توسط به‌نشر؛

کتاب هم‌قسم درباره همسر شهید عباس موسوی چاپ می‌شود

کتاب «هم قسم» شامل زندگی و خاطرات ام یاسر همسر شهید سید عباس موسوی دبیرکل پیشین حزب الله لبنان به زودی توسط انتشارات به‌نشر منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

کتاب هم‌قسم درباره همسر شهید عباس موسوی چاپ می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «هم قسم» شامل زندگی و خاطرات ام یاسر همسر شهید سید عباس موسوی دبیرکل پیشین حزب الله لبنان به زودی توسط انتشارات به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) همزمان با بیست و هفتمین سالگرد شهادت این شهید، منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

«هم قسم» برگردان کتاب «الوصول» است که عبدالقدوس الامین نویسنده لبنانی نوشته است و توسط احمد نطنزی ترجمه شده است. این کتاب در 4 فصل به شرح زندگی و خاطرات همسر این شهید می پردازد که در فصل چهارم و پایانی این اثر آلبومی از تصاویر این شهید بزرگوار به همراه خانواده وی ثبت شده است.

نویسنده در پیشگفتار نسخه فارسی این کتاب آورده است:

در شیوه نگارش کتاب به هیچ یک از اصول رایج در ادبیات سیره نگاری یا روایت‌گری و قصه‌نویسی پایبند نبوده‌ام. از روز نخستین تا آخرین لحظات حیات این بانو؛ ام‌یاسر، هرچه می‌دانستم به قلم آوردم، از آن روزهایی که در نجف اشرف همسایه این خانواده بودم و همچنین از سلسله مطالعاتی که در دست نوشته‌ها و مقالات و بیش از 30 مصاحبه از او به یادگار مانده است.

عبدالقدوس الامین همچنین ضمن تقدیر از احمد نطنزی برای ترجمه این کتاب که در دسترس خوانندگان فارسی زبان در ایران قرار داده، نوشته است:

کشوری که از روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی دست ما را به یاری گرفته و به مبدأ نور و عزت رهنمون ساخته است، امید است از رهگذر برگردان این کتاب و دیگر کتاب هایی که در این راستا به نگارش درآمده است، شناخت مردم ایران از تاریخی که دو ملت ایران و لبنان در شکل دهی آن به عنوان پیکری واحد با حافظه تاریخی مشترک مشارکت ورزیده اند، افزایش یابد و تجارب و ثمرات و آثار مشترکی در راستای زمینه سازی دولت جهانی مولایمان حضرت حجت ابن الحسن به ارمغان آید.

سید عباس موسوی در سال 1952 میلادی در شهر نبی شیث لبنان متولد شد. در سال 1968 پس از ملاقات با امام موسی صدر، با توصیه‌های ایشان، به مطالعات اسلامی روی آورد و سپس برای ادامه تحصیل و بهره‌مندی از برکات حوزه علمیه نجف راهی عراق شد، در کنار دروس حوزوی در کلاس‌های درس زبان انگلیسی و فرانسوی حاضر می‌شد و پس از طی مراحل مقدماتی، محضر شهید محمدباقر صدر را مغتنم شمرد و با الهام از ابتکارات، اندیشه‌ها و طرح های او، مسئولیت تبلیغ و ارشاد را در جوامع شیعی لبنان عهده‌دار شد. موسوی در شهر بعلبک با حمایت امام موسی صدر و علامه فضل‌الله و به درخواست سیدمحمدباقر حکیم، مرکزی را به نام امام‌المنتظر برای فراگیری علوم دینی برادران، بنیان گذاشت. همسرش نیز حوزه‌ای به نام الزهراء برای بانوان تأسیس کرد. سیدعباس موسوی در مدتی کوتاه حرکت تبلیغی گسترده‌ای را از حوزه امام‌المنتظر، سازماندهی کرد که انوار آن تمام آبادی‌های ناحیه بعلبک و هرمل را در بر گرفت. این شهید در تاریخ 16 فوریه 1992 هنگامی که برای شرکت در مراسم سالگرد شیخ راغب حرب به روستای جبشیت رفته بود، در راه بازگشت به بیروت، خودروی حامل او مورد حمله هلی‌کوپترهای نیروهای اسرائیلی قرار گرفت که در نتیجه این حادثه او، فرزند و همسرش به شهادت رسیدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان