شهرام کرمی در پیشخوان تئاتر فجر از تمایل به تبادل فرهنگی گفت

نخستین پیشخوان ملی تئاتر فجر با حضور تهیه‌کنندگان و مدیران رویدادهای فرهنگی در کاخ گلستان برگزار شد. شهرام کرمی در این مراسم از تمایل به تولیدات مشترک بر پایه فرهنگ ایرانی گفت.

شهرام کرمی در پیشخوان تئاتر فجر از تمایل به تبادل فرهنگی گفت

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نسخیتن پیشخوان ملی تئاتر فجر با مدیریت امین عظیمی، صبح امروز با حضور شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی و سعید اسدی، مدیربخش بین‌الملل این نهاد در محل کاخ گلستان برگزار شد.

شهرام کرمی در این نشست دوستانه به مهمانان گفت 82 جشنواره در ایران برگزار می‌شود که یازده جشنواره بین‌المللی است و هفده هزار هنرمند به شما حرفه‌ای تئاتر می‌کنند و در تهران 150 تئاتر برپا می‌شود.

 

‌وی گفت از 400 سالن موجود در ایران هفتاد سالن به شکل متناوب میزبان اجرای تئاتر است و شهرهای مشهد و تبریز و شیراز بعد از تهران بیشترین اجراهای عمومی را دارند.

کرمی تاکید کرد ایران از لحاظ تاریخی رابطه خوبی با دیگر ملل داشته و مردم ایران را جامعه‌ای فرهنگ‌دوست توصیف کرد و افزود مایل به تبادل فرهنگی با دیگر فرهنگ‌ها هستیم و اساساً با کشوری دشمنی نداشتیم و هیچگاه در طول تاریخ کشور متخاصمی نبوده است. وی گفت شاید کشورهای علیه ما اقداماتی کرده باشند ولی ما کماکان رویه فرهنگی نسبت به کشورهای دیگر داریم.

وی جشنواره فجر را فرصتی برای کشف نبوغ و استعداد ایرانیان در هنر تئاتر برشمرد و ابراز امیدواری کرد فارغ از تصاویر پیشین از ایران پایان سفر این گروه آغازی برای همکاری طولانی باشد.

مدیرکل هنرهای نمایشی  از مهمانان خواست فارغ از نمایش‌ها به مخاطبان نیز توجه داشته باشند چرا که سال‌ها در ایران شعار هنرهای نمایشی تئاتر برای همه بوده است.

سعید اسدی نیز در این نشست بخش‌های جشنواره و پلتفرم این رویداد را برای مهمانان خارجی تشریح کرد و آن را چشم‌انداز سراسر تئاتر ایران برشمرد.

اسدی اعلام کرد ایده‌هایی از گروه‌های نمایشی تدارک و تدوین و جمع‌آوری شده که در اختیار مدیران تئاتری دعوت شده قرار داده می‌شود که در صورت تمایل در تولید آنان دخیل شوند. او تاکید داشت فارغ از مسئله تولید و اهمیت آن برای مجموعه اداره کل هنرهای نمایشی بازتاب ارزش‌های فرهنگی ایران اهمیت دوچندان دارد.

در این مراسم یک ویدئو از دستاوردهای تئاتری ایران در حوزه نشر مکتوب و فضای مجازی،‌سالن‌ها و رویدادهای فرهنگی و جشنواره‌ها برای مهمانان خارجی به نمایش گذاشته شد. همچنین دکتر محمودی بختیاری در باب ریشه‌های تئاتر در ایران از عصر صفویه تا به امروز سخنرانی موجزی داشت.

قرار است گروه‌های مختلف خارجی در طول جشنواره فجر با بررسی 30 اثر ایرانی در قالب یک Showcase در تولید یا حمایت از اجرای عمومی یا حضور در جشنواره‌های خارجی این آثار مشارکت داشته باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان