خودروهای در گمرک مانده با ثبت سفارشهای جعلی تحویل سازمان اموال تملیکی می‎شود+سند

خودروهای قاچاق وارد شده با ثبت سفارشهای تایید نشده "نه به عنوان کالای متروکه" بلکه به عنوان کالای قاچاق تحویل سازمان اموال تمیلکی خواهند شد.

خودروهای در گمرک مانده با ثبت سفارشهای جعلی تحویل سازمان اموال تملیکی می‎شود+سند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس بخشنامه مدیر کل مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران، پرونده قاچاق خودروهای ثبت سفارش تایید نشده توسط وزارت صنعت، در شعبه 5 بازپرسی دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی قرار دارد و خودروهای مربوطه به هیچ عنوان مشمول مصوبات هیئت دولت(همچنین دستور العمل وزارت صنعت) در خصوص ترخیص خودروهای در گمرک مانده نمیشوند. لذا بایستی از هرگونه اقدام در خصوص  ترخیص خودروهای مذکور جلوگیری شود.

 

در ادامه این بخشنامه آمده است، ضمنا بایستی از اعلام و تحویل خودروهای مذکور به نمایندگی های استانی سازمان اموال تملیکی به عنوان کالای متروکه به طور جد خودداری شود. همچنین خودروهای قاچاق مورد نظر بایستی بر اساس ماده 53 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز  تحویل نمایندگی های سازمان اموال تمیلکی شوند.

بر اساس ماده 53 قانون مذکور،  دستگاههای کاشف و ضابطین موظفند کالاهای قاچاق مکشوفه و کلیه اموال منقول و غیرمنقول و وسایل نقلیه‏ اعم از زمینی، دریایی و هوایی را که در اجرای این قانون، توقیف می‏‌شوند، به‌استثنای کالای ممنوع و وسایل نقلیه موضوع ماده(56) این قانون، همراه با رونوشت صورتجلسه کشف و توقیف و تشخیص اولیه ارزش کالا، بلافاصله پس از کشف، تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی نمایند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان