دیدار هیئت امنای همایش ملی ریحانه النبی با مراجع تقلید

هیئت امنای همایش ملی «ریحانه النبی» با حضرات آیات جوادی آملی و صافی گلپایگانی در شهر قم دیدار کردند.

دیدار هیئت امنای همایش ملی ریحانه النبی با مراجع تقلید

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز اسلامی فاطمیه (س)، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالواحد موسوی لاری - رئیس هیئت مؤسس مرکز اسلامی فاطمیه (س) - در دیدار با آیت الله جوادی آملی با ارائه گزارشی در خصوص برگزاری 2 دوره از همایش «ریحانه النبی» گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) نماد راستین نبوت، امامت و ولایت است. تاسی به ایشان و شناخت ویژگی‌های شخصیتی، تاریخی و تأثیر شخصیتشان در دنیای اسلام و تشیع غیرقابل انکار است.

او افزود: برگزاری سالانه همایش ملی «ریحانه النبی» در ایام مبارک تولد حضرت فاطمه (س) (هشتم اسفند) بهانه‌ای است برای شناختن و شناساندن شخصیت این بانوی بزرگ اسلام است. در این دوره علاوه بر جایزه ادبی ریحانه و برنامه‌های شب شعر و داستان ریحانه و سخنرانی علمی و جشن‌های مردمی، «کتاب سال ریحانه النبی» نیز انتخاب می‌شود. از این پس هر سال به بهترین کتابی که پیرامون زندگی، سیره و شخصیت او منتشر می‌شود جایزه ویژه‌ای اهدا خواهد شد. همچنین به دنبال این هستیم تا در سال‌های آتی این جایزه را در 2 بخش ملی و جهانی اهدا کنیم.


آیت الله جوادی آملی نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از برگزاری سالانه همایش «ریحانه النبی» اظهار کرد: با توجه به این‌که شما در زمینه معرفی حضرت زهرا (س) یک گام جامع برداشتید، این تلاش شما از مرزهای ملی و منطقه‌ای می‌گذرد و بین‌المللی می‌شود. در واقع وقتی از وحی و عقلانیت وحیانی سخن به میان می‌آید این سخن می‌تواند جهانی شود.

او با تاکید بر جایگاه بانوی بزرگ اسلام و زنان در فرهنگ دینی و قرآنی بیان کرد: کسی اجازه حرف زدن درباره زن و مقام او را دارد که او را آفریده باشد. وقتی به کلام خدا مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم که خداوند در قرآن نمی‌گوید حضرت مریم نمونه زنان خوب است بلکه می‌گوید نمونه مردم خوب است که این حرف باید جهانی شود.

آیت الله جوادی آملی، با بیان این‌که جامعه را عاطفه می‌گرداند، گفت: زن صاحب این ویژگی است. صله ارحام که مورد تاکید دین است بر اساس عاطفه مادر بنا شده چرا که رحامت از مادر است. خداوند این هنر را به زن داده که رحامت و صله‌رحم از راه او سامان پذیرد، پس زن این عظمت و جلال را دارد. بنابراین باید از برگزاری این همایش بیشترین استفاده در تبیین این مسائل برده شود و به این امر که حضرت زهرا (س) خود به تنهایی یک امت است، توجه شود.

بر اساس این گزارش، هیأت امنای همایش «ریحانه النبی» با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیز دیدار کردند.

در این دیدار، آیت الله صافی گلپایگانی پس از استماع گزارش رئیس هیأت مؤسس مرکز اسلامی فاطمیه (س) در خصوص اقدامات انجام شده در جهت برگزاری سومین همایش «ریحانه النبی» اظهار کرد: قطعاً از برگزاری این همایش خجسته بیش از هر کس فرزند ایشان حضرت امام زمان (عج) خشنود خواهند شد.

او افزود: پرداختن و توجه به زندگی ویژه حضرت زهرا (س) پرداختن به گوهر دین مبین اسلام و دردانه پیامبر (ص) است و من از دست اندرکاران برگزاری این همایش ملی قدردانی می‌کنم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان