حقوق ها تا چه مبلغی مالیات ندارد؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: میانگین افزایش حقوق در لایحه بودجه سال آینده ۲۰ درصد است و حقوق ها تا دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان مالیات ندارد.

محمدحسین حسین زاده بحرینی در گفتگو با برنامه گفتگوی ویژه شبکه یک سیما افزود: بر این اساس حقوق ها تا دو میلیون و 750 هزار تومان مالیات ندارد و پس از آن مالیات در پنج پله به صورت تصاعدی 10 تا 35 درصد خواهد بود.

وی گفت: دولت در شرایط سختی لایحه بودجه را به مجلس ارائه کرده است.

حسین زاده افزود: مقام معظم رهبری به لایحه بودجه سال 98 ایراد گرفتند که متناسب با شرایط نوشته نشده است، ضمن اینکه گزارش کمیسیون تلفیق مجلس هم همین مسئله را نشان می دهد.

وی گفت: کالاهایی که با ارز 4200 تومانی وارد کشور شدند تورمشان تا آذر امسال کمتر بود که در دو ماه اخیر بیشتر شده است.

این نماینده مجلس افزود: مبالغ قابل توجهی از ارز کشور را با نرخ 4200 تومانی هزینه کرده ایم.

حسین زاده گفت: بر اساس برآورد دولت در سال آینده، درآمد کشور 21 میلیارد دلار است که دو سوم آن برای وارداتکالاهای اساسی اختصاص می یابد.

وی افزود: معتقدم 14 میلیاردی که برای این کار اختصاص خواهد یافت حیف و میل می شود.

حسین زاده گفت: در لایحه بودجه درآمد دولت در سال آینده 208 هزار میلیارد تومان بود که در کمیسیون تلفیق مجلس این مبلغ به 234 میلیارد تومان افزایش یافت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم در این برنامه گفت: اصلاحات ساختاری در بودجه نیازمند اجماع عمومی و عزم اساسی در دولت و مجلس است.

هادی قوامی افزود: در حالی که در سال 97 سی میلیارد لیتر بنزین مصرف کردیم پیش بینی ها در لایحه بودجه سال آینده مصرف 35 میلیارد لیتر بنزین هزار تومانی و 30 میلیارد لیتر گازوئیل 300 تومانی است.

وی گفت: با این حساب یک میلیون و 700 هزار بشکه از تولید نفت خاممان را به نفت و گاز تبدیل می کنیم تا در داخل کشور مصرف کنیم.

قوامی افزود: این یک واقعیت است که در طول سال های مختلف ثروت تولید نکرده ایم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان