با حضور مدیران شهری و دولتی برگزار شد؛

نشست هم اندیشی پیرامون احیای برج آزادی

در جلسه مشترک مدیران شهری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر احیای برج آزادی به عنوان نماد شهر تهران و سرمایه اجتماعی پایتخت تاکید شد.

نشست هم اندیشی پیرامون احیای برج آزادی

نشست هم اندیشی پیرامون احیای برج آزادیبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در جلسه مشترک مدیران شهری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با حضور ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، مفاخریان شهردار منطقه 9، حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی برگزار شد؛ بر احیای برج آزادی به عنوان نماد شهر تهران و سرمایه اجتماعی پایتخت تاکید شد.

در ابتدای جلسه سید علی مفاخریان شهردار منطقه 9 ضمن بیان فرصت‌ها و محدودیت‌های مرتبط با مجموعه میدان و برج آزادی گفت: مدیریت شهری همه تلاش خود را برای احیای میدان و برج آزادی به خدمت گرفته است و از آنجا که این محدوده جغرافیایی در مرز مشترک مناطق 2و 9 است؛ لذا می‌بایست تمامی جوانب از جمله محدودیت‌های ترافیکی این مرکز مواصلاتی غرب پایتخت لحاظ شود و مرمت‌های عمرانی به گونه‌ای انجام شود که به بافت تاریخی آن صدمه‌ای وارد نشود.

در ادامه ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران برج آزادی را به عنوان یکی از سرمایه‌های فرهنگی و هنری شهر تهران معرفی کرد و افزود: میدان و برج آزادی به عنوان یکی از خاستگاه‌های گردشگری پایتخت است که هر یک از شهروندان با این مجموعه خاطره دارند و یکی از سرمایه‌های اجتماعی پایتخت محسوب می‌شود و هرساله در مناسبت‌های مختلف از جمله ایام الله دهه فجر و نوروز میزبان حضور اقشار مختلف مردم به منظور تجدید خاطره و گذران اوقات فراغت می‌باشد که می‌بایست محدودیت‌های کالبدی را مرتفع کرده و فرصت‌های این مجموعه تقویت شود تا بهره مندی شهروندان به حداکثر میزان خود برسد.

همچنین حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه برج آزادی نشانه شهر تهران است گفت: این مجموعه سرمایه‌ای جهت پایتخت است و می‌بایست از منظر مَدَنیت پروری به آن نگاه شود.

وی گفت: می‌بایست با هم افزایی دستگاه‌های مرتبط اقدامات و فعالیت‌ها در مجموعه میدان و برج آزادی به گونه‌ای برنامه ریزی شود که رفاه شهروندی و فرهنگ در اولویت باشد تا شهروندان نسبت به بهره مندی از این مجموعه ترغیب شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان