چرا بانوان اماراتی از کشورشان فرار می کنند؟

یک زن اماراتی به نام «هند البلوکی» که از شوهر خود طلاق گرفته و مقدونیه درخواست پناهندگی وی را رد کرده است، برای دستیابی به حق پناهندگی در کشوری دیگر تلاش می کند.

رسانه ها اعلام کردند هند البلوکی 42 ساله به کشوری دیگر درخواست پناهندگی داده و منتظر جواب است. تلاش های این زن اماراتی یادآور تلاش های «رهف القنون» زن عربستانی است که از کانادا درخواست پناهندگی کرد و درخواستش پذیرفته شد.

داستان هند البلوکی بار دیگر بحث وضع وخیم حقوق زنان در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را به رسانه ها و شبکه های اجتماعی کشاند و اخبار مربوط به وضعیت حقوق بشر در این کشورها مجدداً به اخبار روز تبدیل شد.

کاربران توئیتر هشتگی را با عنوان «هند البلوکی را نجات دهید» ایجاد کرده اند زیرا این زن اماراتی قبلاً و در روز 4 فوریه گذشته داستان زندگی خود را به زبان انگلیسی در توئیتر منتشر کرده و از آنچه «زندگی در دوزخ» می نامد، سخن گفته بود.

هند البلوکی هم اکنون در یکی از اردوگاه های آوارگان در مقدونیه به سر می برد. البلوکی پس از رد درخواست پناهندگی اش از مقدونیه، در توئیتر درخواست کرد: به من در یافتن مکانی امن کمک کنید.

دادگاه حقوق بشر اروپا که مقر آن در استراسبورگ است، حکم ممنوعیت بازگرداندن هند البلوکی به امارات را صادر کرده است.

سرگذشت هند البلوکی شبیه سرنوشت رهف القنون است. القنون که حق پناهندگی کانادا را دریافت کرده است، اعلام می کند که از خشونت خانوادگی فرار کرده است. پیش از این نیز در مارس 2018 «لطیفه» دختر «شیخ محمد بن راشد» حاکم دبی به علت خشونت خانوادگی، از امارات فرار کرده بود ولی با فشار مقامات اماراتی به کشورش بازگردانده شد.

نقل از الکوثر

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان