طرز تهیه کیک شنی خوش طعم و چند نکته ساده برای پخت بهتر این کیک

در این مطلب با طرز تهیه کیک شنی و نکاتی برای ایجاد طعم ایده آل را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم از تهیه این کیک خوش طعم نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه کیک شنی خوش طعم و چند نکته ساده برای پخت بهتر این کیک

کیک شنی از انواع کیک های خوشمزه و سبک است و این نوع کیک دارای روکش پودر نارگیل و شیر عسلی می باشد که این روکش مانند شن در تمام سطح کیک پخش می شود و شما می توانید این نوع کیک خوش طعم را در منزل به راحتی تهیه کنید. در طرز تهیه کیک شنی برای مایه کیک از آرد و شکر و تخم مرغ و ماست و گلاب و روغن مایع و پودر هل و بیکینگ پودر استفاده می شود و برای رویه کیک نیز می توانید از خامه فرم گرفته و پودر کیک ساده و پودر نارگیل و پودر گردو استفاده کنید. 

کیک آجیلی و کیک شنی و کیک خیس و کیک کنجدی از انواع کیک های مجلسی و خوشمزه هستند و اگر شما به پخت انواع کیک در منزل علاقه مند هستید بهتر است از این روش ها برای ایجاد تنوع در پخت کیک استفاده نمایید.

کیک شنی خوشمزه

مواد لازم 

  • آرد : 1.5 پیمانه
  • شکر : 3.4 پیمانه
  • تخم مرغ : سه عدد
  • گلاب : 1.8 پیمانه
  • ماست : 1.4 پیمانه
  • روغن مایع : نصف پیمانه
  • پودر هل : یک قاشق مرباخوری
  • بیکینگ پودر : 1.5 قاشق مرباخوری

مواد لازم برای رویه کیک شنی

  • خامه شیرین و فرم گرفته : نصف پیمانه
  • پودر بیسکویت یا پودر کیک ساده : نصف پیمانه
  • پودر نارگیل بو داده شده : دو قاشق غذاخوری
  • پودر گردو بو داده شده : دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک شنی خوشمزه

برای تهیه کیک شنی ماست و تخم مرغ را از درون یخچال بیرون آورید تا به دمای محیط برسند سپس فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود. آرد و بیکینگ پودر را سه بار الک نمایید.
الک کردن آرد و بیکینگ پودر
سینی فر را چرب نمایید و مقداری آرد در کف سینی فر بریزید. در مرحله بعدی طرز تهیه کیک شنی وانیل و تخم مرغ ها را درون ظرفی مناسب بریزید و با دور تند همزن مخلوط این مواد را هم بزنید تا کرم رنگ شوند و شکر را به مخلوط مواد اضافه نمایید و با دور تند مایه کیک را هم بزنید تا مواد کشدار شوند.
مخلوط شکر و تخم مرغ
ماست و روغن و گلاب را به مایه کیک بیفزایید و مخلوط مواد را با دور کند همزن هم بزنید سپس بیکینگ پودر و آرد الک شده را به مایه کیک بیفزایید و مواد را هم بزنید تا یکدست شوند.
طرز تهیه کیک شنی
در این مرحله از طرز تهیه کیک شنی مایه کیک را درون قالب چرب شده بریزید سپس قالب را در طبقه وسط فر به مدت 40 دقیقه قرار دهید.
ریختن مایه کیک درون قالب
بعد از مدت زمان ذکر شده قالب را از درون فر بیرون آورید و شعله بالایی فر را روشن نمایید و دوباره قالب کیک را به مدت 10 دقیقه درون فر قرار دهید تا کیک مغز پخت شود.
کیک را از درون فر خارج نمایید و به مدت 60 دقیقه در فضای اتاق با دمای معمولی قرار دهید و اجازه دهید تا کیک سرد شود.
کیک شنی
سطح کیک را با خامه فرم گرفته پوشش دهید و پودر کیک یا بیسکویت خرد شده و پودر نارگیل و پودر گردو را با یکدیگر درون ظرفی مناسب مخلوط نمایید و مخلوط این مواد را روی سطح کیک بریزید و این کیک خوشمزه را تزیین نمایید.
تزیین کیک شنی کیک شنی

نکات طلایی در پخت این کیک خوشمزه

  1. توجه داشته باشید که دما و حرارت ذکر شده برای گازهای فر معمولی می باشند.
  2. استفاده از گلاب و پودر هل در طرز تهیه کیک شنی اختیاری است و در صورت تمایل می توانید گلاب را حذف کنید و به جای آن از مقداری آب ولرم استفاده نمایید.
  3. به جای خامه فرم گرفته شده می توانید از شیر عسلی و شربت بار و عسل گرم شده استفاده نمایید.
  4. برای تهیه پودر کیک ساده می توانید در منزل کیک ساده ای را بپزید سپس با کمک دست کیک را پودر کنید.

کیک شنی خوشمزه

در این مطلب با طریقه پخت کیک شنی خوشمزه آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این کیک خوش طعم در منزل نهایت بهره را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان