تقویتی کنکور
تعرفه تبلیغات در خواندنی ها
تقویتی کنکور
تعرفه تبلیغات در خواندنی ها

همه چیز درباره ی ماده ی معدنی منیزیم

منیزیم یکی از املاح معدنی ضروری برای بدن است. کمبود این ماده ی معدنی در بدن سبب به وجود آمدن مشکلات سلامتی زیادی در بدن می شود

همه چیز درباره ی ماده ی معدنی منیزیم

منیزیم چیست؟

منیزیم یک ماده معدنی است که بدن شما به آن نیاز دارد تا بتواند به درستی کار کند. این ماده ی معدنی به انجام صدها فرآیند مهم در بدن مانند کنترل عضلات و کار عصب ها کمک می کند. همچنین منیزیم استخوان ها را قوی می کند، قلب را سالم و سطح قند خون را طبیعی نگه می دارد و نقش مهمی در تامین سطح انرژی بدن شما اجرا می کند. شما می توانید منیزیم را در بسیاری از غذاها و نوشیدنی دریافت کنید. اما اگر دکتر شما با توجه به نتایج آزمایش ها و تست ها فکر می کند که به منیزیم بیشتری نیاز دارید، ممکن است که برای شما مصرف مکمل ها را تجویز کند.

مصرف چه مقدار منیزیم مورد نیاز است؟

یک خانم بالغ روزانه در حدود 310 میلی گرم منیزیم نیاز دارد و بعد از 30 سالگی این مقدار به حدود 320 میلی گرم در روز می رسد. همچنین خانم های باردار به 40 میلی گرم در روز، بیشتر از خانم های دیگر نیاز دارند. مردان بزرگسال زیر 31 سال به 400 میلی گرم منیزیم در روز و افراد بالای 31 سال به 420 میلی گرم منیزیم در روز احتیاج دارند. همچنین همه ی کودکان به 30 تا 410 میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارند و لازم است که با پزشک متخصص اطفال با مقدار آن مشورت کنید.

تقریبا نیمی از مردم آمریکا، مقدار کافی از منزیم را از طریق رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند. با گذشت زمان، سطح پایین مواد معدنی در بدن سبب به وجود آمدن مشکلات سلامتی و بهداشتی از جمله دیابت نوع 2، فشار خون بالا و میگرن می شود.

بزرگسالان و سالمندان، افراد الکلی، افرادی که دارای دیابت نوع 2 هستند و یا دارای مشکلات گوارشی هستند، به مقدار بیشتری از منیزیم احتیاج دارند زیرا بدن آنها نسبت به سایر افراد به مقدار بیشتری این ماده ی معدنی را دفع می کند و یا به مقدار کمتری دریافت می کند.

مصرف بالای منیزیم چه تاثیری بر بدن شما دارد؟

اگر شما از لحاظ بدنی سالم باشید، کلیه های شما منیزیم اضافی را که از مواد غذایی دریافت می کند، از بین می برد و دفع می کند. لازم است که شما قبل از اینکه قرص های مکمل منیزیم را مصرف کنید، با پزشک متخصص مشورت کنید. زیرا مصرف منیزیم در بعضی از شرایط مانند بیماری میاستنی گراویس (ضعف وخیم عضلانی) ممکن است شرایط را بدتر کند.

مزایای مصرف منیزیم چیست؟

تقویت استخوان ها

بدن شما از منیزیم برای ساختن سلول های جدید استخوان استفاده می کند. تحقیقات نشان می دهد که منزیم می تواند از شکسته شدن استخوان ها، از بین رفتن و پوکی استخوان محافظت کند. همچنین مطالعات نشان می دهند که زنان مبتلا به پوکی استخوان نسبت به سایر افراد، سطوح پایین تری از منیزیم دارند.

مبارزه با التهابات

التهاب، واکنش سیستم ایمنی بدن شما به آسیب های احتمالی است. این التهابات در کوتاه مدت با ویروس ها و زخم ها مبارزه می کند، اما اگر مدت زیادی طول بکشد، می تواند منجر به مشکلات سلامتی و بهداشتی مانند بیماری های قلبی، آرتریت و دیابت شود. مصرف منیزیم به درمان این مشکل کمک می کند.

از قلب محافظت می کند

منیزیم به انتقال خون در بدن شما کمک می کند. سطح مناسب این ماده ی معدنی در بدن می تواند خطر ابتلا به ضربان نامنطم قلب، بیماری قالب و یا حمله قلبی را کاهش دهد. منیزیم دیواره عروق خونی بدن شما را شل می کند و می تواند فشار خون را پایین نگه دارد و همچنین می تواند باعث تقویت سطح کلسترول خوب در بدن شما شود.

جلوگیری از میگرن

کارشناسان بر این باورند که منیزیم به از بین بردن و یا کاهش دردهای شیمیایی در مغز و سفت شدن رگهای خونی کمک می کند. در صورتی که به اندازه ی کافی منیزیم به بدن شما نرسد، احتمال ابتلا به میگرن افزایش می یابد.

کاهش خطر ابتلا به دیابت

منیزیم به هورمونی به نام انسولین کمک می کند که بهتر کار کند. انسولین سطح قند خون در بدن شما را متعادل نگه می دارد. تحقیقات نشان می دهد که افرادی که بیشترین مقدار منیزیم را از طریق رژیم غذایی خود دریافت کرده بودند، احتمال ابتلای آنها به بیماری دیابت بسیار کمتر از سایر افراد بوده است.

چه مواد غذایی دارای منیزیم هستند؟

آجیل ها و مغز ها

اسنکی با مقدار یک انس از بادام یا بادام زمینی، حاوی حدودا 80 میلی گرم منیزیم است. مواد دیگری که دارای منیزیم هستند شامل: دانه کدو تنبل، تخمه آفتابگردان و تخم کتان است. شما می توانید مقداری از آنها را بر روی سالاد بریزید و یا آنها را به صورت مخلوطی از دانه ها مصرف کنید.

میوه ی آووکادو

آووکادو یک منبع عالی از منیزیم است و فرقی نمی کند که شما به چه صورت این میوه را مصرف کنید. یک تکه متوسط از آووکادو حاوی 44 میلیگرم از منیزیم است و همچنین شامل چربی های سالم برای قلب، فیبر و فولات است.

حبوبات

نیم فنجان از لوبیای سیاه شامل 60 میلی گرم و لوبیای قرمز 35 میلی گرم از منیزیم است. سایر حبوبات حاوی منیزیم شامل نخد، لوبیای سفید و عدس است.

منبع: الو دکتر


نکته های مهمی که باید در مورد منیزیم بدانید


منیزم برای بدن ضروری است

6دلیل که نمی دانید نشانه کمبود منیزیم بدنتان است!

نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر