 4 سال دیگر باقی بماند.

 

جام ملت های آسیا 2019 : اعتراض همزمان بازیکنان به داور

گل ژاپن به ایران

درباره جام ملت های آسیا 2019 شاید بتوان این جمله را گفت که عجیب ترین گل تاریخ این مسابقات را ایران دریافت کرد. نیمه اول دیدار ایران و ژاپن تقریبا قدرت دو تیم برابر بود. اما در نیمه دوم این تیم ایران بود که توانست تسلط نسبی بیشتری بر بازی داشته باشد. اما اعتراض همزمان و بچه گانه 5 بازیکن به داور و رهاکردن توپ کافی بود تا بازیکنان حرفه ای ژاپن کار خود را به درستی انجام دهند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان