اتحادیه اروپا، عربستان را هم به لیست سیاه پولشویی اضافه کرد

خبرگزاری فارس: کمیسیون اروپا امروز، رسما فهرست جدیدی از 23 کشور ثالث دارای کاستی راهبردی در چهارچوب ضدپولشویی و تامین مالی تروریسم اعلام کرد.

هدف از این فهرست حمایت از سیستم مالی اتحادیه اروپا از طریق ممانعت از پولشویی و ریسک‌های تامین مالی تروریسم عنوان شده است. در نتیجه این لیست، بانک‌ها و دیگر نهاد‌های تحت پوشش قوانین ضدپولشویی اتحادیه اروپا ملزم هستند که بررسی فعالیت‌های مالی شامل مشتریان و موسسات مالی در این کشور‌های با ریسک بالا را به منظور تشخیص بهتر هرگونه جریان مالی مشکوک، تقویت کنند.

برای هر کشوری، کمیسیون، میزان تهدید موجود، چارچوب قانونی و کنترل‌هایی را که برای جلوگیری از خطرات پولشویی و تامین مالی تروریستی و اجرای موثر آن‌ها در نظر گرفته شده است، ارزیابی کرد. کمیسیون اروپا همچنین فعالیت گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، به عنوان استاندارد‌های بین‌المللی در این زمینه را در نظر گرفته است.

این کمیسیون به این جمع بندی رسیده است که این 23 کشور کاستی‌های راهبردی در رژیم‌های مالی ضدپولشویی‌شان و مقابله با تروریسم دارند. این فهرست شامل 12 کشور موجود در فهرست اف‌ای تی‌اف و 11 کشور دیگر نیز اضافه شده است. برخی از کشور‌ها قبلا در فهرست اتحادیه اروپا بودند که شامل 16 کشور می‌شود.

این فهرست به پارلمان اروپا و شورای اروپا برای تصویب طی یک ماه (و یک ماه احتمال تمدید دارد) ارائه خواهد شد. به محض تصویب در ژورنال رسمی منتشر و 20 روز بعد اجرایی خواهد شد.

لیست کشور‌هایی که به تازگی در لیست اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند:

ا) افغانستان،

2) (مجمع‌الجزایر) ساموآی آمریکا،

3) باهاماس،

4) بوتساوانا،

5) کره شمالی،

6) اتیوپی،

7) غنا،

8) گوآم،

9) ایران،

10) عراق،

11) لیبی،

12) نیجریه،

13) پاکستان،

14) پاناما،

15) پورتوریکو،

16) ساموآ

17) عربستان

18) سریلانکا

19) سوریه

20) ترینداد و توباگو

21) تونس

22) جزایر ویرجین آمریکا

23) یمن

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان