طی درگیری در سوریه، داعش خط دفاعی اول خود را از دست داد

خبرگزاری ایسنا: منابع نظامی به شبکه اسکای نیوز گفتند،‌ائتلاف ضد داعش آمریکا به نیروهای سوریه دموکراتیک که کردها آن را هدایت می‌کنند برای تسلط بر این شهرک کمک کردند.

این شهرک خط دفاعی اول داعش نسبت به بقیه مناطقی است که افراد مسلح این گروه در شرق فرات در نزدیکی مرزهای مشترک با عراق در کنترل دارند.

با این تسلط، برای داعش در مقر آخرش حدود 500 نیروی نظامی باقی می‌ماند. آنها در حال حاضر بر شهرک السفافنه، بخش‌هایی از روستای المراشده و العرقوب از توابع شهرک السوسه در شرق رود فرات تسلط دارند.

نیروهای سوریه دموکراتیک که نیروهای مسلح کرد هسته اصلی آنها را تشکیل می‌دهند، روز شنبه درگیری‌ها برای کنترل بر شهرک الباغوز؛ آخرین منطقه تحت کنترل داعش در استان دیرالزور واقع در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق را آغاز کردند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مصطفی بالی، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک گفت: نیروهای ما به صورت نظامی در الباغوز و اطراف آن پیشروی زمینی دارند اما مقابله با داعش بسیار خشونت‌آمیز است. زیرا اکثر نظامیان داعش به ویژه نیروهای خارجی مهارت‌هایی را در درگیری‌های سابق یعنی چچن و افغانستان کسب کرده‌اند و افراد مسلح داعش به خاطر آخرین پایگاه خود می‌جنگند و گزینه زیادی ندارند یا باید بمیرند یا تسلیم شوند.

وی وضعیت انسانی در منطقه را بسیار بد توصیف کرد و گفت، از غیرنظامیان محاصره شده در الباغوز با هدف سنگ‌اندازی در برابر پیشرفت نیروهای سوریه دموکراتیک به عنوان سپرهای انسانی استفاده می‌شود. وضعیت داخل اردوگاه‌هایی که میزبان آوارگان هستند هم در سایه کمبود کمک‌های انسانی بسیار دشوار است.

طبق گفته فعالان داخلی، بیش از 1500 تن از آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه طی 48 ساعت گذشته فرار کرده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان