انگلیسی‌ها از ترس برگزیت غذا و دارو ذخیره می‌کنند

به گزارش رویترز، تنها 56 روز تا مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باقی مانده است. جو الگارف از ترس عدم موفقیت سیاستمداران برای امضای یک معاهده خروج، شروع به ذخیره غذا کرده ولی نمی تواند داروی حیاتی دختر معلولش را هم ذخیره کند .

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، نورای چهار ساله مبتلا به فلج مغزی و صرع است و برای جلوگیری از تشنج نیاز به داروی اپیلیم وارداتی به صورت روزانه دارد . الگارف میخواهد داروهای دخترش را ذخیره کند ولی نمی‌تواند، چون این دارو با نسخه ماهانه تحویل داده میشود .  

الگارف در خانه اش در جنوب شرق لندن گفت:« برای نورا این یک مسئله مرگ و زندگی است» .

با گذشت زمان، قانونگذاران انگلیس هنوز درگیر امضای یک توافق خروج از اتحادیه اروپا هستند . آنها ماه گذشته به طور کامل قرار داد نخست وزیر ترزا می را رد کردند .

طبق شرایط اولیه، انگلیس در 29 مارس بدون هیچ قراردادی از اتحادیه اروپا خارج می شود ، مگر اینکه قبل از آن توافقی صورت گیرد. این شرایط باعث ترس از مختل شدن زنجیره عرضه شده که ممک است باعث کمبود غذا و دارو در انگلیس شود.

طبق اطلاعات دولت انگلیس حدود سه چهارم داروهای مورد استفاده خدمات بهداشت ملی از طریق اتحادیه اروپا تامین می‌شوند .

ماه اوت گذشته، مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلیس طرح هایی ارائه داد برای اطمینان از اینکه انگلیس 6 هفته دیگر ذخیره دارو در صورت یک برگزیت بدون قرارداد در اختیار خواهد داشت .

وی اعلام کرد انگلیس در ژانویه 5 هزار یخچال برای نگهداری دارو  خریده است .

استفان هامون، مسئول طرح برگزیت در وزارت بهداشت گفت:« ما از  نزدیک با صنعت همکاری می کنیم تا مطمئن شویم عرضه کافی دارو در انگلستان وجود دارد ».

ولی مردم انگلیس در این مورد مطمئن نیستند و شواهد نشان می دهد در حال ذخیره انواع دارو از مسکن های کودکان تا داروهای بیماران سخت هستند .

الگارف گفت:« حتی اگر همه پولهای دنیا را داشته باشم ، نمی توانم داروهای دخترم را بخرم چون فقط با نسخه ماهانه ارائه می‌شوند. من راهی برای نجات زندگی دخترم ندارم» .

فقط بیماران و والدینشان نگران نیستند .

یک مقام ارشد بیمارستانی در  بیرمنگهام هشدار داد که هفته گذشته ریسک لغو شدن عمل های جراحی به خاطر کمبود دارو وجود داشت .

طبق اطلاعات اتحادیه سلامت برگزیت، 45 میلیون بسته دارویی هر ماه از اتحادیه اروپا وارد انگلیس می‌شود و 37 میلیون بسته هم به مناطق دیگر می روند .

هرگونه اختلال در استانداردهای انگلیس در آینده و نبود یک قرارداد در مورد همکاری با اتحادیه اروپا در مورد دارو و خدمات پزشکی، یعنی زنجیره عرضه در خطر است .

پیامد ناخواسته این نگرانی ذخیره دارو توسط بیماران است که مشکلاتی به وجود می آورد . انجام این کار باعث کمبود دارو برای بیماران دیگر می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان