شهردار وظیفه‌شناس مانع خودکشی دختر جوان شد

شهردار وظیفه‌شناس مانع خودکشی دختر جوان شد

دختر جوان از پشت‌بام ساختمان ۷طبقه آویزان شده بود و تهدید می‌کرد اگر کسی جلو برود، خودش را پایین می‌اندازد؛ نه از دست آتش‌نشانی کاری برمی‌آمد و نه از دست پلیس

شهردار وظیفه‌شناس مانع خودکشی دختر جوان شد

دختر جوان از پشت‌بام ساختمان 7طبقه آویزان شده بود و تهدید می‌کرد اگر کسی جلو برود، خودش را پایین می‌اندازد؛ نه از دست آتش‌نشانی کاری برمی‌آمد و نه از دست پلیس. در این شرایط شهردار شهر وارد عمل شد و در یک لحظه توانست دست دختر جوان را بگیرد و او را از تصمیم اشتباهی که گرفته بود، نجات دهد. اما این شهردار وظیفه‌شناس چه‌کسی است و این حادثه چطور اتفاق افتاد؟

به گزارش به نقل از روزنامه همشهری، چند روز قبل رهگذران در خیابان صاحب‌الزمان مهدیشهر واقع در استان سمنان متوجه دختر جوانی شدند که به لبه پشت‌بام ساختمانی 7طبقه رفته بود و به‌نظر می‌رسید قصد دارد دست به‌خودکشی بزند. دقایقی از این ماجرا می‌گذشت که گروه‌هایی از مأموران پلیس و آتش‌نشانی و اورژانس خود را به محل حادثه رساندند و تلاش کردند دختر جوان را از تصمیمی که گرفته بود، منصرف کنند. حتی دقایقی بعد یک روانشناس نیز خود را به دختر جوان رساند و تلاش کرد با گفت‌وگو او را قانع کند که پایین بیاید اما او برای عملی‌کردن تصمیم غلطی که گرفته بود، اصرار داشت.

در این شرایط بود که مسعود حاجی‌بگلو، شهردار مهدیشهر از این ماجرا با‌خبر شد و خود را به بالای پشت‌بام رساند. او در این‌باره به همشهری می‌گوید: «آنطور که متوجه شدم، دختر جوان که حدود 20سال داشت، با خانواده‌اش دچار اختلاف شده و تصمیم گرفته بود خودش را از ساختمان پایین بیندازد. چون درِ پشت‌بام این ساختمان مسکونی باز بود، او آنجا را برای عملی‌کردن نقشه‌اش انتخاب کرده بود.»

وی ادامه می‌دهد: «‌وقتی من رسیدم، دختر جوان مدام تهدید می‌کرد که اگر کسی جلو برود، او خودش را پایین می‌اندازد. مردم زیادی جلوی ساختمان جمع شده بودند و یک تصمیم اشتباه می‌توانست موجب مرگ او شود. به‌دلیل شرایط ساختمان و کمبود امکانات از آتش‌نشانی هم کاری ساخته نبود اما مردم جمع شده بودند تا اگر دختر سقوط کرد، شاید بتوانند ضربِ سقوط را بگیرند و او زنده بماند.» شهردار مهدیشهر، پیش از این مدیرعامل آتش‌نشانی نیشابور بود و چنین شرایطی را بارها تجربه کرده بود.

او می‌دانست نباید تهدید‌های دختر جوان را دست‌کم گرفت و هر لحظه ممکن است او تهدیدش را عملی کند. او ادامه می‌دهد: «‌دختر جوان که ظاهرا ورزشکار بود، در یک لحظه از دیوار پشت‌بام آویزان شد و وقتی یک نفر جلو رفت، او حتی یک دستش را هم رها کرد. کافی بود انگشتان دست دیگرش سست می‌شد تا او سقوط می‌کرد.

به همین دلیل عقب رفتیم و او دوباره دو دستش را به لبه دیوار گرفت. لحظه سخت و نفسگیری بود. اما درست در زمانی که او دوباره آویزان شده بود، من و یکی دیگر از شهروندان به نام علی گل‌مستخدمی جلو رفتیم و دستان او را محکم گرفتیم. دختر جوان مقاومت می‌کرد و دست و پا می‌زد تا سقوط کند اما سرانجام توانستیم او را بالا بکشیم.»

حاجی‌بگلو در ادامه می‌گوید: «‌من چون تجربه چنین کاری را داشتم و قبلا آتش‌نشان بودم، جرأت انجام چنین کاری را به‌خودم دادم و قطعا اگر تخصص این کار را نداشتم دخالت نمی‌کردم؛ چرا‌که افرادی مثل دختر جوان به‌دلیل شرایطی که در آن قرار می‌گیرند، غرورشان اجازه نمی‌دهد که تهدیدشان را عملی نکنند و روبه‌رو‌شدن با آنها کار دشواری است و خدا را شکر این حادثه به‌خیر گذشت.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان