در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چگونه از اضطراب‌های نه چندان مشهود دور شویم؟

یک روانشناس گفت: نوع اضطرابی که در موقعیت‌های اجتماعی رخ می‌دهد، می‌تواند به ترس از قضاوت و خجالت منجر شود.

چگونه از اضطراب‌های نه چندان مشهود دور شویم؟

نشانه‌های نه چندان مشهود اضطراب کدام اند؟

ریحانه گیلانی روانشناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در شرایطی که ممکن است با نشانه‌ها و علائم آشکار و شناخته شده اضطراب مانند بی‌قراری و تپش قلب آشنا باشید، اما اضطراب می‌تواند خود را در قالب علائم دیگری که شاید چندان مشهود نباشند نیز نشان دهد.

وی با بیان اینکه اگر فکر می‌کنید که اطرافیان شما را دوست ندارند و یا از در کنار شما بودن ناراحت هستند، این نوع واکنش می‌تواند در اضطراب اجتماعی موثر باشد،گفت: نوع اضطرابی که در موقعیت‌های اجتماعی رخ می‌دهد، می‌تواند به ترس از قضاوت و خجالت منجر شود.

گیلانی ادامه داد: هنگامی که اضطراب دارید، شرایط خواب شما تحت تأثیر قرار می‌گیرد و در این شرایط احساس خستگی شدید روانی و جسمانی در طول روز به واسطه مشغول بودن بیش از حد بدن و ذهن رایج است.

وی با بیان اینکه اضطراب می‌تواند موجب بی‌قراری و عصبی بودن شود، افزود: زمانی که با خستگی شدید مواجه هستید، باید به کارهای روزانه خود رسیدگی کنید، ممکن است نوشیدن قهوه یکی از گزینه‌های اصلی شما برای مقابله با این شرایط باشد، اما کافئین می‌تواند به بی‌قراری و عصبی بودن بیشتر منجر شود.

 این روانشناس افزود: بی‌خوابی، خستگی و تلاش برای بهبود شرایط با مصرف کافئین، می‌تواند اضطراب و استرس موجود را هرچه بیشتر افزایش دهد.


بیشتر بخوانید:راهکارهای مناسب غلبه بر اضطراب و استرس به هنگام یادگیری 


گیلانی با بیان اینکه افراد مبتلا به اضطراب اغلب نسبت به آنچه می‌گویند یا کارهایی که انجام می‌دهند یا آنچه نگفته یا انجام نداده‌اند، بیش از حد توجه دارند، تصریح کرد: آن‌ها معمولا موقعیت‌های گذشته را بیش از حد تجزیه و تحلیل کرده و به هر ترتیب اشتباه و مشکلی را در خود کشف می‌کنند، همچنین این شرایط اغلب به سرزنش و گناهکار دانستن خود منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اضطراب می‌تواند احساسی ناخوشایند در معده شما ایجاد کند و این گونه به نظر برسد که اتفاقی وحشتناک در شرف رخداد است، گفت: این شرایط ناخوشایند و آزار دهنده است و به عنوان احساسی رایج در پیوند با اضطراب محسوب می‌شود.

قضاوت و خجالت ناشی از اضطراب‌های اجتماعی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان