جشنواره‌ موسیقی فجر، به نامِ مردم، به کامِ تهیه‌کنندگان

ایسنا نوشت: در حالی که مسوولان فرهنگی استان کرمانشاه از ایجاد فضای شادی و نشاط با برگزاری جشنواره موسیقی فجر می‌گویند، اما قیمت‌های گزاف بلیت‌های کنسرت‌ها با این ادعا همخوان نیست.

جشنواره‌ موسیقی فجر، به نامِ مردم، به کامِ تهیه‌کنندگان

آن‌طور که مسؤولان فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه عنوان می‌کنند، هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد فضای شادی و نشاط در استان بعد از یک ماه عزاداری ایام فاطمیه است.

«بعد از ایام فاطمیه ما نیازمند یک فضای شاد هستیم و یکی از ابزارهایی که می‌تواند این فضای شاد را ایجاد کند بحث موسیقی است و در همین راستا قرار است اولین جشنواره موسیقی فجر در چهار بخش سنتی، بومی، کلاسیک و پاپ برگزار شود. این جشنواره یک هفته‌ای از 24 بهمن آغاز به کار کرده و در مدت برگزاری آن 21 گروه هنری به اجرای برنامه خواهند پرداخت.»

این جملات را حجت‌الاسلام رحیم جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان می‌کند و می‌گوید: «این جشنواره اهداف مختلفی دنبال می‌کند که یکی از اصلی‌ترین آنها ایجاد فضای شاد برای عامه مردم است.»

این ادعای مسؤولان فرهنگ و ارشاد استان در حالی است که رقم بلیت‌های جشنواره چیز دیگری نشان می‌دهد!

بنا بر اعلام رئیس انجمن موسیقی کرمانشاه بلیت‌های این جشنواره برای سه کنسرت پاپ 45 تا 110 هزار تومان و برای کنسرت‌های بومی و سنتی 30 تا 80 هزار تومان است.

اجرای این 21 کنسرت در حالی مُهرِ «جشنواره» خورده که قیمت بلیت‌های آن با کنسرت‌های معمولی در دیگر ایام سال تفاوت چندانی ندارد و این سوال مطرح می‌شود که چرا باید اجرای فشرده 21 کنسرت در قالب یک «جشنواره» معرفی و به عنوان یک «رویداد فرهنگی» در استان قلمداد شود که هدف آن نیز ایجاد شادی و نشاط در میان مردم است.

مردمی که اگر بخواهند تنها در یک شب این جشنواره حضور داشته باشند باید مبالغ گزافی برای خرید بلیت پرداخت کنند.

به طور مثال اگر یک خانواده چهار نفره را در نظر بگیریم که قصد رفتن به یکی از سه کنسرت پاپ جشنواره را داشته باشند هزینه بلیت آنها در حالت حداقلی و حداکثری با توجه به مکان صندلی آنها در سالن برگزاری کنسرت، از 180 هزار تومان تا 440 هزار تومان متغیر خواهد بود!

و این خانواده اگر از خیرِ موسیقی پاپ گذشته و بخواهند برای شاد شدن، سَری به کنسرت‌های بومی و سنتی این جشنواره بزنند باز هم در حالت حداقلی و حداکثری باید 120 تا 320 هزار تومان تنها برای خرید بلیت هزینه کنند.

با این ارقام گزاف بلیت جشنواره این سوال باز هم مطرح می‌شود که این جشنواره چطور می‌خواهد مردم استان را شاد کند؟! و به نظر می‌رسد بیشتر از اینکه این جشنواره به کامِ مردم کرمانشاه باشد، به کامِ تهیه کنندگان کنسرت‌های آن است.

5757

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان