مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه خبر داد

افزایش ۳۵ سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه در سال جاری

تجریشی: اعتبارات احیای دریاچه ارومیه در سال جاری به طور کامل محقق شد

افزایش 35 سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه در سال جاری

تجریشی: اعتبارات احیای دریاچه ارومیه در سال جاری به طور کامل محقق شد


به گزارش به نقل از پانا،مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه می‌گوید همه اعتباراتی که دولت برای سال 97 جهت احیای دریاچه ارومیه تخصیص داده بود، به طور کامل محقق شده است.

مسعود تجریشی درباره اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه برای بهبود وضع دریاچه اظهار کرد: اکنون وضع دریاچه ارومیه خوب است و در چهار، پنج ساله اخیر برخلاف 20 سال قبل از آن، وضع خوبی دارد چون در گذشته سالانه 40 سانت از سطح دریاچه کاسته می‌شد اما در پنج سال اخیر وضع دریاچه رو به بهبودی است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: با توجه به بارش‌های خوبی که در سال جاری داشته‌ایم تراز دریاچه ارومیه افزایش یافته و نسبت به سال گذشته 35 سانت بیشتر شده است اما اگر بارش‌ها را کنار بگذاریم باز هم وضع دریاچه بدتر نشده است.

وی با بیان اینکه اقداماتی که از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه انجام شده اثربخشی خود را نشان داده است، گفت: در اقداماتی که از سوی ستاد انجام می‌شود سعی بر این بوده که اقدامات به لحاظ مدیریت منابع آب باشد و آب به سمت دریاچه انتقال یابد در این راستا اقداماتی همچون لایروبی و رهاسازی آب از سوی سدها، حاکی از این است که دستگاه‌های اجرایی مشارکت می‌کنند تا سهم دریاچه ارومیه داده شود.

کار اصلی ستاد احیای دریاچه ارومیه از سال آینده شروع می‌شود

تجریشی در ادامه درباره اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی نیز گفت: اکنون هیچ فشاری به کشاورزی نیاورده‌ایم و عمدتا از روش‌های مدیریتی سازه‌ای و غیر سازه‌ای برای بهبود اوضاع دریاچه استفاده کرده‌ایم تا آب به سمت دریاچه انتقال یابد اما کار اصلی ما از سال آینده شروع می‌شود که نقطه عطف ستاد درباره کاهش مصرف آب است و افزایش تولیدات کشاورزی است به طوری که تولید در بخش کشاورزی کاهش نداشته باشد و کشاورزان با ما مشارکت کنند.

کنترل کاشت چغندرقند در حوضه آبریز سد حسنلو

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: البته امسال برخی پروژه‌ها را برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی اجرا کردیم به طور نمونه در سد حسنلو 65 درصد مصرف آب کاهش پیدا کرد به این دلیل که کاشت چغندر قند در حوضه آبریز افزایش نیافت و فقط به اندازه نیاز کارخانه‌ها تولید شد.

وی تصریح کرد: از سال آینده در نظر داریم با مشارکت کشاورزان، مصرف آب را از طریق کاهش در این بخش اعمال کنیم و آب را به دریاچه ارومیه برسانیم ولی همزمان باید بتوانیم درآمد کشاورزان را بهبود بخشیم تا کشاورزان نیز متضرر نشوند.

تخصیص 500 میلیارد تومان به احیای دریاچه ارومیه در سال جاری

تجریشی درباره تحقق اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: در سال جاری هر آنچه را که دولت پیش‌بینی کرده بود برای ستاد، به طور کامل محقق شد و 500 میلیارد تومان به ستاد تخصیص یافت که این رقم بیش از سال‌های گذشته بود. سال گذشته 350 میلیارد تومان در اختیار ستاد قرار گرفت.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه درباره اعتبار این ستاد در سال 98 گفت: برای سال آینده نیز هنوز با سازمان برنامه و بودجه مذاکره نکرده‌ایم و هم‌اکنون مشغول جمع‌بندی برنامه‌ها هستیم و شاید در فروردین ماه سال 98 با سازمان برنامه و بودجه به جمع‌بندی برسیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان